Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.

Anbefalte innlegg

Det har nok ikke noe med jailbreaking å gjøre, på mac1.no har de laget et regneark med oversikt over de som har problemet, og kun et fåtall har jailbreaket: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Ah0t_Nf897lZdC1VaEo4bzZJRDVmMzhINk9fS3NQY2c&hl=en&authkey=CJXMsqcO#gid=0

Har jo ikke kommet noe ordentlig jailbreak til 4.2. Er kun tethered som er mulig. Og da er det bedre å drite i jailbreak. Er vel under utvikling en untethred jailbreak.

De som har jailbreaket sitter jo med 4.1 eller nedover. Oftest har ikke alle av dem oppdatert til 4.0 engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eisa01 nei, jeg ble medlem her kun for at jeg ville kaste meg inn i diskusjonen om operativsystemene. Føler jeg har mye på hjertet angående dette temaet. Ser for meg at det kan ha vært mye trolling ja. Føler nå at det er gjengang i sånne tråder der begge sider har sterke meninger? hehe.

UrgeLoL. Jeg er ikke enig i at tråden burde vært slettet, siden det første innlegget fakstisk er ganske bra laget. Det er en pekepinne på hva de ulike operativsystemene representerer.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

For latt til å skrive ja. Skrive en del der på det andre forumet. Er dere sikker på det er samme person? :p

Jeg hadde valgt iPhone om den ikke var så avhengig av iTunes eller muligheten til å dele ting med andre trådløs. Jeg pleier å dele bilder, pdf filer osv, men dette vil jeg få problemer med iPhone. iPhone burde i så fall kanskje være mer åpent på dette? Greit nok at de begrenser musikk filer eller andre lincense materialer, men egenknipsa bilder?

Skulle også sett Android i lik grad med iPhone sine apps. Er så mye mer der som er nyttige som kupong apps XD

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Det er bare å glemme det innlegget, f.eks. fikk jeg aldri svar på hvor man kunne finne trådløs synkronisering på Nexusen min ut av boksen, men fikk aldri noe svar. Heller ikke hvordan man kunne spille av flere medietyper (som f.eks. omtalte .avi) uten å konvertere på stock Android (som var det vi liksom skulle diskutere, det er da uten apps eller ville iOS også klart .avi)

Lenke til kommentar

eisa01. Her trenger du tredjeparts programvare. Rockplayer for å spille av .avi og denne for trådlys sync:

http://www.engadget.com/2010/11/30/airsync-for-doubletwist-brings-wireless-syncing-to-android-phone/

Veldig greit med .avi på android. Bare føre over filene som på ekstern harddisk. Åpne Rockplayer og spill av filmene helt uten lagg eller problem.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Uh, sa ikke du nettopp at innlegget var "ganske bra laget"? Det er jo direkte feil det som står der, som du selv illustrerte ved å nevne Rockplayer, og linke til Doubletwist som først fikk den funksjonen etter den omtalte tråden (sjekk datoen).

Nei, hvis du virkelig ikke er samme person (jeg har mine store tvil), så får du heve argumentasjonen flere hakk.

edit: Som sagt skulle det være fordeler med Android ut av boksen, siden ellers kunne man installert apps på en iPhone også for .avi avspilling, og da er det ingen fordel med Android lenger...

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

jeg gikk over fra 3gs til DHD nylig, så jeg vet ikke om eldre programvare som driver med trådløs sync. Hva var galt med Rockplayer?

jeg klarte ikke å legge inn .avi på min 3gs en gang. Jeg måtte gjøre om filen til mp4, så synce via iTunes.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Woot? Er Desire så dårlig? Mange skryter om den jo, men den mangler stort sett det fleste. Er for lite intern minne, støtter ikke alle film codec og dårlig kamera? Poenget er at dette er ikke Androids feil, men heller HTC, eisa01.

Og som KjellGu skrev, verre å måtte konvertere, right?

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

ja det er unødig å måtte behandle en fil i 2 forskjellige programvarer før den blir overført den til telefonen. Gjør dette med 10 filmer og regn minutt/timer. Med Android kan du markere 10 filmer og overføre den rett på mobilen, så spille av.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Men er det ikke slik at iPhone har VLC spiller? Skal ikke denne spille av alt, til og med mkv filer med srt? Jeg sliter å finne en bra mkv avspiller til android som ikke mister fps eller feil med å synce audio med videoen.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt Desire, kun Nexus One som var den offisielle Google-telefonen på den tiden som jeg hadde.

Btw, en ting jeg begynner å lure på. Hvis noe er dårlig på en Android mobil, så er det sjelden OSet sin feil, men heller de som har lagd den. Dette har jeg nå hørt om HTC Desire, Samsung Galaxy S, og SE X10. I tillegg ser det ut som det kan være en del problemer med Desire HD. Da er mitt spørsmål: Hvilken mobil kan man da kjøpe?

Og folkens? http://www.appstorehq.com/oplayer-iphone-125656/app

Jeg syns det kom ettertrykkelig fram at dette var noe man også kunne gjøre på iOS.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du hvorfor vi ikke kan klage på iOS og hardware hver for seg med iPhone? Fordi det er bare Apple som har introdusert iOS på sine produkter. Beviset er vel når man sammenligner f.eks Nexus One med Galaxy S der Galaxy S støtter en rekke formater. Hvordan kan man da skylde på Android da? Og det er HTC som står bak Nexus One.

Lenke til kommentar

Det med høyt mobildata bruk på iPhone er faktisk et ganske stort problem, har lest litt på apple.com nå og det utrolig mange tråder som handler om dette. Så endel fra Norge som postet der også. Flere av trådene er over 70 sider lange hvor problemet er fortsatt aktuelt også med 4.2.1. En annen ting med 4.2.1 er at den bytter til mobildata når du har på wifi og mobilen går i stby, noen som mener at det og iOS sin multitasking kan gjøre at mobilen bruker mye mobildata. Apple er vist ikke så glade i de som kommer med altfor hard kritikk mot dette så flere postere og innlegg har blitt slettet. Er også snakk om noen søksmål mot Apple og noen oppratører.

Og som de fleste vet er amerikanere veldig glad i konspirasjonsteorier og det er vist mange som tror NSA bruker mobilnettet og iPhone til å overvåke mennesker i USA :D

Lenke til kommentar

Jeg syns det kom ettertrykkelig fram at dette var noe man også kunne gjøre på iOS.

Her må du streame. Hva med når du er ute og reiser? Hvor legger du en .avi fil på iPhonen?

Nei, du kan overføre med FTP. Står ganske klart. Med iOS 4 kan man og overføre filer som .avi gjennom iTunese til programmer som støtter dette. Som jeg allerede har sagt er det samme støtte som Android via apps.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her må du streame. Hva med når du er ute og reiser? Hvor legger du en .avi fil på iPhonen?

Nei, du kan overføre med FTP. Står ganske klart. Med iOS 4 kan man og overføre filer som .avi gjennom iTunese til programmer som støtter dette. Som jeg allerede har sagt er det samme støtte som Android via apps.

Lagrer .avi seg på iPhonen da? isåfall er jo dette meget positivt.

Lenke til kommentar

VLC player er trukket fra Appstore av apple :no: :no:

Mulig det, men det var vel en av eierne av merkevaren VLC som ba om at dette måtte gjøres.

Det var det, men da er det vel ikke noe grunn til og bruke VLC som et alternativ på iOS? Den kommer til Android om ikke annet;)

http://androidcommunity.com/vlc-player-for-android-coming-soon-20101227/

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...