DroidOle Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Sony tar ansvar for og gjøre spillopplevelsen på Android mye bedre: "Android just dropped into the handheld gaming world in a big way, thanks to Sony. This is truly a game changer and should change the world of mobile gaming." Sony/Android just changed everything. Again! http://www.engadget.com/2011/01/27/sony-announces-playstation-suite/ Da er alle mine ankepunkter for Androidplatformen i løpet av få dager gått fra og være en kjempegod platform til og bli den aller beste: Hardware akselerert GUI Bedre Market Nvidia CPU/GPU Sony sin spillplatform Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Sony tar ansvar for og gjøre spillopplevelsen på Android mye bedre: "Android just dropped into the handheld gaming world in a big way, thanks to Sony. This is truly a game changer and should change the world of mobile gaming." Sony/Android just changed everything. Again! http://www.engadget.com/2011/01/27/sony-announces-playstation-suite/ Da er alle mine ankepunkter for Androidplatformen i løpet av få dager gått fra og være en kjempegod platform til og bli den aller beste: Hardware akselerert GUI Bedre Market Nvidia CPU/GPU Sony sin spillplatform Steike... dette er gode nyheter. Apple må komme med mer enn minnekortslot for å matche dette. 1 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det er jo lovende fremtidsplaner, og jeg håper selvfølgelig resultatet blir vellykket da vi som forbrukere er godt tjent med et bedre utvalg av gode spillplattformer i mobilmarkedet, og også fordi Android-plattformen kan bli aktuell for meg i fremtiden dersom Google får ryddet opp i en del av rotet sitt i fremtidige OS-utgaver, men det at produsenter presenterer planer/produkter som høres lovende ut på papiret betyr ikke nødvendigvis at de blir gedigne suksesser i praksis. Men vi får krysse fingrene, det skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg videre. Det skal også bli spennende å se hva Apple foretar seg i fremtiden, de står som kjent ikke på stedet hvil de heller. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 For å svare på det opprinnelige spørsmålet om hva google burde gjøre med os'et sitt, kan jeg bare si at google burde ta lærdom av sine feil og begynne på nytt, kanskje opprette en slags hardwarestandard og softwarestandard som må oppfylles, slik at OS'et drar færre paralleller mellom seg selv og en sekk med stinkende slakteavfall med små linuxpingviner i. Skjønner at du ser på deg selv som en slags Apple-Zorro, men innlegg som det der gjør bare at du blir sett på som en gjøk, som i min verden er et troll uten den finessen et godt troll av og til kan ha. Ellers virker Android 3.0 lovende basert på det som er framlagt her, 2011 blir virkelig et spennende år. Tror faktisk at Apple ikke vil ha spesielt store kvaler med å la Android dra fra på funksjonalitet og ytelse, jeg mistenker at de vil fortsette å rendyrke den "enkle" brukeropplevelsen og øke kvaliteten i alle ledd, mens de koker sammen et eller annet nytt de kan hype opp en stund. IOS vil bli en stadig bedre underholdningsplattform, men neste versjon av iOS vil heller ikke få støtte for widgets. I stedet vil Apple gjøre noe annet, mer gjennomført og kontrollert, som f.eks. en slags "presets" for homescreen som presenterer en del info som man i dag får i widgetform for Android. Det vil helt sikkert se lekkert ut, og det vil være nok valgmuligheter til at ingen egentlig kommer til å trenge så mye mer. Det vil fortsatt være slik at svigermor ikke kommer til å føle angst for å bruke en iPhone, og Android-brukere vil nok en gang skjære tenner over at iPhone holder sin sterke posisjon selv om den nå også rent objektivt sett henger litt etter de beste Android-telefonene helt fra lanseringstidspunktet. Android vil også etterhvert som det nærmer seg sommer få reell konkurranse fra WebOS og HP, samt RIM på tablet-fronten - spesielt pga genistreken RIM er i ferd med å utføre ved å inkludere Dalvik-motoren på tableten sin slik at den kan kjøre Android-apps. Android vil imidlertid gjøre det skarpt i tablet-markedet, men den store konkurransen kommer til å drive en del som har sittet på gjerdet over til det trygge og kjente, nemlig iPad 2, som i tillegg til å være trygg og kjent helt sikkert blir et veldig bra produkt og en stor oppgradering fra førstegenerasjons iPad. 2011 blir altså nok et Apple-år, men plattformene vil nærme seg hverandre på mange viktige måter, slik at etterhvert som året nærmer seg slutten vil andelen virkelig fornøyde Android-brukere være vesentlig høyere enn i dag (ikke minst på grunn av Android sin Tegra Zone med et spillbibliotek som vil vokse raskt, samt Sony sin Playstation-satsing). Nettopp dette vil gjøre 2012 til året der Android virkelig har en sjanse til å overta mindshare og markedsandeler fra Apple. 5 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Veldig bra innlegg! Enig i det aller meste utenom det som gjelder Markedsandeler.. Her har vel Android prosentvis passert iOs i popularitet i mange steder allerede.. Her i Skandinavia er vel prognosen at allerede i mai i år vil Android passere iOS.. Når over 200 mobiler med Android selges og Samsung Galaxy S alene selger 10.mill mot iPhone4 sine 14.mill sier det seg selv at Android vokser i rasende fart. iOS sine markedsandeler har jo for første gang sunket siden den første iPhonen kom.. Gartner:Gartner: "Android Share Jumps To 25.5 Percent, Now Second Most Popular OS Worldwide" Bare Symbian som er større, enn så lenge! http://techcrunch.com/2010/11/10/gartner-android-share-jumps-to-25-5-percent-now-second-most-popular-os-worldwide/ Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) For å svare på det opprinnelige spørsmålet om hva google burde gjøre med os'et sitt, kan jeg bare si at google burde ta lærdom av sine feil og begynne på nytt, kanskje opprette en slags hardwarestandard og softwarestandard som må oppfylles, slik at OS'et drar færre paralleller mellom seg selv og en sekk med stinkende slakteavfall med små linuxpingviner i. Skjønner at du ser på deg selv som en slags Apple-Zorro, men innlegg som det der gjør bare at du blir sett på som en gjøk, som i min verden er et troll uten den finessen et godt troll av og til kan ha. Gimrende observert selv om jeg så for meg en batman med Robin diltende etter i mosegrønn spandex og hettegenser. Ruset på sopp og full angst og den panikken en middelaldrene mann er fyllt av. Jeg har omtalt fenomenet som ordonani. Eller flaff-flaff-flaff kort oppsummert. Løsningen på spammingen var uungåelig: ignorere. Jeg er glad for at google rydder i market. Man finner greit frem der men det er mye som ikke trenger å være der. Litt mer struktur og oversikt er bra. Det jeg som Sonyfanboy liker best er at selveste Sony er med på utvikling av spillopplevelse. Det må bare bli bra. Veldig bra. Endret 27. januar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Når over 200 mobiler med Android selges og Samsung Galaxy S alene selger 10.mill mot iPhone4 sine 14.mill sier det seg selv at Android vokser i rasende fart. Sammenlikner ikke du tall for forskjellige tidsperioder nå? Galaxy S solgte så vidt jeg kan se 10 millioner enheter på 7 mnd, mens iPhone sine 14 millioner ble solgt i løpet av bare 3 mnd. I løpet av det siste kvartalet Apple nylig oppga tall for, ble det solgt enda flere, 16.24 millioner iPhone-enheter. Men på den annen side gjelder vel tallene for iPhone både iPhone 4 og iPhone 3GS, altså gjelder ikke tallene kun én modell, så det blir egentlig litt vanskelig å sammenlikne disse tallene direkte mot hverandre uansett. Android-enhetene selger i allefall vanvittig bra, og det gjør jo egentlig iPhone-enhetene også. Noe som egentlig fryder meg litt, da jeg ikke synes Symbian fortjener førsteplassen blant smarttelefon-OSene lenger, så det er godt de får kraftig konkurranse fra et par ganske ferske aktører. Spørs om Nokia bør bite i det "sure" eplet og satse skikkelig på Android selv etterhvert, i allefall hvis denne utviklingen fortsetter. edit: Endret nest siste avsnitt. edit2: Litt mer også. :-P Endret 27. januar 2011 av Juke 1 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Min feil, skulle selvfølgelig være iOS mobiler, ikke iPhone4:) "Gartner’s third quarter smartphone data is out today and it looks like Android is continuing to grow by leaps and bounds. According to the latest report, Android accounted for 25.5 percent of worldwide smartphone sales, making it the No. 2 operating system, rising from a 3.5 percent marketshare in the same quarter in 2009. Apple’s iOS, on the other hand, dropped from last year, from 17.1 percent in 2009 to 16.6 percent in 2010. Symbian took the top spot with 36.6 percent of sales share" Kan jo begynne og lure hva folk tenker på når de kjøper en Nokia smartmobil, de kan ikke ha prøvd en iPhone eller Android, det er nå helt sikkert;) Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Nå som Sony kommer med en spillemobil så kommer Android helt klart til å bli i klasse. Tror Apple burde ha et kort på lager som burde bli spilt snart. For det virker som Android sitter med flush, fult hus, 4 like og det som er mot Apple's par. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Litt av problemet med de salgsstatistikkene er vel at de inneholder alt mulig av Android-telefoner, inkludert billig ræl som kjøpes av folk som ikke har noe forhold til OSet på telefonen sin. Blant "bevisste kjøpere" tror jeg at Android er mer av en kuriositet, og at iPhone står sterkere. Vet man hva man vil ha så kjøper man ofte iPhone, skal man bare ha noe billig og okei med litt sånn kul touch-skjerm så viser det seg sikkert ofte at man ender med en Android. Og så har man den høyrøstede minoriteten av Android-brukere som har gjort et bevisst valg og står på barrikadene for å misjonere Jeg har begynt å vakle litt igjen, etter at jeg nylig var helt sikker på at jeg ville ha en Honeycomb-tablet. Det eneste jeg er sikker på nå er at jeg vil se litt mer av Apple, HP og RIM sine kommende produkter før jeg bestemmer meg ... sukk Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det blir spennende å se hva som skjer etter en eventuell oppryddning i Marketplace og eventuelle retningslinjer. Pr. i dag er det spillutviklere som er nølende til å satse på platformen, og satser heller på iOS: http://www.pressfire.no/nyheter/Mobil/2994/-Alt-i-Apple-verdenen-er-perfekt Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Svinepelz. Jeg tviler sterkt på at noen vil klare å konkurrere skikkelig med Motorola Xoom. Den virker helt rå med honeycomb. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det blir spennende å se hva som skjer etter en eventuell oppryddning i Marketplace og eventuelle retningslinjer. Pr. i dag er det spillutviklere som er nølende til å satse på platformen, og satser heller på iOS: http://www.pressfire.no/nyheter/Mobil/2994/-Alt-i-Apple-verdenen-er-perfekt Godt å høre at google skal rydde skikkelig opp i android market. Men nå som android kanskje blir ledene på spill, samt at vanlige utviklere nå går mer og mer over til android, noe som får meg til å tro at android kommer til å bli total dominante om bare 2-3 år. Visste dere at det har kommet over 100.000 nye applikasjoner i android market i kun de siste 4mnd? Tallet ligger nå oppmot 30.000 nye applikasjoner i mnd. Kan vi si at google har lykkes i sin strategi med å gi ut android til utviklere? Selfølgelig. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det blir spennende å se hva som skjer etter en eventuell oppryddning i Marketplace og eventuelle retningslinjer. Pr. i dag er det spillutviklere som er nølende til å satse på platformen, og satser heller på iOS: http://www.pressfire.no/nyheter/Mobil/2994/-Alt-i-Apple-verdenen-er-perfekt Dual Core. PlayStation mobil. Trenger jeg virkelig å nevne noe mer som er i stand til å knuse Apple iPhone når det kommer til spilling? Tror vi kommer til å se MYEEEEEE spill til Android de neste månedene. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor tror du at kraftigere hardware er det som trengs for å lokke spillutviklere? Hvis det var det som trengtes, ville det jo allerede vært betydelig flere spill til Android enn i dag da hardwaren er kraftig nok på mange modeller. Ville det ikke heller være en ide å legge forholdene til rette ved f.eks å få ned antall forskjellige telefoner, innføre en form for standard og samle det meste i en stor butikk? 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Får på en måte det. Får Tegra Zone. Google har sagt de skal rydde opp i Market. At det er forskjellig hardware av Android telefoner tror jeg er sunt. Vil du ha en telefon som kjører det best så kjøper du deg ikke en telefon til 2000 kr. De har muligheten til å velge det de vil og da kan man heller ikke klage hvis man velger en telefon som ikke er god nok. Utviklerne må jo se på hva de vil utvikle til. Dual core kommer til å bli hot og derfor vil også mange kaste seg over det. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Visste dere at det har kommet over 100.000 nye applikasjoner i android market i kun de siste 4mnd? Tallet ligger nå oppmot 30.000 nye applikasjoner i mnd. Hvor har du de tallene fra? Fint om du kan linke til kilden. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Visste dere at det har kommet over 100.000 nye applikasjoner i android market i kun de siste 4mnd? Tallet ligger nå oppmot 30.000 nye applikasjoner i mnd. Hvor har du de tallene fra? Fint om du kan linke til kilden. Her er stats: http://www.androlib.com/appstats.aspx Ikke langt unna 30.000 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Takker og bukker. Ser ut til at tallene er nogenlunde like som for iOS-plattformen, tenker da på økningen per mnd. Rimelig spesielt at antallet apps vokser såpass fort per mnd for to såpass ferske plattformer. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Ja, det fine med at det vokser såpass mye er jo at det får mer oppmerksomhet fra utviklere på begge plattformer.. det er jo vi som sluttbrukere som nyter godt av det:) For Android sin del er det enda bedre pga av de har litt og "hente" inn når det gjelder kvalitet på enkelte apps, men det er absolutt på bedringens vei.. Man ser det i norske medier også, når en bank, eiendomsmegler osv lanserer apps til iPhone er den også tilgjengelig for Android:) Nå går det også noen rykter om at Nokia snuser på Android, da kan det jo bli enda mer fart på sakene.. http://www.electronicsweekly.com/Articles/2011/01/28/50375/nokia-looking-at-android.htm Endret 29. januar 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå