Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.

Anbefalte innlegg

For du vet nemlig at det ikke er alle som kjøper iPhone / iPad som er helt klar over at dem er pokka nødt til å installere iTunes og det andre bloatet som følger med og aktivere de over internett via iTunes.

Bloat?

Du kan gjøre alt i Android uten ett enste program på datamaskinen din.

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For du vet nemlig at det ikke er alle som kjøper iPhone / iPad som er helt klar over at dem er pokka nødt til å installere iTunes og det andre bloatet som følger med og aktivere de over internett via iTunes.

Bloat?

Du kan gjøre alt i Android uten ett enste program på datamaskinen din.

Gratulerer!

1. Bonjour servicen, noen iPod / iPhone services, QuickTime osv pluss at iTunes er meget treg i Windows, som da igjen gjør at brukeropplevelsen blir dårligere i Windows.

2. Ja bra du ser hvorfor alt er så mye enklere med Android. Du kan gjøre 95% av alt en Android enhet kan gjøre rett i fra mobilen din.

Men tar kvelden nå hvertfall, så frem til klokken 15.30 i morgen så får dere kose dere.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det å ha backup på SD-kort er en ting, men det er heller ikke noe problem å både synkronisere kontakter og alle nødvendigheter OTA på en eller annen server.

Det er også ikke noe problem å synkronisere med PCen, på akkurat samme måte som du snakker om, med medfølgende programvare til mobilen.

Dette er akkurat like enkelt som med iTunes. Kanskje må man trykke et museklikk ekstra eller fem, hva vet vel jeg, men det er ikke akkurat på antall museklikk som er det grunnleggende i hvor brukervennlig det er. Dersom det er logisk oppbygd, spiller det ikke noen rolle om jeg må velge "Musikk -> Spill av" eller "Media -> Musikk -> Spill av"... Kanskje iTunes har en spill av knapp med en gang, men det er ikke akkurat lite brukervennlig å måtte trykke på musikk først...

Lenke til kommentar

iTunes er det eneste musikkprogrammet jeg bruker, så hvorfor skal jeg laste ned noe annet?

Flott for deg, fortsett med det. Poenget er uansett at de som ikke bruker iTunes er tvunget til å bruke det hvis de vil bruke sin iDings til noe annet enn pynt - noe det forøvrig virker som mange gjør.

Jeg har ingen iPhone, med en iPod nano som jeg ikke gidder å bruke lenger fordi jeg har iTunes langt opp i halsen da det ALDRI virker som jeg vil:

- plutselig har jeg dobbelt opp av enkelte låter. (eller mer)

- ny musikk jeg har lagt til i musikkrmappene i kommer ikke opp automatisk i iTunes.

- for å slippe å få med noen få album jeg ikke vil ha med over, må jeg bruke en evighet på å lage en fuckings spulleliste med alt det andre?

-synkronisering tar laaang tid selv om jeg bare skal få inn en ny sang (ja jeg har sjekket at portene bruker usb2)

I tillegg henger dritten seg i hytt og pine, men Apple gidder vel ikke skrive skikkelig sw for Windows.

Ellers er det helt bingo om en gitt lader kan gi strøm til iTingen. Når man bruker USB-grensesnitt bør det ikke være sånn.

Lenke til kommentar
men ser at nybrukere som bruker iPhone er mer fornøyd enn android og føler at de har mer kontroll over mobilen.

Bare for å spørre. Hvordan kan iOS brukere ha noe kontrol når det faktisk er Apple som kontollerer alt med iOS? (hehe, ikke ta dette alvorlig ment)

Og det at man ikke trenger en datamaskin til det meste innenfor Android og at man kan gjøre nesten alt rett i fra telefonen er jo egentlig MYE mere kontroll.

Jeg vet ikke, må jo være en grunn de liker det bedre, eller hva? Det jeg vet er at det er mye enklere å koble seg eller forholde seg til internettforbindelse som krever eget brukenavn og passord. Altså ikke vanlige SID og WEP/WPA opplegg. Som f.eks eduroam på høgskoler/universitetet og slik. Der trenger man kun å skrive inn brukernavnet og passordet, mens vi Android brukere må velge riktig EAP og Phase 2 før man logger seg inn i skolens nettverk. (Mye verre for Symbianbrukere på dette området)

Også er jo det at de har mindre å forholde seg til på innstillingene, noe som fører til mer kontroll, ikke sant? Jeg skjønte ikke helt hva du mente med "Apple kontrollerer alt med iOS", er dette aktuelt for smartmobil noobere?

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

DoubleTwist Airsync for Android synker bilder, video, musikk, filer osv.. via WiFi.. den vil også ta alt innhold fra iTunes og synke det trådløst til din Android mobil.. Den kan også streame fra mobilen din til Xbox/PS3 via WiFi.. så er ikke dette en bedre løsning en iTunes og USB kabel til iPhone vet ikke jeg!

http://www.dinside.no/864907/doubletwist-airsync-lar-deg-synke-traadlost

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apple kan jo starte med og få opp farten på Safari :D

De har tested 1000 nettsteder og i snitt var Android nettleseren mer enn 50% raskere!

"1,000 different websites were tested with several tests, totaling 45,000 separate tests – I’d say that makes for some pretty accurate results when all is said and done. As for those results, Android proved to load pages 52% faster than iOS on average. Again, not really surprising as we know the folks at Google are always aiming toward improving the performance of their stock browser. We first saw Android run circles around iOS in a series of tech demos at Google I/O last year.

Blaze’s CTO Guy Podjarnyin was surprised, though. "We were very surprised by the results", said Guy Podjarny, Blaze CTO and Co-Founder. "We assumed that it would be [a] closer race and that the latest JavaScript speed improvements would have a more material impact on performance. The fact that Android beat iPhone by such a large margin was not expected".

http://phandroid.com/2011/03/17/45000-browser-tests-say-android-browser-50-faster-than-ioss-safari/

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Slashgear har også rapportert om den Blaze-testen der Android var 52 % raskere, og de er skeptiske:

http://www.slashgear.com/android-browsing-52-faster-than-iphone-maybe-maybe-not-17140505/

"Blaze also cites individual site performance, and some of the differences claimed are considerable. WSJ.com, for instance, took 7.5 seconds on Android and 17 seconds on iPhone during its testing. When we repeated the tests using the Blaze timing tool, however, we found an iPhone 4 loaded the WSJ site faster than the Nexus S every time. Blaze CTO Guy Podjarny re-ran the WSJ tests at SlashGear’s request, and found median load times on 18.4 seconds on iPhone and 13.4 seconds on Android; not, he admits, the 10 second gulf previously observed, but “still a clear difference.”"

Så i en test er Nexus S 10 sekunder raskere, i neste test er iPhone 4 raskere (ukjent hvor mye), og i siste test er Nexus S 5 sekunder raskere. Jeg har slett ikke noe imot at Android vinner en slik måling, snarere tvert imot, men jeg sliter med å stole på en test som varierer så voldsomt mellom hver gang man kjører den :)

Lenke til kommentar

Slashgear har også rapportert om den Blaze-testen der Android var 52 % raskere, og de er skeptiske.

I testen brukte de egenproduserte applikasjoner. I iOS er Safari raskere på visning av nettsider enn andre applikasjoner.

Blaze has now admitted in a comment to CNET that their tests were flawed. It doesn’t seem right for a company to test a product unless they know for sure what technology it’s using.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slashgear har også rapportert om den Blaze-testen der Android var 52 % raskere, og de er skeptiske.

I testen brukte de egenproduserte applikasjoner. I iOS er Safari raskere på visning av nettsider enn andre applikasjoner.

Blaze has now admitted in a comment to CNET that their tests were flawed. It doesn’t seem right for a company to test a product unless they know for sure what technology it’s using.

Nå henviser du til en fanside for Apple, så troverdigheten er lik null.

Tror Applefolket bare må godta at Android har gått forbi ios på det meste, også hastighet. Dette har jeg selv testet ut, med en iPhone 4 og en HTC DHD, og DHD-en var fortreffelig raskere i det meste.

Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt akseptert at Apple har gjort slik at andre browsere (inkludert den brukte) ikke har teoretisk mulighet til å yte like bra som den innebygde.. Jeg ville heller lurt på hvorfor Apple har gjort dette? :-P

Men i hvert fall, Blaze har akseptert det. De skal revurdere testene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker ikke som at de egentlig tar til seg kritikken siden de holder fast på en vesentlig ting:

To the extent of our knowledge, this is the first time Apple has openly made such a statement. Given the information that various optimizations are not included in the embedded browser, it’s quite possible the iPhone page loads could be faster. We stand behind the statement that Android’s embedded browser is faster than iPhone’s. We hope Apple will help us enable those optimizations and repeat the measurement. Until then, for all we know the missing optimizations may not make a big impact.

Jeg liker derimot første kommentaren til rapporten:

Your 15 minutes of fame will be up pretty soon. Next time test the browser instead of the embedded uiWebView control. You did prove one thing however, the incompetence of your company. I don't think your going to be selling too many of your services with a study like that.
Lenke til kommentar

Det kan man sikkert se det som hvis man vil, men Gruber skriver:

It’s a trade-off. Most OSes allow marking memory pages as executable for performance reasons. iOS disallows it for security reasons. If you allow for pages of memory to be escalated from writable to executable (even if you require the page be made permanently read-only first), then you are enabling the execution of unsigned native code. It breaks the chain of trust. Allowing remote code to execute locally turns every locally exploitable security flaw into a remotely exploitable one.

Linky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...