Olannon Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg synes det er veldig rart at ingen produsenter tar initiativ til å lansere en lynrask, stabil og stock androidtelefon. I stedet for å bruke all tiden sin på å utvikle egne skins kunne de vel optimalisert litt mer og evt lagt ved apps og andre små finurligheter (feks sett med custom icons). Jeg forstår at SE, HTC osv har et stort behov for å differensiere seg fra hverandre når *alle* har androidflaggskip. Det må da virkelig være et stort pluss og gjøre dette på en annen måte enn alle andre? Jeg mener - stock android i dag ER jo praktisk talt differensiering? 2 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvorfor skulle de ikke det? De har jo gjort det før:Native Apps, ikke bare webapps Copy paste MMS Multitasking Mulighet for å låse skjermroteringen igjen i 4.3 med knappen på iPaden, istedenfor å sette på lydløs på iPaden med 4.2 oppdateringen Mulig de hadde planlagt å komme med alt hele tiden, men den siste er ihvertfall noe de har lyttet til kundene på. Mange som ble misfornøyd med at det ikke gikk an å låse skjermroteringen på iPaden med knappen med 4.2 oppdateringen. Jeg kan ikke se no bevis for at de har hørt på kundene sine. Det er jo det dummeste man gjør når man lager noe. Man må se på kundenes reelle behov, ikke hva de ber om. De to er ofte, eller som regel, forskjellige. Når det gjelder det å legge til ting i ettertid er det mer sannsynlig at dette var bevisst, for at de skulle få programvaren ferdig. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 X10 var en skivebom delux Med Android 1.6 som du hadde på din XPERIA X10, så kan jeg godt skjønne at den kunne være en skivebom. Men har du virkelig prøvd X10 med Android 2.1? Eller vent, du solgte X10'en din før den fikk Android 2.1. Så vi kan jo egentlig ta din erfaring med X10 med en klype salt da. For X10'en nå er nesten som en ny mobil med Android 2.1. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 X10 var en skivebom delux Med Android 1.6 som du hadde på din XPERIA X10, så kan jeg godt skjønne at den kunne være en skivebom. Men har du virkelig prøvd X10 med Android 2.1? Eller vent, du solgte X10'en din før den fikk Android 2.1. Så vi kan jo egentlig ta din erfaring med X10 med en klype salt da. For X10'en nå er nesten som en ny mobil med Android 2.1. Who cares? Når jeg kjøper mobil så er det for å bruke den samme dagen som jeg får dem, og for fremtiden videre. Lever den ikke opp til forventningene så gidder jeg ikke vente månedsvis på oppdateringer som gjør slik at telefonen kanskje lever opp til mine forventninger. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 X10 var en skivebom delux Med Android 1.6 som du hadde på din XPERIA X10, så kan jeg godt skjønne at den kunne være en skivebom. Men har du virkelig prøvd X10 med Android 2.1? Eller vent, du solgte X10'en din før den fikk Android 2.1. Så vi kan jo egentlig ta din erfaring med X10 med en klype salt da. For X10'en nå er nesten som en ny mobil med Android 2.1. Det er en vanlig feil at eplegutter tror det er likhetstegn mellom opplevelsen de har av mobilen sin og operativsystemet. Det er ikke så rart i og med at de har en mobil som kun kommer i ett og samme merke. X10 er kanskje den største mobilfadesen på lang tid. SE har rotet det skikkelig til for seg selv og kundene sine. Men det stemmer at de som har 2.1 er mye mer fornøyd. Det har jeg også hørt. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Kunne vi holdt dette litt mer ontopic enn forrige tråd som ble stengt? Temaet er hva du synes google og apple bør gjøre med sine respektive OS. De seneste postene her har ingenting med det å gjøre. Googles dilemma er å være så åpne som de er. Dette hindrer dem i å komme med krav og betingelser som ville kommet forbrukerne til gode. Det blir i alle fall vanskelig for dem å skulle gjøre dette på en fornuftig måte slik at ikke leverandørene føler seg tråkket på. Her har apple en fordel da alle har akseptert hvor lukket og kontrollert systemet er. Hvis de bestemmer seg for å åpne opp er ikke det noe som kommer til å anses som en negativ forandring. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg synes det er veldig rart at ingen produsenter tar initiativ til å lansere en lynrask, stabil og stock androidtelefon. I stedet for å bruke all tiden sin på å utvikle egne skins kunne de vel optimalisert litt mer og evt lagt ved apps og andre små finurligheter (feks sett med custom icons). Jeg forstår at SE, HTC osv har et stort behov for å differensiere seg fra hverandre når *alle* har androidflaggskip. Det må da virkelig være et stort pluss og gjøre dette på en annen måte enn alle andre? Jeg mener - stock android i dag ER jo praktisk talt differensiering? Samsung Nexus S er vel en sånn? Bortsett fra at den visstnok har en reboot-bug som gjør at den kanskje ikke er så stabil likevel. LG Optimus 2X kommer visstnok med muligheten for å kjøre stock Android. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Kunne vi holdt dette litt mer ontopic enn forrige tråd som ble stengt? Temaet er hva du synes google og apple bør gjøre med sine respektive OS. De seneste postene her har ingenting med det å gjøre. Googles dilemma er å være så åpne som de er. Dette hindrer dem i å komme med krav og betingelser som ville kommet forbrukerne til gode. Det blir i alle fall vanskelig for dem å skulle gjøre dette på en fornuftig måte slik at ikke leverandørene føler seg tråkket på. Her har apple en fordel da alle har akseptert hvor lukket og kontrollert systemet er. Hvis de bestemmer seg for å åpne opp er ikke det noe som kommer til å anses som en negativ forandring. Tråden ble stengt som følge av personangrep. Da angrepene ble forsøkt gjenopptatt i iPhone cafetråde ble det slettet poster og postet en advarsel. Googles dilemma er ikke noe dilemma. Google kan selvsagt stille krav til utstyret som OS'et skal kjøre på og hvilken beskaffenhet dette må være i. Utviklere vet jo således godt hva de har å leke med. Angry birds kjører på hero. Ikke godt, men det kjører. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Hayward: Synes du skal holde for deg selv hvem du synes er eple gutter eller ikke. Det kan vel nesten påståes å være personangrep når du sår tvil om mine meninger ved å fremstille meg som en Apple/iPhone fanboy. Er det noe jeg er fanboy av så er det nye mobiler, noe som er ganske så klart når man prioriterer å bruke penger på å bytte mobil 1 til 2 ganger per år. Tilbake til topic. Google skulle faktisk ha satt som krav at mobiler ikke kan bli lansert med en versjon av os'et som ikke er gamlere enn nest nyeste versjon. Slik at mobiler lansert i dag f.eks. måtte kjøre 2.2 eller nyere. Slik ville aldri X10 har skjedd. 2 Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 IIRC var vel 1.6 nest nyeste versjon når X10 kom ut? 2.2 var vel ikke sluppet i mars så vidt jeg kan huske. Èn ting er hva google teoretisk sett kan. I forhold til å skade sitt forhold til leverandører etc er det andre regler som gjelder. En tredje betraktning igjen er hva de selv ønsker å legge effort i. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Har ingen erfaring med Apple sine telefoner, så hva de kan gjøre aner jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke, siden jeg aldri vil kjøpe en apple telefon. Det Google burde gjøre er følgende: - Sette krav til type filsystem en kan bruke, slik vi slipper Samsung sitt håpløse filformat. - Forlange at det skal være mulig å kjøre standard Android, altså at en kan velge bort fabrikantens sitt skin - Forlange at alle produsenter gjør det mulig å oppdatere telefonen via OTA, eller via nettleseren. Slik at vi unngår slike elendige program som KIES. - Gjøre markedet søkbart og mulig å installere fra en pc til telefon. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Har ingen erfaring med Apple sine telefoner, så hva de kan gjøre aner jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke, siden jeg aldri vil kjøpe en apple telefon. Basert på det grunnlaget der, hva er egentlig grunnen til at du aldri kunne tenkt deg en iPhone ? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Har ingen erfaring med Apple sine telefoner, så hva de kan gjøre aner jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke, siden jeg aldri vil kjøpe en apple telefon. Basert på det grunnlaget der, hva er egentlig grunnen til at du aldri kunne tenkt deg en iPhone ? Dårlig Proximity sensor, dårlig antenne design som kan skape problemer for noen, dårlig glass som ikke tåler noen fall i bakken, tåler ikke kulde, for liten skjerm, alt for lite funksjonalitet i iOS 4 i forhold til hva du får med selv en billig Android telefon (og ikke for å snakke om hvor lut fattig iPhone 4 er på funksjoner i kameradelen) og et elendig UI som ikke en gang kan forandres på?. Og det at iPhone ikke har mulighet til å bruke minnekort og at du er VELDIG avhengig av å måtte ha tilgang til en PC hele tiden (og at du er låst til iTunes) for å få utnyttet iPhone slikt den er, er også et ENORMT stort minus for enormt mange i dag. At en smart mobil i dag ikke har tilgang til minnekort er jo så absurd teit som det kan bli i dag. Dette er sikkert noen av grunnene til at han / jeg og mange andre kanskje ikke vil ha en iPhone. Endret 25. januar 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Har ingen erfaring med Apple sine telefoner, så hva de kan gjøre aner jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke, siden jeg aldri vil kjøpe en apple telefon. Basert på det grunnlaget der, hva er egentlig grunnen til at du aldri kunne tenkt deg en iPhone ? Dårlig Proximity sensor, dårlig antenne design som kan skape problemer for noen, dårlig glass som ikke tåler noen fall i bakken, tåler ikke kulde, for liten skjerm, eller rett og slett alt for lite funksjonalitet i iOS 4 i forhold til hva du får med en Android telefon?. Dette er sikkert noen av grunnene til at han kanskje ikke vil ha en iPhone. Støttes. For min del var det nok manglende minnekortmulighet som veltet lasset. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 iPhone for meg føles ikke lenger ut som en smartmobil. Det er mer en ren applikasjonsmobil. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Har ingen erfaring med Apple sine telefoner, så hva de kan gjøre aner jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke, siden jeg aldri vil kjøpe en apple telefon. Basert på det grunnlaget der, hva er egentlig grunnen til at du aldri kunne tenkt deg en iPhone ? [fordommer] Jeg har aldri likt Apple. det er vel så enkelt. Jeg liker ikke deres forretningsmodell, jeg utstår ikke oppstyret rundt produktene deres, jeg liker ikke fastlåsingene til sine produkter som de ønsker. Som produkt er Apple sine telefoner sikkert veldig gode, det er jeg overbevist om. Jeg ville blitt fornøyd med produktet. Men det er det som ligger rundt og bakom jeg ikke liker. [/fordommer] Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Har ingen erfaring med Apple sine telefoner, så hva de kan gjøre aner jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke, siden jeg aldri vil kjøpe en apple telefon. Basert på det grunnlaget der, hva er egentlig grunnen til at du aldri kunne tenkt deg en iPhone ? Dårlig Proximity sensor, dårlig antenne design som kan skape problemer for noen, dårlig glass som ikke tåler noen fall i bakken, tåler ikke kulde, for liten skjerm, eller rett og slett alt for lite funksjonalitet i iOS 4 i forhold til hva du får med en Android telefon?. Dette er sikkert noen av grunnene til at han kanskje ikke vil ha en iPhone. Støttes. For min del var det nok manglende minnekortmulighet som veltet lasset. Ja, jeg redigerte posten du quotet av meg og la til litt ekstra info. iPhone for meg føles ikke lenger ut som en smartmobil. Det er mer en ren applikasjonsmobil. Samme følelsen har jeg også etter å ha prøvd iPhone OS i flere år og iOS 4 etter at jeg fikk prøve det skikkelig ut av en kompis av meg som har iPhone 4. Endret 25. januar 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det som plagde meg med iPhonen var iTunes og 0 minnekort. Du får ikke overført mellom flere pcer uten å miste mye, det synes jeg er tull. For det er mange som har 2-3 pcer og det er ganske idiotisk at du kun har en pc å forholde deg til. Å ikke legge med minnekort i 2011 er halt meningsløst. Er egentlig ikke noen vits å utdype det noe mer. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Apple bør implementere mulighet for å bruke tilleggsminnet. Apple bør opplyse om hvilke opplysninger de henter ut av mobilene til folk og fortelle hvor de sender disse. Videre bør apple slutte å sensurere frie nyhetskilder. Hvis de i tillegg løsner litt på snippen i forhold til sitt rigide regelverk så kan det bli bra. Det er feks helt sykt at en bedrift må søke apple om å få lov å bruke produktene deres. Jeg sjekket for moro skyld prisen på iPhone. (apple.com/no) En 8 gb koster 3 990,- En 16 gb koster 4 890,- (pris for 8 gb ekstra minne: 900,-) En 32 gb koster 5 790,- (pris for 16 gb ekstra minne: 900,-) Hvor er logikken i det? 8 gb varianten må jo være fullstendig uaktuell? Er det andre forskjeller mellom disse enn minnestørrelsen? Jeg betalte 950 for et raskt 32gb kort til min DHD. Endret 25. januar 2011 av Hayward 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ikke annet enn at 8 GB er 3GS, mens de andre er iPhone 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå