Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skulle heller ha startet med Desire HD UrgeLoL. Det var ikke så mange andre telefoner som fristet meg før denne. Det var produsentene som ødela din opplevelse av Android med X10 og Desire, og ikke Android i seg selv?(batteri, lagg, treghet, lagringsplass, dårlig UI på SE osv.) Rekner med du ikke hadde så mye motsigelser mot Android som operativsystem.

OS-messig syns jeg iOS står på stedet hvil på mange området og overlater nesten alt til tredjeparts programutviklere. Jeg kommer alltid til å like Apple og de kommer nok sterkt tilbake. Men er redd for at utviklingen til Android kommer til å være større.

Tenk om Apple bare hadde tatt hand om de 8 punktene i videoen.. Valget hadde ikke vært vanskelig for meg da.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Fikk også øynene opp etter å ha pløyd gjennom 2 high end android telefoner til 5000 kr stykker på 4 måneder, nok til at jeg hoppet kjapt over på iPhone 4. Så får heller android bevise seg verdig når versjon 2.4 kommer.

Skjønner at man blir lei en så dyr mobil når den lagger og det er andre bugs på den. Selv om det er feil på iPhone 4 også skjønner jeg at du valgte den. Men det er vel egentlig ikke Android sin feil men heller HTC og deres Sense som gjør at den ikke passet til deg. Vi kunne byttet mobil en helg, du låner min HD2 og jeg din iPhone4 så ser vi hva vi syns etter en hel helg med testing :!: Jeg tror du hadde funnet Android 2.2 (Custom ROM) verdig :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han absolutt finne en eller annen jallamobil med Android 2.2 "verdig"? Herregud, mannen er fornøyd med iPhonen sin, halleluja, ingenting er vel bedre enn en person som er fornøyd med valget han har gjort. Altfor mange tar disse mobilgreiene altfor personlig :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal han absolutt finne en eller annen jallamobil med Android 2.2 "verdig"? Herregud, mannen er fornøyd med iPhonen sin, halleluja, ingenting er vel bedre enn en person som er fornøyd med valget han har gjort. Altfor mange tar disse mobilgreiene altfor personlig :p

jallamobil.....hmmmfff HD2 er en helt rå mobil :tease: Jeg har også opplevd treige Android mobiler men med de riktige tweaks er Android absolutt verdig, det skulle jo egentlig ikke vært nødvendig men sånn er det nå en gang. Jeg driter i om andre velger en iPhone eller Nokia N8 så jeg tar det ikke veldig personlig, tenkte bare jeg skulle være hyggelig og det hadde vært gøy for meg også og knota med en iPhone en helg :thumbup:

Lenke til kommentar

Kaospiloten, KjellGu: Joda, det er jo produsentene som ødelegger mye for android. Uten tvil. X10 var en skivebom delux, mens Desiren var jeg ganske så fornøyd med. Bortsett fra at den brukte alt for mye batteri. Men absolutt, android har vært OS'et som virkelig har utviklet seg det siste året. Men synes fremdeles iOS er mer til å stole på. Og husker også følelsen av å lese om iPhone apps som jeg ikke fikk til Desiren :p Men det vil nok bli mye bedre i 2011.

• Liker 2
Lenke til kommentar
med de riktige tweaks er Android absolutt verdig

Litt av poenget er at det ikke skal være fokus på å måtte tweake sitt operativsystem for å få det optimalt eller mer optimalt til sitt bruk. Det skal være helt topp rett ut av esken. Derfor er jailbreaking og rooting stikk mot utviklerene av OS.

Jeg vil si at Android er mer en verdig originalt. Det er bare hardwaremessig hos flere mobiler som er langt fra verdig.

UrgeLoL: +1

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

@kaospiloten: Joda, min HTC Legend var treig og udugelig mens den kjørte Sense, men med Android 2.3 og en annen launcher hakker den ikke i det hele tatt. Så det er nok riktig. Og ja, du hadde sikkert likt å leke litt med en iPhone, kanskje du hadde fått lyst til å bytte ;)

Neida. Tenk imidlertid på hvor flott det er at dere begge er så fornøyde med telefonene deres! Det må jo bety at både Android og iOS er gode operativsystemer.

Endret av svinepelz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og ja, du hadde sikkert likt å leke litt med en iPhone, kanskje du hadde fått lyst til å bytte ;)

Jepp, det kan hende. Jeg er nok ikke en veldig avansert mobilbruker, så jeg hadde sikkert hatt det helt fint med en iPhone. Hadde nok jailbreaket og tweaket den utavvillehelvete da :!:

Neida. Tenk imidlertid på hvor flott det er at dere begge er så fornøyde med telefonene deres! Det må jo bety at både Android og iOS er gode operativsystemer.

Ja, helt enig :thumbup:

Endret av kaospiloten
Lenke til kommentar

Jepp, det kan hende. Jeg er nok ikke en veldig avansert mobilbruker, så jeg hadde sikkert hatt det helt fint med en iPhone. Hadde nok jailbreaket og tweaket den utavvillehelvete da :!:

Hvordan tweaker man en iPhone, sånn egentlig? Bytter bakgrunnsbilde? Lager en mappe?

:!:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er greit med iPhone er jo at du ikke trenger tweake den for å ha en stabil og kjapp telefon, som heller ikke må lades 2 ganger i døgnet. Har man lyst å jailbreake så kan man gjøre det, og da kan man vel egentlig få til akkurat hva man ønsker. Så der er vel noe iOS har over Android.

Lenke til kommentar

Det som er greit med iPhone er jo at du ikke trenger tweake den for å ha en stabil og kjapp telefon, som heller ikke må lades 2 ganger i døgnet. Har man lyst å jailbreake så kan man gjøre det, og da kan man vel egentlig få til akkurat hva man ønsker. Så der er vel noe iOS har over Android.

Ja, out of the box vinner nok iPhone på stabilitet, men jeg mener å ha lest at de fleste av dere med iPhone4 justerer også ned lysstyrken på skjermen for å slippe å gå tom for strøm ila en dag. Og alle de som har hatt problemer med nærhetssensor out of the box er sikkert ikke helt enig med deg, selv om det nå kan virke som en kombinasjon av hardware og software.

Lenke til kommentar

Tror det antallet med proximity sensor problemer er like mange som de med problemer med HTC Sense find my phone. Altså ikke veldig mye. Jeg har jo selvfølgelig ikke noe tall å komme med angående batterilevetiden, men Desiren min måtte helst ha 70+% strøm når jeg dro på jobb for å overleve dagen. iPhonen tåler lett å ikke ha mer enn ca 30%. Det var en av hovedgrunnene mine til å gå bort fra Desire. Fruen har ennå sin, men bestilte henne en iPhone 4. Det er en PERFEKT telefon for henne, hun driter i tweaking, hater problemer med mobilen, men vil samtidig ha en avansert mobil. Selv kommer jeg til å gjøre det jeg bestandig gjør, se etter min neste mobil :p Men har ikke hastverk, da jeg denne gangen har en fullt duganes mobil. Desiren blir sendt på service, for så å bli rooten og vil sikkert innstallere en customrom på den. Bare for morro skyld. Og nå som jeg kan dele internett linjen på mobilen via wifi så er det lite jeg egentlig savner. Men hungeren etter ny mobil er stort sett konstant, så regner med at det i løpet av sommeren blir nykjøp. Og det blir ikke iPhone 5 om ikke den virkelig imponerer både på hw og sw siden.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Og nå som jeg kan dele internett linjen på mobilen via wifi så er det lite jeg egentlig savner. Men hungeren etter ny mobil er stort sett konstant, så regner med at det i løpet av sommeren blir nykjøp. Og det blir ikke iPhone 5 om ikke den virkelig imponerer både på hw og sw siden.

Kunne du ikke tenkt deg samtlige punkter i denne videoen? Du som og har blitt kjent med Android, er jo nødt til å savne dette.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Nå har vel Apple en lettere jobb med å utvikle et OS som er stabilt og bedre til telefonen. Android gjør en god jobb med å gi et godt os til mobilfabrikkene, Google Android kan ikke klandres for at ALLE skal kødde med UI og lage et tregt og dårlig layour.

Med friheten Android gir oss kunne vi gjort jobben selv, samtidig som vi hadde fått oppdateringer raskere fra Google.

Med tanke på at iOS ikke kan tukles med som Android må vel Apple gjøre det så stabilt da det ikke kan rettes på av brukeren.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...