svinepelz Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Bare fordi man har implementert én security feature som konkurrenten mangler, betyr ikke det i seg selv at man har et produkt med overlegen sikkerhet. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Da er spørsmålet hvorfor det har vært flere sikkerhetshull i iOS sin webleser enn feks Android? Har det? Kilde? Både iOS og Android har standard-nettlesere som er basert på WebKit, så noen veldige forskjeller i sikkerheten i selve nettleserne er det neppe. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Det eneste som jeg syns er virkelig ille med iOS nå, er egentlig notifications. Løsningen er helt elendig, men jeg regner med apple holder på å jobbe med dette as we speak. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Det eneste som jeg syns er virkelig ille med iOS nå, er egentlig notifications. Løsningen er helt elendig, men jeg regner med apple holder på å jobbe med dette as we speak. Det ryktes at de har noe på gang angående dette .Tipper vi ser det i slutten av april/tidlig mai når de presenterer iPhone 5 og iOS 5. Lenke til kommentar
twb Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Mulig løsningen for notifications i iOS er helt elendig, likevel er den faktisk noe av det beste som finnes i dag. Med hånden på hjertet, kan noen vise meg et bedre system for notifications enn iOS, med unntak av Android? Ikke det, nei. Da er faktisk iOS sin løsning den nest beste i verden, bare slått av Android. Det er ikke så verst det. Lenke til kommentar
twb Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 En stadig irritasjon i Android er at det ikke er mulig å låse elementene på desktopen. Titt og ofte hender det at jeg er i ferd med å flytte ikoner og widgeter. Noen ganger oppdages det ikke før det er for sent, da har det havnet i bossbøtta. ADWLauncher har en mulighet for låsing, tror jeg, uten at jeg har fått testet den. Dette bør bli standard i stock Android. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Mulig løsningen for notifications i iOS er helt elendig, likevel er den faktisk noe av det beste som finnes i dag. Med hånden på hjertet, kan noen vise meg et bedre system for notifications enn iOS, med unntak av Android? Ikke det, nei. Da er faktisk iOS sin løsning den nest beste i verden, bare slått av Android. Det er ikke så verst det. HP Palm sitt notification-system i webOS har fått mye skryt. Så jeg vet nå ikke helt om jeg syns Apple sin pop-up notification er så mye å skryte av. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Mulig løsningen for notifications i iOS er helt elendig, likevel er den faktisk noe av det beste som finnes i dag. Med hånden på hjertet, kan noen vise meg et bedre system for notifications enn iOS, med unntak av Android? Ikke det, nei. Da er faktisk iOS sin løsning den nest beste i verden, bare slått av Android. Det er ikke så verst det. Systemet til webOS er bedre enn Android - da var iOS på tredjeplass av tre: webOS vs Android vs iOS: http://www.tested.com/news/ios-vs-android-vs-webos-whos-doing-mobile-notifications-right/1918/ Systemet til Bada ser ut til å ligne veldig på systemet i Android, så da er iOS på fjerdeplass av fire: http://cellphonequick.com/samsung-wave-ii-review/samsung-wave-ii-bada-notifications/ Blackberry har også et notification-system som minner om Android, med bruk av øverste del av skjermen til meldinger og statuser. Da er iOS på femteplass av fem: http://thecellularguru.com/2010/03/13/blackberry-to-android-series-part-one-notifications/ Når det gjelder WP7 er jeg i tvil. Her får man en slags kombinasjon av Android-style notifications øverst, men disse forsvinner etter en stund, og så har man notifications rett på tiles. Det siste minner kanskje litt om en bedre versjon av iOS sitt system med å smekke opp et lite tall på rød bakgrunn på apps som har en oppdatering. Egentlig høres dette også bedre ut enn iOS, så da er iOS på sjetteplass av seks: http://www.neowin.net/forum/topic/945512-how-notifications-work-on-wp7/ Fant ikke noe kjapp info om notification-systemet til Symbian eller MeeGo, så det er jo ikke sikkert at iOS har det aller dårligste :-) 1 Lenke til kommentar
twb Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 iPhone med iOS på sjetteplass altså, ikke på pallen, men inne på poengplass. Det må sies å være bra for et produkt som har innpakningen som dens sterkeste side. (Fanboys: Jeg tuller litt, ingen grunn til å miste besinnelsen.) Android sitt varslingssystem er heller ikke fullgodt. Jeg savner bl.a. en historikk, kjekt å ha når man trykker "fjern" i vanvare. Dessuten burde det være mulighet for å merke alle meldinger for lest samtidig. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det kan man sikkert se det som hvis man vil, men Gruber skriver: It’s a trade-off. Most OSes allow marking memory pages as executable for performance reasons. iOS disallows it for security reasons. If you allow for pages of memory to be escalated from writable to executable (even if you require the page be made permanently read-only first), then you are enabling the execution of unsigned native code. It breaks the chain of trust. Allowing remote code to execute locally turns every locally exploitable security flaw into a remotely exploitable one. Linky Så Apple gjør et unntak for en browser som stadig vekk leser fremmed og tilfeldig kode fra nettet, men ikke for lokale applikasjoner? Fail. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jepp, unntaket er for Safari, og kom i 4.3. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ja, og det er jo helt ulogisk, da Safari er mye mer i kontakt med usikret kode enn lokale applikasjoner. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det er vel bedre enn å la alskens mer eller mindre lugubre nettlesere osv. i Appstore få samme tilgangen vil jeg tro. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Det er vel bedre enn å la alskens mer eller mindre lugubre nettlesere osv. i Appstore få samme tilgangen vil jeg tro. Nettleserne i App Store bruker vel nøyaktig samme browser-engine som Safari? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Nei, Safari er raskere da diverse optimaliseringer ikke er tilgjengelige for andre nettlesere. Nitro JavaScript engine er heller ikke tilgjengelig for dem. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Nei, Safari er raskere da diverse optimaliseringer ikke er tilgjengelige for andre nettlesere. Nitro JavaScript engine er heller ikke tilgjengelig for dem. Kilde? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Står litt om det her eksempelvis: http://tech.guide101.net/blog/2011/03/apple-ios-4-3-cripples-web-apps/ Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg linket riktignok til dette i en annen tråd, men her er det igjen: Right. The problem with Blaze’s entire study is that they didn’t test what they claimed to be testing. They used custom apps for iOS and Android, but claim the results show that Android’s browser is faster than iOS’s Mobile Safari. Instead, their results show that Android’s WebView control is faster than iOS’s UIWebView control. Mobile Safari is not just a thin wrapper around the system’s UIWebView control — it has its own caching system, its renderer uses asynchronous multithreading (UIWebView does not), and, as of iOS 4.3, Mobile Safari uses its own much faster JavaScript engine (“Nitro”). Linky Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Slashgear har også rapportert om den Blaze-testen der Android var 52 % raskere, og de er skeptiske. I testen brukte de egenproduserte applikasjoner. I iOS er Safari raskere på visning av nettsider enn andre applikasjoner. Blaze has now admitted in a comment to CNET that their tests were flawed. It doesn't seem right for a company to test a product unless they know for sure what technology it's using. Nå henviser du til en fanside for Apple, så troverdigheten er lik null. Tror Applefolket bare må godta at Android har gått forbi ios på det meste, også hastighet. Dette har jeg selv testet ut, med en iPhone 4 og en HTC DHD, og DHD-en var fortreffelig raskere i det meste. Burde man ikke bruke lik hardware om man er ute etter å se hvilket os som er raskest? Blir jo som å teste Windows 7 med 8 Gb ram, 6 kjerne cpu, ssd og ett kjapt skjermkort, mot Windows XP med en 2 kjerne, 2 GB ram og 7200 Harddisk. At android er raskere på raskere hardware er vel en selvfølge. Uansett tilbake til topic. Tråden har stått stille en stund nå, men synes den siste tiden viser en ting. Google må begynne å sette begrensinger på hvor mye mobilprodusentene får lov til å gjøre i os'et. Det de får lov til å gjøre skal også lages slik at google allikevel kan slippe os oppdateringer til telefonene uten at man trenger å vente på at HTC, LG osv. skal bli ferdige. Det er så mange feil og mangler på telefonene som skyldes dårlige sw fra mobilprodsentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå