Open-Source Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Hele iPhonen er overpriset til de grader. Prisen burde vært halvert. Det er Appstore som gjør mobilen til en ok/bra mobil. Selve iOS som OS er så primitivt at det er til å grine av noen ganger. De som ikke har eid noe annet føler kanskje det er bra.. Jeg fikk noen øyner åpnet med tiden. Hardwaremessig er iPhone 4 helt rå. OS-messig står den fremdeles fast i 2008. Endret 25. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Hele iPhonen er overpriset til de grader. Prisen burde vært halvert. Det er Appstore som gjør mobilen til en ok/bra mobil. Selve iOS som OS er så primitivt at det er til å grine av noen ganger. De som ikke har eid noe annet føler kanskje det er bra.. Jeg fikk noen øyner åpnet med tiden. Hardwaremessig er iPhone 4 helt rå. OS-messig står den fremdeles fast i 2008. Hva er det du tror du betaler for når du kjøper en mobil? Om hw i iPhone 4 er helt rå, så kan du vel ikke samtidig mene at den er overpriset. Selv kjøpte jeg Desire for ca 4400 kr med frakt mener jeg det ble, og iPhone 4 for ca 5900 kr. Og hw messig fikk jeg mye mer i iPhone 4. Stort minne, bedre kamera, bedre byggekvalitet, bedre design og en mobil som kan brukes en hel dag uten å gå tom for batteri. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Desire HD er nok mer verdt pengene som du spør meg. Jeg vet selv hvordan iOS er etter et par års bruk. Og jeg kommer ikke til å betale over 6000 for en mobil igjen som har et så simpelt OS. Jeg har ingen problem med å bytte tilbake om det skjer mye endringer. Apple har vært flinke med hardware fra 3gs til 4. Men se på iOS.. Hva skjer på utviklingsfronten her UrgeLoL? Startskjermen er jo nesten helt lik som da de først ga ut iPhone for første gang. Visuelt sett har den fortsatt den blågrå kjedelige layouten. Lite funksjoner osv. 4+ tomms skjerm på iPhone 4 pluss Android 2.2/2.3 Da snakker vi! http://www.youtube.com/watch?v=mEKsVHJFOLM Endret 25. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Det værste er no egentlig at Apple neppe kommer til å forandre på en eneste ting i iOS 5 når det kommer til UI og brukervennlighet. Når jeg sier brukervennlighet, så mener jeg at det skal være lett å kunne bestemme over sin egen mobil. Da mener jeg at det skal være lett å kunne bruke en telefon som en ekstern harddisk f.eks. Den skal kunne settes opp 'PÅ KUN MIN MÅTE' og ikke Apple sin måte. For det er ikke Apple som skal bestemme hvordan du skal oppleve OS'et. I Windows 7 Ultimate som jeg både har på min stasjonære PC og på min MacBook Air, så kan jeg bestemme nøyaktig på hvordan jeg vil at OS'et skal se ut og hvordan OS'et skal fungere. Og slikt er det med min Sony Ericsson XPERIA X10 telefon også. Jeg kan bestemme nøyaktig hva jeg vil ha som widgets osv på min hjemmeskjerm / mobiltelefon. Er heller ingen som kan stå å bestemme over meg på hvordan jeg MÅ lage et program til Android f.eks. Så om jeg vil lage et program som handler om EVE Online f.eks (som jeg spiller selv), så er det ingen som kan bestemme hvordan mitt program skal være så lenge det ikke er noe tull i programmet. Når jeg sier tull, så mener jeg som f.eks å stjele telefonnummerene dine, sende annen info i fra telefonen din til en server som jeg har tilgang til som jeg da kan se all info i fra. Android fungerer på helt samme måte som Windows. Og det mener jeg er MEGET bra. Er ingenting som slår valgmuligheter og frihet. Når jeg bruker min iPod Touch, så føles det ut som at jeg sitter i et fengsel hvor Apple bestemmer hva jeg får gjøre og ikke gjøre. Så bare for å skrive ned det Apple er nødt til å gjøre hvis dem skal ha en sjangs i fremtiden eller for å i det hele tatt holde på sine kunder, så er dem nødt til å gi oss disse tingene som jeg skriver ned under. 1. Mulighet for Widgets som f.eks Facebook, værmelding, snarveier til å slå av Wi-Fi, Bluetooth, GPS osv. Ingenting er bedre enn å få den informasjonen du vil ha med kun ett trykk eller rett på hjemme skjermen din uten å måtte trykke noe som helst. 2. Mulighet for å kunne bruke andre Home Launchere om man vil. Er alltid bra å kunne bruke en annen Home Launcher som har flere og bedre funksjoner enn den helt vanlige Launcheren. 3. Mulighet for å kunne bruke telefonen din som ekstern harddisk. Ingenting er bedre enn å kunne overføre musikk, filmer, bilder, tekstdokumenter, og andre filer over til telefonen bare ved å høyre klikke på en / flere fil / filer på datamaskinen din og lime det inn i en mappe på telefonen din. Å måtte være avhengig av iTunes på hver datamaskin du vil ha filer i fra er så idiotiskt som det kan bli. 3. Mulighet for å kunne bruke SD kort på iPhone. Hvor irriterende er det å måtte installere iTunes, QuickTime, Bonjour tjenesten og noen andre tjenester bare for å kunne overføre bildene sine til PC'en? Dette er bare en liten del av hva du kan gjøre med et SD kort. Du kan som sagt utvide lagringskapasiteten på mobiltelefonen din om du har mulighet for SD kort. 4. Muligheten til å kunne bruke iPhone fullt ut uten å måtte være så vanvittig avhengig av å ha en PC med internett tilgang. Uten en datamaskin og internett tilgang så kan du ikke bruke iPhone til mye. På en Android telefon så kan man bruke telefonen fullt ut uten en eneste PC og internett. 5. Brukere i dag vil ha større og større skjermer. Så Apple må da gi oss større skjerm på sine neste mobiler enn kun 3.5 tommers skjermer, som er veldig lite når man kan bruke GPS, internett, se på filmer, se på bilder på telefonen uten å måtte være så avhengig av å zoome så mye for å se detaljer fordi skjermen er så liten. Alt blir faktisk mere lett å se på når ting er større og lettere å se. Så la oss heller se iPhone 5 med samme oppløsning som iPhone 4 skjermen har og en 4 tommers skjerm. 6. Mye bedre notification system. For å si det enkelt, så kan jeg ikke fatte hvorfor Apple mener at demmes notification system er bra i det hele tatt når man ser hvor ufattelig mye bedre systemet er i Android. Her burde Apple gjøre en STOR foranding i iOS 5. 7. Muligheten til å oppdatere iPhone over the air (OTA). Hvor glade tror dere at kundene til Apple hadde blitt om dem hadde vært på hytta en tur f.eks hvor dem ikke har tilgang til PC men kunne ha fått oppdatert telefonen sin via 3G nettverket?. Dette gjør at folk slipper bryet med å måtte være avhengig av en PC med internett tilgang. Og her kommer også det gode med å ikke måtte være så vanvittig avhengig av å måtte ha iTunes og internett tilgang + en PC for å kunne bruke iPhone. Ok, det var de viktigste punktene som Apple burde fikse på i neste iOS versjon, eller i neste iPhone modell. Jeg vet at Apple ikke er redd for å prøve ut noe nytt, men dem burde heller ikke være redd for å la kundene sine få MYE mere frihet og få en enklere hverdag med i ikke måtte være så avhengig av en PC og internett for å kunne bruke iPhone fullt ut. Jeg kunne sikkert ha skrevet ned enda mere her. Men ser egentlig ikke vitsen i å waste flere tegn på dette siden de fleste Apple brukere bare sier pffffft, hva faen skal man med dette som jeg har nevnt over. Det viser jo bare hvor langt dem ser og hvor mye dem ser ut av boksen. Så etter alt dette, så ser jeg for meg at iOS bare har noen få år igjen å leve om Apple ikke gjøre en ENORMT stor forandring i iOS. For å la det gå ett år mellom hver store release, for så å bare få noen få nye funksjoner hvert år kommer til å drepe iOS som en mobil plattform fortere enn dere tror. Ok det var alt for nå. EDIT: Tror Steve Jobs må ha jobbet på Rema 1000 , for der er jo det enkle ofte det beste. Endret 25. januar 2011 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) [fordommer] Jeg har aldri likt Apple. det er vel så enkelt. Jeg liker ikke deres forretningsmodell, jeg utstår ikke oppstyret rundt produktene deres, jeg liker ikke fastlåsingene til sine produkter som de ønsker. Som produkt er Apple sine telefoner sikkert veldig gode, det er jeg overbevist om. Jeg ville blitt fornøyd med produktet. Men det er det som ligger rundt og bakom jeg ikke liker. [/fordommer] Eg godtar den, eg stod med akkurat samme tankegang i mange år uten å ha testet verken iPhone eller noen MacBooks i særlig grad Frem til dama fikk seg en 3GS, det ble en del spørsmål rettet til meg mtp. iTunes og telefonen generellt. Hatet hele den dritten til Apple i starten, låst og unødvendig mye arbeid. Etterhvert som eg faktisk lærte meg denne galskapen ble eg faktisk litt glad i den telefonen I mellomtiden hadde eg en Nokia 5800 og en HTC Desire, men endte til syvende og sist opp med en iPhone 4, og eg må si meg storfornøyd. Når det er sagt savner eg litt det å kunne modifisere litt på menyene hehe. Så poenget mitt er egentlig at med litt innsikt og prøving så kan man raskt forandre mening om saker og ting, i dette tilfellet en mobil. Endret 25. januar 2011 av Mala 1 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hovedønsket mitt for android måtte vært en integrert applikasjonsbutikk. Denne butikken burde utelukkende inneholde googlegodkjente applikasjoner. Med andre ord har man det vanlige, åpne market og i tillegg en butikk med 'verifiserte' apps slik at man vet hva man går til ved nedlasting. Dette er selvfølgelig inspirert av App Store, men vil totalt sett bidra til 'best of both worlds'. Høres fornuftig ut, men ser imidlertid ut til at fragmenteringsproblemet også er i ferd med å innhente Android-Market; Amazon er i ferd med å lansere sitt eget marked, HTC er iferd med å gjøre det samme. Og det er vel, på denne bakgrunn, rimelig å anta at også flere andre vil komme etter... Det er jo fortsatt muligheter for at disse nye og brandede "markets" vil stille strengere og/evt andre krav til Apps enn det som er tilfelle i Android markets, men only time will show... ps. ingen catfight her? :!: 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Apple bør ta kontroll på datatrafikken mobilene deres produserer: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10037636 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Apple bør ta kontroll på datatrafikken mobilene deres produserer: http://www.vg.no/tek...?artid=10037636 Regning på 10000 kr for en løpsk 3GS for ett år siden, og nå eier hun iPhone 4. Fy fan for ei apple fanboyinne. Nei fra spøk til alvor, slutt å trolle Hayward, har sett slike saker om enormt mange forskjellige mobiler den siste tiden. 2 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det der viser litt av problemet med Apple da, de kommenterer nærmest aldri ting offentlig, og hvis man ikke jailbreaker er det vanskelig å finne ut hva som faktisk foregår. Har du jailbreaka, så kan du installere tcpdump for å spore hvor trafikken din går. Men ja, var en her på Amobil nylig som fortalte om en SE telefon han hadde solgt hvor det ble registrert datatrafikk på abonnementet før simkortet var satt inn (!) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Det der viser litt av problemet med Apple da, de kommenterer nærmest aldri ting offentlig, og hvis man ikke jailbreaker er det vanskelig å finne ut hva som faktisk foregår. Har du jailbreaka, så kan du installere tcpdump for å spore hvor trafikken din går. Men ja, var en her på Amobil nylig som fortalte om en SE telefon han hadde solgt hvor det ble registrert datatrafikk på abonnementet før simkortet var satt inn (!) Og korsn vet telefonen hvor han skal belaste datatrafikken, før at simkortet er satt i? I call bullshit story. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Kan vær en feil hos teleselskapet.. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hm.. ja.. jeg finner ikke innlegget nå, så du tar nok rett når du er kritisk til troverdigheten Men ja, WP7 har ihvertfall dette problemet også: http://www.amobil.no/artikler/pass_deg_for_nye_windows-mobiler/80504 Men i motsetning (?) til Apple, så har de gått offentlig ut og bekreftet det og at en fiks skal komme. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 KjellGu, vet ikke om noen har sagt det, men de videoene du legger ut er så irriterende. Skriv heller hva du mener eller skriv en referat. Hver av postene dine viser du denne datatypen som er irriterende å høre på og man faller bort pga stemmen. Selv er jeg en fornøyd Android bruker og har selv noe jeg vil skal forandres. Facebook widget: My god, som den suger batteri. Den oppdaterer jo vært minutt. Man kan ikke endre på innstillingene på det eller så har jeg ikke sett den. Android Market: Har noen nevnt hvor rotete den er? What a mess. Det er så mange apps som er prikk lik, men bare i en annen layout. Ta f.eks prompe apps. Hvem trenger 10 av dem? Sikkert også sånn på Apps store? Og hadde det ikke vært lettere om de hadde gitt hos valgmuligheten å sortere etter brukeranbefalinger? Men sist og ikke minst, dette er rettet mot Tele2. Hvorfor lage svensk simkort? Det er en del norske apps jeg har lyst å laste ned, men disse finner jeg ikke siden de fleste norske apps er låst til kun norske brukere. 4 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Apple bør ta kontroll på datatrafikken mobilene deres produserer: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10037636 Helt sykt, stakkars jente.. Men den kan ha vært jailbreaket 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det har nok ikke noe med jailbreaking å gjøre, på mac1.no har de laget et regneark med oversikt over de som har problemet, og kun et fåtall har jailbreaket: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Ah0t_Nf897lZdC1VaEo4bzZJRDVmMzhINk9fS3NQY2c&hl=en&authkey=CJXMsqcO#gid=0 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Hele iPhonen er overpriset til de grader. Prisen burde vært halvert. Det er Appstore som gjør mobilen til en ok/bra mobil. Selve iOS som OS er så primitivt at det er til å grine av noen ganger. De som ikke har eid noe annet føler kanskje det er bra.. Jeg fikk noen øyner åpnet med tiden. Og det er oss som har prøvd android på flere toppmodeller, uten at det ga mersmak i noen grad. Nei fra spøk til alvor, slutt å trolle Hayward, har sett slike saker om enormt mange forskjellige mobiler den siste tiden. Er du sikker på at du ikke er på den nå svært berømte lista hans? Endret 25. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ky_kun: Oppfattet. jeg orker ikke å skrive alt selv, men her er mange ting apple må jobbe med: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=16922 Lilac1: Ja det er nok smak og behag hos begge sider. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ja huff ignorelisten til Hayward. Alles store skrekk på forumet å bli ignorert av han Må rett å slett le når han truer folk med å bli satt på ignore. Er det virkelig noen som bryr seg, Haward? 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ky_kun: Oppfattet. jeg orker ikke å skrive alt selv, men her er mange ting apple må jobbe med: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=16922 Uh, du linker til en tråd av Marius Aare, som ble utestengt herfra etter å ha hatt en helt lik tråd hvor han opererte med flere brukere for å argumentere sin sak? Jeg deltok selv i den, og prøvde flere ganger å ta opp noen av punktene som direkte feil og spørsmål siden jeg ikke fant alt på min Nexus One på den tiden, men fikk egentlig ikke noen tilfredstillende svar. Ble trollet ganske bra Og du har en helt ny bruker her, og har kun operert i Android vs iOS tråder, så da spør jeg: Er du samme person som ble utestengt herfra? 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ky_kun: Oppfattet. jeg orker ikke å skrive alt selv, men her er mange ting apple må jobbe med: http://www.innlegg.n...showtopic=16922 Uh, du linker til en tråd av Marius Aare, som ble utestengt herfra etter å ha hatt en helt lik tråd hvor han opererte med flere brukere for å argumentere sin sak? Jeg deltok selv i den, og prøvde flere ganger å ta opp noen av punktene som direkte feil og spørsmål siden jeg ikke fant alt på min Nexus One på den tiden, men fikk egentlig ikke noen tilfredstillende svar. Ble trollet ganske bra Og du har en helt ny bruker her, og har kun operert i Android vs iOS tråder, så da spør jeg: Er du samme person som ble utestengt herfra? Hmm.. ja synes trådene hans bør slettes for evig og alltid. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå