kokimom Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hei. Har fått problemer med en feil kalt livekernelevent. Dette har gitt blåskjerm(BSOD) og gjort at skjerm kommer opp med feilmeldiger,og at maskinen fryser med fraværende skjermbilde. Føler nå at jeg har gjort alt som står i min makt,ved innvenndig rensing av kabinett,kjørt fullstendig reset på maskina 2 ganger,og lagt til alt av oppdatterte driver jeg finner. Skjermkortet er et nvidia geforce 8600 GS. Legger til feilrapporten om det kan være til hjelp: Beskrivelse Et problem med videomaskinvaren førte til at Windows sluttet å fungere på riktig måte. Problemsignatur Problemhendelsesnavn: LiveKernelEvent OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Filer som beskriver problemet WD-20110118-2324.dmp sysdata.xml Version.txt Vis en midlertidig kopi av disse filene Advarsel: Hvis et virus eller en annen sikkerhetstrussel forårsaket problemet, kan åpning av en kopi av filene skade datamaskinen. Ekstra informasjon om problemet BCCode: 117 BCP1: 857E0008 BCP2: 9010E77E BCP3: 00000000 BCP4: 00000000 OS Version: 6_0_6000 Service Pack: 0_0 Product: 768_1 Noen som kan si meg hva problemet er? Mvh. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Du sier ikke noe om hvor gammelt det 8600 GS kortet er, men jeg tror du kan regne med et "døende" skjermkort. Nvidia sin 8xxx serie er beryktet for at kortene dør etter en stund, kan være alt fra 6 måneder til 24 måneder. Den kort serien er spesielt utsatt hvis du slår av PCen om natten, kortet har da vært varmt, og når det blir kaldt, "krymper" loddingene litt på kortet. Ved neste oppstart og bruk, "strekker" kort og loddinger seg litt, og etter hvert vil noen av loddingene på kortet brytes og da vil kortet begynne å skape problemer, for helt til slutt å dø helt. Jeg har selv hatt dette problemet med et 8600 GT kort pluss 2 stk 8800 GTX kort. Har du et annet kort du kan prøve, og BSOD forsvinner, vet du at det er snakk om en hardware feil på selve skjermkortet. Hvilket betyr at du bør se deg om etter nytt skjermkort. Endret 19. januar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
kokimom Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Har nå byttet skjermkort,og problemet med skjermkort ble borte,men BSOD dukker fortsatt opp,uten å etterlate seg feilkoder,annet enn hva som står på BSOD mens den dumper minnet,og der rekker jeg ikke å se hva som står. Forslag til hvor jeg burde begynne feilsøkingen? Kan forresten BSOD drepe et skjermkort,siden maskinen kutter så fort(varmt kort blir avbrutt?). Ser forøvrig ut som pc`n min er ca 2.5 år gammel som tillegs opplysning. Mvh. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Nei, BSOD kan IKKE drepe et skjermkort. 8xxx serien til Nvidia har hatt denne feilen fra dag en antar jeg. Men hvilket skjermkort satte du inn? Og av-installerte du alle drivere før du byttet og installerte nye drivere? Dette må du gjøre med mindre det nye kortet også er et Nvidia 8600 GS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå