Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.

Anbefalte innlegg

Det var vel ikke noe tøvete spørsmål når du selv sa at Hedonism måtte slå av Spotify fysisk?

Spotifyproblemet du beskriver har jeg aldri opplevde eller hørt om. Jeg finner heller ingen andre via google som har opplevd det samme. Kan det være at du har glemt å slå av spotify? Det holder ikke å gå ut fra spotify, du må slå det fysisk av.

Uff. Har jeg svart uklart på en uklar problemstilling. Jeg er bra dum. Dere får skyte meg da.

Hvis dere hadde vært like opptatt av å diskutere som å arrestere meg på unøyaktigheter så hadde dette vært en glimrende tråd.

Svaret ditt var vel på dette:

Problemet mitt med strømstyringen og multitaskingen hos Android er ganske enkelt at plutselig kan Spotify ha stoppet mobilen fra å gå i standby og batteriet er dødt innen to-tre timer, mens neste gang er det en eller annen prosess (som jeg ikke aner hva er) har kjørt seg fast og tatt opp 60-100% av prosessoren slik at batteriet dør etter kort tid. Jeg har prøvd meg med custom roms på HTC Desire'en og tweaket alt mulig uten at dette noen gang har blitt stabilt nok til at jeg kan stole på telefonen. Med HTC Desire HD'en har jeg ikke giddet, da jeg heller velger stabiliteten som iPhone 4'en har gitt med på dette punktet.

Her er det selve programmet som bugger og tapper batteriet.

Det er et kjent problem at apps kan tappe batteriet hvis de ligger i bakgrunnen i Android:

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/larry-page-your-android-battery-should-last-a-day-690439#ixzz0oOQqCtJW

Så Android bør absolutt få strømstyringen sin i orden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet mitt med strømstyringen og multitaskingen hos Android er ganske enkelt at plutselig kan Spotify ha stoppet mobilen fra å gå i standby og batteriet er dødt innen to-tre timer, mens neste gang er det en eller annen prosess (som jeg ikke aner hva er) har kjørt seg fast og tatt opp 60-100% av prosessoren slik at batteriet dør etter kort tid.

Hva er det andre programmet som tapper batteriet her?

Lenke til kommentar
Problemet mitt med strømstyringen og multitaskingen hos Android er ganske enkelt at plutselig kan Spotify ha stoppet mobilen fra å gå i standby og batteriet er dødt innen to-tre timer, mens neste gang er det en eller annen prosess (som jeg ikke aner hva er) har kjørt seg fast og tatt opp 60-100% av prosessoren slik at batteriet dør etter kort tid.

Hva er det andre programmet som tapper batteriet her?

Ja hva er det? Det må nesten opphavsmannen svare på.

Hadde du en nyere link? Og flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar

Verdens kraftigste mobil har nå ikke noe problem med batteriet:

"If I use the Optimus 2X normally, I can easily go trough a day, but I don’t think that I can make it to the end of the second day. This is in the “normal range” for most smartphones."

8hrs of stand-by: LG Optimus 2x, 2% battery, Nexus S,3% battery

Må vel sies og være helt greit for en mobil med Dualcore 2x1Ghz

Kilde:

http://www.ubergizmo.com/2011/01/lg-optimus-2x-review/#more-62172

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Multitaskingen hos Android fungerer vel på samme måte fortsatt, og man må bare anta at problemet er der fortsatt.

Har du en link som sier noe annet?

Jeg har ikke fremsatt en påstand. Og ergo trenger jeg ikke bevise eller sannsynliggjøre det motsatte. Du la frem en eldgammel link for å dokumentere en påstand man ikke finner maken til noe sted på internett. Det er du eller den som kom med påstanden som må dokumentere den. Du hvis du mener det er gyldig. Jeg sier at jeg ikke har sett noe dokumentasjon som underbygger påstanden og velger inntil den foreligger å se bort fra den.

Vi har ikke sett noe som sannsynliggjør "problemet" og må derfor kunne anta at det ikke eksisterer.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

At en telefon holder en dag er vel standard nå. Er ikke mange som holder 2 dager. Men så lenge den holder 1 dag er det godt nok pdd. iPhonen min holder ikke mer enn 1 dag den heller, halv en hvis jeg spiller 1 time.

Etter en hard dag på jobben har jeg nå 55% igjen Det er 15 timer og 47 minutter siden strømmen ble trekt ut. Da har telefonsamtaler (39%) og skjerm (23%) brukt mest strøm. Med full bakgrunnsoppdatering på.

Dette må være så ubehagelig for iFansen å høre at jeg forventer å bli kalt en løgner og troll. Minst.

Lenke til kommentar

"Verdens raskeste mobil, Optimus 2X" må nevnes å ha en tegra2-chip som er ganske mye mer strømgjerrig enn det meste av chipper.

Når det gjelder den delen av iCrowden som ikke klarer å holde ro i sinnet, venter jeg i spenning på at iOS skal komme med widgets, iCrowd hevder Jobs har funnet dem opp og snur fra å være anti-widget til widgetpredikanter. Ditto for multitasking.

Same old story :)

It's not cool till Steve says it's cool.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Google´s uttalelse angående bakgrunnsprosesser som sluker strøm stammer nok fra dette intervjuet, se ca 6:37-7:35 i videoen:

Det er intervjuet det snakkes om ja. Det blir spurt om hvilken mobil han har. Viktig spørsmål da produsentens valg kan påvirke batterilevetiden. Ref HTC med DHD. Journalisten svarer Nexus One. Svaret er at batteriet skal vare en full dag. (standard i dag vil jeg også påstå) Hvis ikke er det noe feil med den.

Det er jo akkurat det som har vært sagt her hele tiden.

Lenke til kommentar

At en telefon holder en dag er vel standard nå. Er ikke mange som holder 2 dager. Men så lenge den holder 1 dag er det godt nok pdd. iPhonen min holder ikke mer enn 1 dag den heller, halv en hvis jeg spiller 1 time.

Etter en hard dag på jobben har jeg nå 55% igjen Det er 15 timer og 47 minutter siden strømmen ble trekt ut. Da har telefonsamtaler (39%) og skjerm (23%) brukt mest strøm. Med full bakgrunnsoppdatering på.

Dette må være så ubehagelig for iFansen å høre at jeg forventer å bli kalt en løgner og troll. Minst.

Ubehagelig? Nei aldeles ikke.. det er jo ikke mye å skryte av :) Samme bruken her, pluss wifi pg iPod til og fra jobb.. og min er på 73% etter 16,5 timer. Ikke mye å skryte av det her eller dog. But beats yours :p Sorry Mac :p

Lenke til kommentar

@Patience:

"Samme bruken her" er vel temmelig relativt.

Kjører du en Androidtelefon med kun 1 homescreen for app shortcuts, null widgets og null bakgrunnsoppdateringer, vil du nok merke det på batteriforbruket. Men da kunne man jo like godt hatt en iPhone. ;)

Hvor mange apps må du hoppe inn og ut av for å få oversikt over e-mail, sms, facebook, kalender, twitter, RSS feeds etc etc? Jeg lader gladelig hver natt for å oversikt over alt jeg trenger i løpet av max 10-15sek. Og da mener jeg max.

Epler og pærer....

Edit: Kom en post i mellom + reformulering + omflytting

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

For å gå litt tilbake til topic...

Personlig synes jeg det er irriterende at iPhone/iPad har bare ên knapp. Tviler på at de gjør noe med dette av designmessige og varemerkemessige årsaker.

Det de dog kunne ha gjort, er å kostet på seg en sådan optisk sensor i knappen sin. Da kunne man f.eks kunne dratt en finger mot venstre for "back", høyre for "menu", opp for "open dock" osv.

Endret av Dummst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er irriterende at iPhone/iPad har bare ên knapp. Tviler på at de gjør noe med dette av designmessige og varemerkemessige årsaker.

Det de dog kunne ha gjort, er å kostet på seg en sådan optisk sensor i knappen sin. Da kunne man f.eks kunne dratt en finger mot venstre for "back", høyre for "menu", opp for "open dock" osv.

Det snakkes om gestures i stedet for knapper, så det er fullt mulig at den ene knappen forsvinner.

Google snakker vel også om å fjerne alle fysiske knapper, og heller gjøre dem virtuelle.

Lenke til kommentar

Det snakkes om gestures i stedet for knapper, så det er fullt mulig at den ene knappen forsvinner.

Google snakker vel også om å fjerne alle fysiske knapper, og heller gjøre dem virtuelle.

LG optimus 2x har jo ingen fysiske knapper. Så den prosessen er vel allerede i gang. Eller misforstår jeg deg nå?

Lenke til kommentar

LG optimus 2x har jo ingen fysiske knapper. Så den prosessen er vel allerede i gang. Eller misforstår jeg deg nå?

Nei stemmer det, det er i gang. Så tror vi bare skal bli vante med at både android telefoner og appletelefoner i fremtiden vil bli ganske hw tasteløs.

Lenke til kommentar

Forresten, X2 har jo flere knapper utenfor skjermen, så den har jo flere fysiske knapper. Poenget er jo ikke om de er trykkfølsom eller kapasiv. Det jeg mener er at google snakker om å fjerne alle knapper på enhetene. Og bare kjøre virtuelle knapper på skjermen. Slik kan funksjonene bestemmes etter behov. Det vil jo også bli enklere å få en enda større skjerm inn på en like stor telefon når man slipper å bruke plass til knapper. Synes det høres meget bra ut, for jeg synes ærlig talt telefoner som HD2 og Desire HD er litt for store.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...