Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, tror det :thumbup: 615% vekst i løpet av 2010 er jo en del mer enn hva noen greide og spå! Prognosene i starten av 2010 var at Android ville bli større enn Nokia ,som var størst, i løpet av 2014, så skjer det nå allerede.. ganske imponerende!

Retter fra 617 til 615%, rett skal være rett :)

Og bør vel informere om at vi snakker selvsagt om smartmobil markedet..

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Jeg utøver litt kritisk sans i denne saken og kommer frem til at det ikke er uten grunn at appleinsider skriver om dette. Saken er ikke at samsung rapporterer "sale in" altså salg til detaljister men at det spekuleres i at det er stor forskjell mellom sale in og sale out. Sale out er salg fra detaljister til kunder. Man mener altså at det ligger store lagre av galaxy tab i butikker rundt om i verden. Det er mulig det stemmer.

Men hvorfor interesserer dette applinsider så veldig? Jo for tab2 er underveis. Og tab1 har gitt iPad seriøs konkurranse. Tab2 kommer etter all sannsynlighet i butikken før iPad2 og tab2 kommer med et knallsterkt OS. Hva skjer når tab2 kommer?

Jo prisene på tab kommer til å falle kraftig. Et stort lager av billige taber kommer til å bli dumpet på markedet til en billig penge. Dette er det appleinsider er redd for. Det kommer til å medføre at iPad blir utsatt for enda tøffere konkurranse. Og at situasjonen for nye iPad blir mye tøffere.

Jeg har liten tro på at butikkene er fulle av tabs. Men jeg ser lett at det i så fall blir et stort problem for apple.

Apple har jo gjort det motsatte. De har levert varene i små kvanta og holdt kundene sultne. Apple rapporterer jo også sale in om med tomme butikkhyller så vil sale in og sale out være et identisk tall.

Den strategien blir tøff å leve med hvis butikken tyter over av billig tabs.

btw: når jeg kjøpte min tab så fikk jeg en "opsjon" på tab2. Det vil si at min mobiloperatør selger meg en subsidiert tab som ikke er låst. Jeg har fått løfte om at jeg får bryte bindingstiden på den gamle hvis jeg vil kjøpe en ny tab2. Selvsagt vil jeg det. :)

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Tror at Apple folka etter gårsdagens store forbedringer av Android har gått tom for argumeneter! :whistle:

Nå kan vi jo foreslå hva som bør bli mer brukervennlig på iOS...

Hva med å kunne slippe og måtte plugge i USB kabelen, installere iTunes, QuickTime og noen services for så og måtte sette opp iPhonen din mot iTunes slik at du til slutt for lov til og synkronisere alt sammen.

Må da være lettere å bare gå inn på en web side å trykke installer og så automatisk få appen installert direkte?

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Det som irriterer med mest med Android er at det lugger å lagger.

Har testen Galaxy tab'en, HTC HD2 og Desire.

Det som irriterer meg mest med apple er itunes, uten tvil. Men det brukes bare når jeg skal oppdatere os'et så det går an å leve med.

Kunne jo tenkte meg et mer åpent system hos Apple selvsagt.

Synst forøvrig nye honning os'et til google ser veldig bra ut, håper bare produsentene ikke kødder til hw'en. Kanskje ipaden blir byttet ut iløpet av sommeren...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva var det som lagget på tab og desire? Hva gjorde du når det lagget? Hvilke programmer brukte du?

Jeg har ikke fått ett vettugt svar på disse spørsmålene fra iFans som påstår at DHD, Desire og tab lagger. Ikke ett. Jeg har faktisk ikke fått svar i det hele tatt.

Basert på dette samt at jeg ikke har opplevd lagging (og jeg har brukt disse over tid) så mistenker jeg trolling / halmstrå.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Har også prøvd Desire, DesireHD, Galaxy S, Galaxy Tab, Nexus One,

Nexsus S og har ikke hatt noe problemer med "lugging"

Og nå er det jo lansert Hardware akselerert GUI fra og med Android 3x, så da vil vel ting kunne flyte enda finere:)

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles iPhone 4 fordi jeg ikke har vært fornøyd med hverken stabilitet eller batterilevetiden på android telefonene jeg har hatt. Vente på android 3.0 før at jeg bytter tilbake regner jeg med. Fruen fikk en iPhone 4 i gave hos meg i går og hun var meget fornøyd. Hun begynte virkelig å hate HTC desiren hennes den siste tiden. Litt morsomt å observere mennesker med liten interesse for mobiler teste ut sin nye mobil. En av hennes første kommentarer var, så mye mer ryddig den er. Tror nok android ofte kan virke litt for avansert for de av oss som ikke bor inne på diskusjon.no. Hun så i allefall veldig fornøyd ut.

Til slutt vil jeg bare si at holdningen til enkelte her inne er elendig, og oppfordrer bare til mer elendighet. Hva med å i allefall late som at man respekterer at andre kan like ting du ikke liker, og at man faktisk ser forskjellig på enkelte ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg bare si at holdningen til enkelte her inne er elendig, og oppfordrer bare til mer elendighet. Hva med å i allefall late som at man respekterer at andre kan like ting du ikke liker, og at man faktisk ser forskjellig på enkelte ting.

Enig. Dette bør du leve etter selv og ikke minste formidle til din venn Lilac1 og hans disipler.

Fine greier. Ser frem til bedre tider her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde HTC Desire i nesten ett halvt år, og fikk prøvde mange forskjellige ROMS. Ut av esken var det til tider litt tregheter og lagging. Så raskt man fikk smellt innpå en clean ROM, uten sense og alt annet unødvendig jallaware som HTC elsker å inkludere, merket eg ett betydelig hopp i ytelsen og noe bedre batteritid :) Å bruke den medfølgende nettleseren på Desire sammenlignet med Safari på iPhone er en ganske annerledes opplevelse vil eg si. I Safari går det bare glatt og sømløst rett og slett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva var det som lagget på tab og desire? Hva gjorde du når det lagget? Hvilke programmer brukte du?

Jeg har ikke fått ett vettugt svar på disse spørsmålene fra iFans som påstår at DHD, Desire og tab lagger. Ikke ett. Jeg har faktisk ikke fått svar i det hele tatt.

Basert på dette samt at jeg ikke har opplevd lagging (og jeg har brukt disse over tid) så mistenker jeg trolling / halmstrå.

Minner om at lagg er en subjektiv opplevelse, og det jeg betegner som lagg kan virke ubetydelig for andre.

Min opplevelse på feks galaxy tab'en var noe ala det en ser på slutten av denne videoen her:

Lenke til kommentar

Har en mistanke om at Flash som man ser er lastet på Galaxy Tab og ikke på iPad har en finger med i spillet her.. men uansett skal det jo ikke være slik:)

Lastet samme side på Galaxy Tab hos meg nå, klarte ikke å gjenskape det, men med flash aktivert er den ikke i nærheten så "smooth" som iPad..

Vil vel påstå at dette vil bedre seg mange hakk nå man får hardware akselerasjon:)

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Minner om at lagg er en subjektiv opplevelse, og det jeg betegner som lagg kan virke ubetydelig for andre.

Min opplevelse på feks galaxy tab'en var noe ala det en ser på slutten av denne videoen her:

Dette er en kjent videosnutt og et kjent problem med tab. Nettleseren som kommer med tab har en tendens til å henge litt. Jeg vet ikke om det er fikset nå. Løsningen er enkel: installer en annen nettleser.

Det er altså ikke tab som lagger men nettleseren.

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles iPhone 4 fordi jeg ikke har vært fornøyd med hverken stabilitet eller batterilevetiden på android telefonene jeg har hatt.

Forskjellen på Android og iOS der er at på Android så må du velge om du vil ha et godt batteri, på iOS har du ingen mulighet.

Kvinnfolk og inkompetente kan jeg forstå vil slite med dårlig batteri, da de muligens setter seg inn i mobilen sin. Men om man unngår superfunky Live Wallpapers med fysikk eller kjører 86 forskjellige prosesser i bakgrunnen, så vil man ha en veldig god batterilevetid.

Om man er enda lurere så rooter man telefonen og klokker ned prosessoren 100-200MHz.

Lenke til kommentar

Frøken Rita:

Først anklager du meg for trolling, så jeg gir et eksempel på hva jeg har opplevd.

Så klarer du jammen meg å komme med verdens kanskje mest ulogiske utsagn til svar:

Det er altså ikke tab som lagger men nettleseren.

Wtf??

Nettleseren som kommer med tab har en tendens til å lagge ja. Det er mulig den ikke takler flash så godt hva vet jeg. Dolphin og opera gjør ikke det. Skjønner du hva jeg mener?

Hvis du har hørt om google så vil du finne masse om temaet der. Det finnes en fix men de fleste bytter ut browseren. Som har et problem med programmeringen etter som jeg klarer å tolke på engelsk. Et problem som medfører at den bruker alt for mye minne.

Er det fortsatt ulogisk for deg?

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Flott tanke, men etter å ha sett den mangel på respekt for andres valg og deres behov og en “forholdsvis” lett omgang med virkeligheten fra enkelte personer, så stiller jeg meg vel tvilende til at dette er mulig, gitt de grunnleggende forskjellene oss mennesker/brukere i mellom.

Våre valg av produkter og tjenester er i stor grad preget av vårt ego og hvordan vi ønsker å fremstå. Evne og vilje til å forsvare egne valg etter kjøpstidspunktet vil også være avgjørende for hvordan en i mange tilfeller opptrer. "Post purchase behaviour" er også sterkere utviklet hos noen enn hos andre og varierer fra produkt til produkt og fra tjeneste til tjeneste.

At enkeltes valg av en mobiltelefon og "nettfjøl" skal avstedkomme så mange rare og unyanserte reaksjoner fra tilhengere av et annet produkt / tjeneste, som en har sett i diverse Android vs. IOS tråder, er til tider oppsiktsvekkende, men ikke noe nytt. Trenger ikke gå lenger enn til Nvidia vs. ATI eller Intel vs. AMD trådene borte på Hardware, så ser en tilsvarende.

Apple har valgt en annen strategi enn Google og det er, enten en liker det eller ei, det som er utslagsgivende for hvordan disse to selskapene velger å posisjonere sine produkter og tjenester i tiden fremover. Hvem som lykkes eller ikke lykkes avgjøres ikke nødvendigvis av markedsandeler, men hvor mye en tjener (hos den enkelte forbruker en sikter mot) på de valg en gjør.

For mitt eget vedkommende, så håper jeg at Apple holder fast ved de overordnede valg selskapet har basert sin plattform på, og ønsker mao. ingen revolusjon i min opplevelse av Apples produkter og tjenester. De fungerer akkurat slik jeg ønsker og er sammen med en stor grad av stabilitet, forutsigbarhet og sømløshet vs. de teknologiske valg jeg har gjort i mitt hjem det aller viktigste.

Etter å ha ledd meg glugg i hjel av alle “tullingene” som kjøpte Apple og som ikke visste bedre, fikk jeg en kjæreste hvis Nokia telefon etter mye om og men knelte. Etter å ha sett hvor enkelt ting fungerte på hennes nye iPhone i motsetning til mine egne HTC produkter, ble jeg så inspirert at jeg gikk til anskaffelse av 3GS selv. Denne representerte ikke noe annet enn en revolusjon for eget vedkommende og ga meg alt det jeg ønsket i en mobiltelefon.

Mitt valg av Apple er mao. formet etter mange år med en rekke produkter og tjenester som representerte motsatsen, og som stort sett ikke leverte annet enn grå hår i en hverdag hvor en absolutt hadde behov for den stabilitet jeg i dag opplever at Apple leverer. Så lenge jeg opplever at Apple gir meg denne tryggheten og stabiliteten vil jeg også videre basere meg på deres produkter og tjenester. Hvorfor skulle jeg ikke det?

En av implikasjonene er at jeg ikke lenger er fristet av og “leke” med alt mulig i håp om å finne noe interessant, men det gjør ikke noe så lenge Apple sine produkter leverer så godt som de gjør. Hvorfor skal jeg - etter endelig ha funnet noe som tilfredsstiller mine behov på en så god måte - bruke tid og krefter på å fortsette min søken etter noe annet?

Derfor blir det ikke noe Android på meg! Spiller ingen rolle om Android klarer å stå på hodet og drite i 45 graders vinkel. Interesserer meg ikke. Er ferdig med å plukke på mobiler. De skal for mitt vedkommende kunne ringes med, motta epost, ha kontaktopplysninger for mine kontaktpersoner. Og stort sett ikke å gjøre annet enn å fungere. Har restartet nok, flashet nok, krasjet nok og stort sett vært på nivå med alle de stakkarene i Android trådene som ikke gjør noe annet enn å klø seg i hue og ræva. Har vært der. Er ferdig med det. Lik det eller ei.

Fortsatt lykke til videre.

Endret av Stool Sample
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nettleseren som kommer med tab har en tendens til å lagge ja. Det er mulig den ikke takler flash så godt hva vet jeg. Dolphin og opera gjør ikke det. Skjønner du hva jeg mener?

De 3-4 gangene jeg har prøvd standard-nettleseren på Galaxy Tab selv, i diverse butikker, har jeg deaktivert Flash for å se om det hjalp, men det hakket og rykket som bare det fortsatt.

edit: omformulerte

Endret av Juke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...