progmetal Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Har aldri hatt iphone før, men etter å ha hatt to HTC Windows mobiler så er iphone4 den beste telefonen jeg har hatt. Alt virker, enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Nettleseren som kommer med tab har en tendens til å lagge ja. Det er mulig den ikke takler flash så godt hva vet jeg. Dolphin og opera gjør ikke det. Skjønner du hva jeg mener? De 3-4 gangene jeg har prøvd standard-nettleseren på Galaxy Tab selv, i diverse butikker, har jeg deaktivert Flash for å se om det hjalp, men det hakket og rykket som bare det fortsatt. edit: omformulerte Ja som sagt jeg vet ikke. Jeg bare gjengir det ekspertene sier. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Ja som sagt jeg vet ikke. Jeg bare gjengir det ekspertene sier. Så fint at du siterer/linker til ekspertene som hevder at en av tab's flerfoldige problemer enkelt løses ved å bytte nettleser. Jeg oppfordrer brukere til å bruke din argumentasjonsteknikk og be om statistikk for hvert innlegg du skriver, siden du åpenbart ikke setter pris på motytringer av ikke-empirisk art. så du tror ikke at det samme som har skjedd med Android VS iOS på mobilmarkedet ikke vil skje på lesebrett markedet? Ser ikke slik ut i alle fall. Så langt har femten sørkoreanere og fire norske avisredaksjoner kjøpt en tab. ipad dominerer markedet fullstendig selv med en gammel modell. Endret 3. februar 2011 av Lilac1 4 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ser ikke slik ut i alle fall. Så langt har femten sørkoreanere og fire norske avisredaksjoner kjøpt en tab. ipad dominerer markedet fullstendig selv med en gammel modell. Haha...denne skal jeg ta vare på og kopiere inn i hver eneste post når Android lesebrett har tatt over 50% markedsandel.. tipper i slutten av 2011! Husk at det bare er solgt noe slikt som 7-8mill iPads? så det skal ikke så mye til at noen av de 80 Android lesebrettene som ble lansert på CES messen gjør det sånn noenlunde bra så er vi der! Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Vet ikke om du har fått med deg de siste dagers nyheter, men Samsung har rapportert feil tall til markedet, både på Tab og telefoner. Av alle rapportert solgte Tab-er, er ca. 2 mill ikke solgt til sluttbruker og ligger på butikk usolgt. Det endrer selvfølgelig ting bitte litt... Og apple rapporterer på en annen måte mener du? Jeg tror det er noen som misforstår kraftig her. Redigert. Jeg humrer godt her nå. Man tror altså at apple får melding om alle solgte enheter ut fra butikk? Jeg utøver litt kritisk sans i denne saken og kommer frem til at det ikke er uten grunn at appleinsider skriver om dette. Saken er ikke at samsung rapporterer "sale in" altså salg til detaljister men at det spekuleres i at det er stor forskjell mellom sale in og sale out. Sale out er salg fra detaljister til kunder. Man mener altså at det ligger store lagre av galaxy tab i butikker rundt om i verden. Det er mulig det stemmer. Men hvorfor interesserer dette applinsider så veldig? Jo for tab2 er underveis. Og tab1 har gitt iPad seriøs konkurranse. Tab2 kommer etter all sannsynlighet i butikken før iPad2 og tab2 kommer med et knallsterkt OS. Hva skjer når tab2 kommer? Jo prisene på tab kommer til å falle kraftig. Et stort lager av billige taber kommer til å bli dumpet på markedet til en billig penge. Dette er det appleinsider er redd for. Det kommer til å medføre at iPad blir utsatt for enda tøffere konkurranse. Og at situasjonen for nye iPad blir mye tøffere. Jeg har liten tro på at butikkene er fulle av tabs. Men jeg ser lett at det i så fall blir et stort problem for apple. Apple har jo gjort det motsatte. De har levert varene i små kvanta og holdt kundene sultne. Apple rapporterer jo også sale in om med tomme butikkhyller så vil sale in og sale out være et identisk tall. Den strategien blir tøff å leve med hvis butikken tyter over av billig tabs. Skal etter beste evne prøve å svare deg på en ordentlig måte, så får vi se om jeg lykkes. Skulle noe være uklart, så får du gi beskjed. Til ditt første innlegg, første sitat, så er Apples “sell-out” og “sell-in” bortimot identisk, mens Samsung har rapportert “sell-in”. Forskjellen er som følger: "Sell-in" refers to sales to retailers and channel distributors, while "sell-out" refers to the actual sales made by retailers to consumers. Håper det oppklarer din misforståelse av situasjonen. Til ditt tilsvar nummer to, andre sitat, så ble dette først rapportert av Wall Street Journal med basis i data fra bl.a. analyseselskapene Gartner og IDC. Håper du tilgir at jeg - i motsetning til deg - ikke spekulerer i datagrunnlag, ei heller hvorfor Appleinsider senere omtalte samme. De er for øvrig ikke eneste nettsted som har omtalt dette. Ifølge disse analyseselskapene, og det er bekreftet av Samsung, så ligger det store mengder Galaxy Tab-er i butikkene: “The vast majority of that "jump" was Samsung's unsold inventory of 2 million units shipped but not sold…” Så Galaxy Tab er mao. ikke noen seriøs utfordrer for iPad enn så lenge. Apple lanserte et nytt produkt i et nytt marked uten noen konkurranse og det tok lang tid før det kom tilsvar. Dette ga naturlig nok selskapet en stor markedsandel, unaturlig stor i et ordinært marked, men naturlig gitt at Apple rådet grunnen alene såpass lenge. At det vil skje endringer i markedsandelene i tiden fremover er derimot en selvfølge. Grunnlaget for hvorvidt Samsung og andre selskaper lykkes med sine Android baserte tablets vil bla være avhengig av følgende: “They have yet to release a real tablet OS and we have yet to see if there will be developer support for the platform.” Det skal selvfølgelig mer til enn det for å lykkes, men det er i alle fall en god start. Så vil tiden vise. Tab 2 med Honeycomb (?) vil etter det jeg har forstått nå markedet i april og mai, dvs. produktene vil først da reelt være tilgjengelig for markedet, og vil følgelig møte iPad 2 som reelt vil være tilgjengelig på samme tidspunkt. Tab vil neppe være noen trussel for Tab 2 eller iPad 2 ettersom spranget antagelig er såpass stort opp til disse produktene. Samsung vil derfor antagelig “brenne inne” med store deler av sin Tab, som ikke kan konkurrere med Tab 2 eller iPad 2. Et problem for Apple? Et problem for Samsung? Hvem vil ha disse utdaterte Tab’ene? Er forsøkt skrevet som et nøytralt og saklig innlegg uten spekulasjoner og utøvelse av "kritisk sans". ----- Samsung is not alone in reporting channel stuffing as sales. In the same quarter, Microsoft used similarly creative inventory channel "sales" reporting to create the impression that Windows Phone 7 devices were selling to users, when in fact just 1.5 million devices had been shipped to resellers in hopes that some would eventually sell. Endret 4. februar 2011 av Stool Sample 2 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Er jo ikke bare i nettleseren det hakker, hele brettet hakker og henger. Men det blir sikkert bedre når den dedikerte android-versjonen for nettbrett kommer ut. Men slik det er i dag, så er Galaxy kort sagt helt ræva!! 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Er jo ikke bare i nettleseren det hakker, hele brettet hakker og henger. Men det blir sikkert bedre når den dedikerte android-versjonen for nettbrett kommer ut. Men slik det er i dag, så er Galaxy kort sagt helt ræva!! Wow, den Galaxy tab'en du har prøvd må ha vært noe galt med. For jeg har prøvd en Galaxy tab flere ganger i både spill og tyngere oppgaver som flash internett sider osv, og jeg har til dags dato ikke registrert noen lagg eller hakking. 1 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 ...når Android lesebrett har tatt over 50% markedsandel.. tipper i slutten av 2011! Husk at det bare er solgt noe slikt som 7-8mill iPads? så det skal ikke så mye til at noen av de 80 Android lesebrettene som ble lansert på CES messen gjør det sånn noenlunde bra så er vi der! Er litt dårlig i matematik om dagen, må være et ondartet virus som går i kjellerstuen, så du får kalkulere for meg: "Apple sold 3.27 million in its first partial quarter, 4.19 million in its second, and 7.33 million in its third, with global demand regularly outstripping Apple's ability to build enough units during the year." Det blir vel en sånn 7-8 millioner eller deromkring? Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 ...når Android lesebrett har tatt over 50% markedsandel.. tipper i slutten av 2011! Husk at det bare er solgt noe slikt som 7-8mill iPads? så det skal ikke så mye til at noen av de 80 Android lesebrettene som ble lansert på CES messen gjør det sånn noenlunde bra så er vi der! Er litt dårlig i matematik om dagen, må være et ondartet virus som går i kjellerstuen, så du får kalkulere for meg: "Apple sold 3.27 million in its first partial quarter, 4.19 million in its second, and 7.33 million in its third, with global demand regularly outstripping Apple's ability to build enough units during the year." Det blir vel en sånn 7-8 millioner eller deromkring? Om du hadde sett litt bedre etter så ser du muligens ett ? etter 7-8mill iPads.. tallet er uansett ikke så stort at det skulle være noe problem og ta store markedsandeler om bare noe slikt som 5 av 80 Android lesebrett skulle lykkes! Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ser ikke slik ut i alle fall. Så langt har femten sørkoreanere og fire norske avisredaksjoner kjøpt en tab. ipad dominerer markedet fullstendig selv med en gammel modell. Gitt antall solgte Tab-er på verdensbasis og antall Amobil brukere som har produktet, så kan det se ut som om våre Android brukere har kjøpt halvparten av lageret rundt omkring. Gitt alle rapporterte Tab problemer på verdensbasis, så kan det se ut som om våre Android brukere har fått et spesielt og spesiallaget produkt, for de har overhodet ingen problemer. 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det var noe snakk tidligere om at Galaxy Tab hadde en høy feil rate. Men det kan jeg jo bare henvise til at det er feil: http://www.engadget.com/2011/02/03/samsung-refutes-high-galaxy-tab-returns-says-rate-is-below-2-p/ Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det var noe snakk tidligere om at Galaxy Tab hadde en høy feil rate. Men det kan jeg jo bare henvise til at det er feil: http://www.engadget.com/2011/02/03/samsung-refutes-high-galaxy-tab-returns-says-rate-is-below-2-p/ Kommer ikke dette fra samme firma som påstod at Galaxy Tab solgte to millioner? Kan det være noen likhetstrekk her mon tro? 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Til ditt første innlegg, første sitat, så er Apples “sell-out” og “sell-in” bortimot identisk, mens Samsung har rapportert “sell-in”. Forskjellen er som følger: "Sell-in" refers to sales to retailers and channel distributors, while "sell-out" refers to the actual sales made by retailers to consumers. Håper det oppklarer din misforståelse av situasjonen. Det er akkurat det jeg skriver. Du trodde at netcom hadde kjøpt chess og nå tror du at jeg har skrevet noe annet enn det jeg har skrevet. Apples sale out er ikke identisk nå når lagrene i butikkene er fulle av produkter. Til ditt tilsvar nummer to, andre sitat, så ble dette først rapportert av Wall Street Journal med basis i data fra bl.a. analyseselskapene Gartner og IDC. Håper du tilgir at jeg - i likhet med deg - ikke spekulerer i datagrunnlag, ei heller hvorfor Appleinsider senere omtalte samme. De er for øvrig ikke eneste nettsted som har omtalt dette. Hehe. Det ble rapportert av en som blogger for wall street journal. Det er vel ikke akkurat wall street journal. Her er bloggen: Blogg- En liten misforståelse igjen der. Men det er greit. Ikke gi opp. Ifølge disse analyseselskapene, og det er bekreftet av Samsung, så ligger det store mengder Galaxy Tab-er i butikkene: “The vast majority of that "jump" was Samsung's unsold inventory of 2 million units shipped but not sold…” Så Galaxy Tab er mao. ikke noen seriøs utfordrer for iPad enn så lenge. Eeehh. Nok en liten misforståelse er jeg redd. De 2 millioner ble sendt ut i løpet av 4 kvartal 2010. Det står i bloggen og er bekreftet av Samsung. Det betyr ikke at det ligger 2 millioner tabs på lager i dag. Mange er solgt i løpet av de siste 4 månedene. Ikke sant? Salget har gått "smooth" sier Samsung. Hva nå det betyr. Men uansett har det vært et visst salg. Og ergo ligger det ikke 2 millioner på lager i dag. (eller den 31 januer når bloggen ble skrevet) Hvis en utøver litt kritisk sans, hvorfor er det bare appleinsider som omfavner disse spekulasjonene? Hvorfor er det ingen større seriøse som skriver om dette? Apple lanserte et nytt produkt i et nytt marked uten noen konkurranse og det tok lang tid før det kom tilsvar. Dette ga naturlig nok selskapet en stor markedsandel, unaturlig stor i et ordinært marked, men naturlig gitt at Apple rådet grunnen alene såpass lenge. At det vil skje endringer i markedsandelene i tiden fremover er derimot en selvfølge. Men nå kommer tilsvaret til gangs. Tilsvar med smooth OS, minnerkortmulighet (kommer ikke iPad2) default levert med 3g og telefon. Konkurransen blir ikke mindre. Det stiller store krav til iPad2. Grunnlaget for hvorvidt Samsung og andre selskaper lykkes med sine Android baserte tablets vil bla være avhengig av følgende: “They have yet to release a real tablet OS and we have yet to see if there will be developer support for the platform.” Det skal selvfølgelig mer til enn det for å lykkes, men det er i alle fall en god start. Så vil tiden vise. Det kan virke som dette OS'et er presentert. Honeycomb heter det. Tab 2 med Honeycomb (?) vil etter det jeg har forstått nå markedet i april og mai, dvs. produktene vil først da reelt være tilgjengelig for markedet, og vil følgelig møte iPad 2 som reelt vil være tilgjengelig på samme tidspunkt. Tab vil neppe være noen trussel for Tab 2 eller iPad 2 ettersom spranget antagelig er såpass stort opp til disse produktene. Samsung vil derfor antagelig “brenne inne” med store deler av sin Tab, som ikke kan konkurrere med Tab 2 eller iPad 2. Et problem for Apple? Et problem for Samsung? Hvem vil ha disse utdaterte Tab’ene? Februar har jeg hørt. Men det vet vi lite om i dag. Time will show. iPad2 kommer sikker i juni. Med leveranse i norge til jul. Hvis man har stått på venteliste i 4 måneder. Er forsøkt skrevet som et nøytralt og saklig innlegg uten spekulasjoner og utøvelse av "kritisk sans". Er det en dårlig ting å utøve kritisk sans? Det var noe snakk tidligere om at Galaxy Tab hadde en høy feil rate. Men det kan jeg jo bare henvise til at det er feil: http://www.engadget.com/2011/02/03/samsung-refutes-high-galaxy-tab-returns-says-rate-is-below-2-p/ Kommer ikke dette fra samme firma som påstod at Galaxy Tab solgte to millioner? Kan det være noen likhetstrekk her mon tro? Mener du at Samsung juger når de sier 2%? Hva begrunner du det med? Endret 3. februar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det var noe snakk tidligere om at Galaxy Tab hadde en høy feil rate. Men det kan jeg jo bare henvise til at det er feil: http://www.engadget.com/2011/02/03/samsung-refutes-high-galaxy-tab-returns-says-rate-is-below-2-p/ Kommer ikke dette fra samme firma som påstod at Galaxy Tab solgte to millioner? Kan det være noen likhetstrekk her mon tro? Hvem skal man egentlig tro på? Noen sier det ene, andre sier det motsatte. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det var noe snakk tidligere om at Galaxy Tab hadde en høy feil rate. Men det kan jeg jo bare henvise til at det er feil: http://www.engadget.com/2011/02/03/samsung-refutes-high-galaxy-tab-returns-says-rate-is-below-2-p/ Det er jo strategi å benekte, det har vi jo sett hos mange merker. Kan godt stemme, men man vet ingenting sikkert bare bed å lese en artikkel på nettet.. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Det var noe snakk tidligere om at Galaxy Tab hadde en høy feil rate. Men det kan jeg jo bare henvise til at det er feil: http://www.engadget.com/2011/02/03/samsung-refutes-high-galaxy-tab-returns-says-rate-is-below-2-p/ Kommer ikke dette fra samme firma som påstod at Galaxy Tab solgte to millioner? Kan det være noen likhetstrekk her mon tro? Hvem skal man egentlig tro på? Noen sier det ene, andre sier det motsatte. Skal man slutte å tro på apple? De påstod at iPhone4 ikke hadde noen problemer med antenne og at nærsensor fungeret helt flott. I ettertid har de innrømt at joda, den har antenneproblemer (se her får du et etui) og nærsensorproblemer. (som de ikke har fikset. Sjekk mac1.no for mer om den saken. btw: når skal du slutte i drite i eget reir? Endret 3. februar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Er jo ikke bare i nettleseren det hakker, hele brettet hakker og henger. Men det blir sikkert bedre når den dedikerte android-versjonen for nettbrett kommer ut. Men slik det er i dag, så er Galaxy kort sagt helt ræva!! Wow, den Galaxy tab'en du har prøvd må ha vært noe galt med. For jeg har prøvd en Galaxy tab flere ganger i både spill og tyngere oppgaver som flash internett sider osv, og jeg har til dags dato ikke registrert noen lagg eller hakking. Er ikke dette samme brettet? Men ser man på denne videoen, så ser det ikke så aller verst ut, så det kan jo være det at det er endel av disse bretta som sliter eller evt trenger en oppdatering. Det KAN jo være at de brettene jeg har testet ikke var helt ok: http://www.youtube.com/watch?v=8HgucjBHEOI Endret 3. februar 2011 av Patience 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Skal man slutte å tro på apple? De påstod at iPhone4 ikke hadde noen problemer med antenne og at nærsensor fungeret helt flott. I ettertid har de innrømt at joda, den har antenneproblemer (se her får du et etui) og nærsensorproblemer. (som de ikke har fikset. Sjekk mac1.no for mer om den saken.(min utheving)De har fikset nærsensorproblemet i 4.1 og 4.2. Problemet kan og skyldes hardware, så om man fortsatt har problemet så får man kontakte stedet man kjøpte telefonen fra og få en ny. Alt det her fant jeg ved å sjekke mac1.no som du foreslo. Tok et søk på sensor i iPhone forumet og fant da disse to relevante postene: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=251353&hilit=sensor http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=248258&st=0&sk=t&sd=a&hilit=sensor&start=30 Verdt å merke seg at sensoren har ikke blitt nevnt siden 4.2 oppdateringen: http://mac1.no/forum/search.php?keywords=sensor&terms=all&author=&fid%5B%5D=153&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Søk Regner med at ihvertfall noen av de som fikk iPhone til jul ville skrevet om det hvis de kom over problemet. Om jeg har oversett noe på mac1, så hører jeg gjerne om det Endret 3. februar 2011 av eisa01 3 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Til ditt første innlegg, første sitat, så er Apples “sell-out” og “sell-in” bortimot identisk, mens Samsung har rapportert “sell-in”. Forskjellen er som følger: "Sell-in" refers to sales to retailers and channel distributors, while "sell-out" refers to the actual sales made by retailers to consumers. Håper det oppklarer din misforståelse av situasjonen. Det er akkurat det jeg skriver. Du trodde at netcom hadde kjøpt chess og nå tror du at jeg har skrevet noe annet enn det jeg har skrevet. Apples sale out er ikke identisk nå når lagrene i butikkene er fulle av produkter. Til ditt tilsvar nummer to, andre sitat, så ble dette først rapportert av Wall Street Journal med basis i data fra bl.a. analyseselskapene Gartner og IDC. Håper du tilgir at jeg - i likhet med deg - ikke spekulerer i datagrunnlag, ei heller hvorfor Appleinsider senere omtalte samme. De er for øvrig ikke eneste nettsted som har omtalt dette. Hehe. Det ble rapportert av en som blogger for wall street journal. Det er vel ikke akkurat wall street journal. Her er bloggen: Blogg- En liten misforståelse igjen der. Men det er greit. Ikke gi opp. Ifølge disse analyseselskapene, og det er bekreftet av Samsung, så ligger det store mengder Galaxy Tab-er i butikkene: “The vast majority of that "jump" was Samsung's unsold inventory of 2 million units shipped but not sold…” Så Galaxy Tab er mao. ikke noen seriøs utfordrer for iPad enn så lenge. Eeehh. Nok en liten misforståelse er jeg redd. De 2 millioner ble sendt ut i løpet av 4 kvartal 2010. Det står i bloggen og er bekreftet av Samsung. Det betyr ikke at det ligger 2 millioner tabs på lager i dag. Mange er solgt i løpet av de siste 4 månedene. Ikke sant? Salget har gått "smooth" sier Samsung. Hva nå det betyr. Men uansett har det vært et visst salg. Og ergo ligger det ikke 2 millioner på lager i dag. (eller den 31 januer når bloggen ble skrevet) Hvis en utøver litt kritisk sans, hvorfor er det bare appleinsider som omfavner disse spekulasjonene? Hvorfor er det ingen større seriøse som skriver om dette? Apple lanserte et nytt produkt i et nytt marked uten noen konkurranse og det tok lang tid før det kom tilsvar. Dette ga naturlig nok selskapet en stor markedsandel, unaturlig stor i et ordinært marked, men naturlig gitt at Apple rådet grunnen alene såpass lenge. At det vil skje endringer i markedsandelene i tiden fremover er derimot en selvfølge. Men nå kommer tilsvaret til gangs. Tilsvar med smooth OS, minnerkortmulighet (kommer ikke iPad2) default levert med 3g og telefon. Konkurransen blir ikke mindre. Det stiller store krav til iPad2. Grunnlaget for hvorvidt Samsung og andre selskaper lykkes med sine Android baserte tablets vil bla være avhengig av følgende: “They have yet to release a real tablet OS and we have yet to see if there will be developer support for the platform.” Det skal selvfølgelig mer til enn det for å lykkes, men det er i alle fall en god start. Så vil tiden vise. Det kan virke som dette OS'et er presentert. Honeycomb heter det. Tab 2 med Honeycomb (?) vil etter det jeg har forstått nå markedet i april og mai, dvs. produktene vil først da reelt være tilgjengelig for markedet, og vil følgelig møte iPad 2 som reelt vil være tilgjengelig på samme tidspunkt. Tab vil neppe være noen trussel for Tab 2 eller iPad 2 ettersom spranget antagelig er såpass stort opp til disse produktene. Samsung vil derfor antagelig “brenne inne” med store deler av sin Tab, som ikke kan konkurrere med Tab 2 eller iPad 2. Et problem for Apple? Et problem for Samsung? Hvem vil ha disse utdaterte Tab’ene? Februar har jeg hørt. Men det vet vi lite om i dag. Time will show. iPad2 kommer sikker i juni. Med leveranse i norge til jul. Hvis man har stått på venteliste i 4 måneder. Er forsøkt skrevet som et nøytralt og saklig innlegg uten spekulasjoner og utøvelse av "kritisk sans". Er det en dårlig ting å utøve kritisk sans? Det var noe snakk tidligere om at Galaxy Tab hadde en høy feil rate. Men det kan jeg jo bare henvise til at det er feil: http://www.engadget.com/2011/02/03/samsung-refutes-high-galaxy-tab-returns-says-rate-is-below-2-p/ Kommer ikke dette fra samme firma som påstod at Galaxy Tab solgte to millioner? Kan det være noen likhetstrekk her mon tro? Mener du at Samsung juger når de sier 2%? Hva begrunner du det med? Netcom-eier TeliaSonera kjøpte opp Chess fra Idar Vollvik for noen år siden og det er i dag Netcom som administrerer denne porteføljen i Norge på vegne av TeliaSonera. Og Apple sine rapporterte salg, ref. tidligere post med antall, er solgte enheter til sluttbrukere. Det var det jeg mente med sell-in "=" sell-out. Ikke værre enn det. En som blogger for Wall Street Journal er vel også en representant for WSJ? Dette er også nevnt i papirutgaven deres dersom du leser denne? Samsung har nå endret ordlyden "smooth" til "quite small", og med de tidligere solgte 600.000 enhetene, som også var "sell-in", så er nok sannheten at 2.000.000 enheter eller deromkring fremdeles ligger i butikkene. Dette er rapportert flere andre steder, men siden Google er din venn, så antar jeg at du klarer å finne det selv? Når jeg leser nyheter så bryr jeg meg ikke om å lagre linkene til senere. Håper det er ok for deg. Klart Apple vil møte økt konkurranse fremover. Men den kommer neppe fra Tab (og dumping av et halvferdig produkt) som du så sterkt argumenterte for (ønsket?) tidligere. Første enheter med Honeycomb er meldt leveringsklare til April / mai og vil mao. lanseres omtrent samtidig med iPad 2. Begge vil imidlertid bli lansert i februar om enn ikke tilgjengelige før senere. Ikke noe galt med "kritisk sans" på et generelt grunnlag, tvert om, men du bruker "kritisk sans" til ren og skjær spekulasjon uten noe substans i virkeligheten. Noen vil kalle det en lett omgang med virkeligheten og/eller ha et sterkt ønske om at det skal bli slik. Det blir ikke mer riktig av den grunn. Fantasi er og blir fantasi. Alt i alt så startet du frist og freidig ut, som vanlig, men skled litt ut etter hvert, i kjent stil. Du vil tjene stort på å forsøke å se vekk fra dine egne ønsker for hvordan "verden" skal se ut og hvordan den faktisk er... 3 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Skal man slutte å tro på apple? De påstod at iPhone4 ikke hadde noen problemer med antenne og at nærsensor fungeret helt flott. I ettertid har de innrømt at joda, den har antenneproblemer (se her får du et etui) og nærsensorproblemer. (som de ikke har fikset. Sjekk mac1.no for mer om den saken.(min utheving)De har fikset nærsensorproblemet i 4.1 og 4.2. Problemet kan og skyldes hardware, så om man fortsatt har problemet så får man kontakte stedet man kjøpte telefonen fra og få en ny. Alt det her fant jeg ved å sjekke mac1.no som du foreslo. Tok et søk på sensor i iPhone forumet og fant da disse to relevante postene: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=251353&hilit=sensor http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=248258&st=0&sk=t&sd=a&hilit=sensor&start=30 Verdt å merke seg at sensoren har ikke blitt nevnt siden 4.2 oppdateringen: http://mac1.no/forum/search.php?keywords=sensor&terms=all&author=&fid%5B%5D=153&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Søk Regner med at ihvertfall noen av de som fikk iPhone til jul ville skrevet om det hvis de kom over problemet. Om jeg har oversett noe på mac1, så hører jeg gjerne om det Du fant mer om den saken på mac1 ja. Ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå