Hayward Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvilke type programmer er det så du tror trenger å kjøre i bakgrunnen. annet enn de som allerede gjør det i dag? Husk at multitaskingen fungerer i praksis ganske likt på Android og iOS. Hvilke programmer avhenger selvsagt av bruken. Hvis man kun sender sms og ringer så er det ikke noe problem. Hvis man derimot bruker mobilens egenskaper fullt ut så vil man mye oftere måtte gjennoppta det man gjorde fra scratch enn med en android. Jeg ser at du repeterer til det kjedsommelige at iOS og android har omtrent samme multitasking. Slik opplever ikke jeg det og linkene du legger ut støtter min oppfatning. Hva skjer på en iPhone hvis det kommer en melding når du bruker spotify? Og hva skjer når du gjør det samme på en android? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Si meg, har du egentlig brukt iOS? Spotify multitasker, så det er bare å lese meldingen, eventuelt svare og fortsette med Spotify. Musikken du hører på går hele tiden. Regner med at det samme skjer på Android? Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Si meg, har du egentlig brukt iOS? Spotify multitasker, så det er bare å lese meldingen, eventuelt svare og fortsette med Spotify. Musikken du hører på går hele tiden. Regner med at det samme skjer på Android? Jeg har eid en iPhone 4 ja. En måned eller så. Kvittet med med den blant annet på grunn av den var fullstendig bundet til itunes, manglende minnekortmulighet og at den stanset programmer når det kom en sms eller lignende. Fint å høre at spotify er ordnet nå. Man er avhengig av spotify siden iPhone kommer med så begrensede lagringsmuligheter. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Sist sommerferie kjørte vi Spotify sammen med Navigon og mottok meldinger helt fint uten at noe stoppet opp på en 3GS, så at du hadde problemer med at Spotify stoppet opp på din iPhone 4 har jeg vanskelig for å tro på 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Sist sommerferie kjørte vi Spotify sammen med Navigon og mottok meldinger helt fint uten at noe stoppet opp på en 3GS, så at du hadde problemer med at Spotify stoppet opp på din iPhone 4 har jeg vanskelig for å tro på Du er selvsagt fri til å tro hva du vil. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Og her kan man selvsagt si hva man vil enten det er sant eller ikke Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Howard, jeg tror du har mistforstått litt. iPhone brukere blir bare "forstyrret" når sms eller mms kommer, men programmer som Spotify eller GPS programmer vil fortsatt kjøres i bakgrunnen. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvilke type programmer er det så du tror trenger å kjøre i bakgrunnen. annet enn de som allerede gjør det i dag? Husk at multitaskingen fungerer i praksis ganske likt på Android og iOS. Hvilke programmer avhenger selvsagt av bruken. Hvis man kun sender sms og ringer så er det ikke noe problem. Hvis man derimot bruker mobilens egenskaper fullt ut så vil man mye oftere måtte gjennoppta det man gjorde fra scratch enn med en android. Jeg ser at du repeterer til det kjedsommelige at iOS og android har omtrent samme multitasking. Slik opplever ikke jeg det og linkene du legger ut støtter min oppfatning. Hva skjer på en iPhone hvis det kommer en melding når du bruker spotify? Og hva skjer når du gjør det samme på en android? Spotify kom med dette i juli, så det var ikke noe problem når du hadde iPhone. Andre programmer har brukt litt tid på å komme i iOS4 utgaver, men det er ikke noe problem nå. http://www.spotify.com/se/blog/archives/2010/07/02/background-listening/ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Poenget er ikke hva han kommer med. Poenget er hvordan du svarer på det. I steden for å kanskje ignorere det så skal du absolutt kommentere alt. Og som det skjedde i den forrige tråden, kommer dere sikkert til å gå så offtopic og over til personangrep. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Angående Hayworth så kunne jeg ikke være mere enig. Maken til troll skal man lete vel og lenge etter Men det er nok best å ikke gjøre seg til uvenns med folk i tråden, de aller fleste har sitt poeng innafor sine egne erfaringer.. Problemet oppstår når folk dikter opp erfaringer, som f'eks Haywire og iphonen hans. Og hvordan forventer du da at vi skal tro på deres tullehistorier om hvor vidunderlig og fantastisk iPhone er? Mener du at alt det dere sier er sant? Jeg har prøvd alle iPhonene som er sluppet av Apple. Og så si at iPhone er uten feil og det der er bullshit. Selv iPhone 4 / iOS 4 har flusst av feil. Android har også sine feil. Men, når det er anngående multitasking på iOS 4, så er det dem som lager programmene som må lage til multitasking på programmene sine før det kan funke. Det er ikke slikt det skal være at alle developer'ene som lager programmer og spill til iOS 4 må følge enn viss API til Apple. Multitasking skal fungere på samme måte som på Windows 7 f.eks. Og her er faktisk Android den som er nærmest Windows 7 når det kommer til virkelig multitasking. Endret 30. januar 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Patience Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hva er egentlig problemet med multitaskingen? Hvis det føles som at multitaskingen er der, og hvis du synes den fungerer, hva betyr det da om det er "ekte" eller ikke? Det utrykket der henger igjen fra Amiga vs PC-tiden der Amiga fra Commodore var den eneste som hadde ekte multitasking.. Det er en diskusjon som er for dum til å fortsette.. Begge har multitasking. På Android fungerte det dårlig, på iPhone er det sikkert ikke noe bedre heller.. Selv om jeg synes det fungerer greit der.. Det her handler om erfaring Min erfaring er at iOS er overlegent bedre enn Android på NOEN områder. Men det går andre veien og. Hva er det egentlig å være uenig om? Det som skaper uenighet er når en viss person kommer inn og kritiserer det som blir sagt bare det er noe om "den andre siden" som blir sagt.. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Men, når det er anngående multitasking på iOS 4, så er det dem som lager programmene som må lage til multitasking på programmene sine før det kan funke. Det er ikke slikt det skal være at alle developer'ene som lager programmer og spill til iOS 4 må følge enn viss API til Apple. Multitasking skal fungere på samme måte som på Windows 7 f.eks. Og her er faktisk Android den som er nærmest Windows 7 når det kommer til virkelig multitasking. Nå må vel strengt tatt de som lager programmer til Android også sørge for at de fungerer med multitasking ved å la de benytte services, altså på samme måte som iOS. Det Android har hatt hele tiden er vel heller sin versjon av "fast app switching" altså at programmet fryses i bakgrunnen? Windows mobile lot programmer multitaske som i Windows 7, og vi vet jo alle hvor "bra" det fungerte på en mobil Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Men, når det er anngående multitasking på iOS 4, så er det dem som lager programmene som må lage til multitasking på programmene sine før det kan funke. Det er ikke slikt det skal være at alle developer'ene som lager programmer og spill til iOS 4 må følge enn viss API til Apple. Jo, det er faktisk slik at utviklere må bruke public APIs som det heter, og holde seg unna private APIs. Det er faktisk en god ting, siden private APIs kan endre seg ved oppdateringer, og gjøre at programmer ikke lenger fungerer eller kræsjer. Slik tror jeg det er på Android også, og skal man ha noe som kjører i bakgrunnen så bruker man Service. Man kan godt hevde at Apple skulle hatt et multitaskings API som tillot mer, men å hevde at det er en uting at utviklerne faktisk må følge og bruke public APIene blir ikke helt riktig. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Å si at multitasking fungerer dårlig på android vitner om at man ikke vet hva man snakker om. Har hatt både symbian og windows mobiler med multitasking ,men ingen har gjort det så elegant og smertefritt som min android telefon. Iphone har jeg litt erfaring med, og multitasking der er en vits. Da hadde jeg faktisk foretrukket både windows og symbian først. Og det sier litt... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Da hadde jeg faktisk foretrukket både windows og symbian først. Og det sier litt... Så du foretrekker at telefonen blir treg og lite responsiv med andre ord? 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Da hadde jeg faktisk foretrukket både windows og symbian først. Og det sier litt... Så du foretrekker at telefonen blir treg og lite responsiv med andre ord? Er ikke alle Windows mobiler som blir trege faktisk. Vel, nå er Windows Mobile mobilene ikke de kjappeste OS'ene som er ute da, men med rette telefonen så funker Windows Mobile knirkefritt. Endret 30. januar 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Å si at multitasking fungerer dårlig på android vitner om at man ikke vet hva man snakker om. Har hatt både symbian og windows mobiler med multitasking ,men ingen har gjort det så elegant og smertefritt som min android telefon. Iphone har jeg litt erfaring med, og multitasking der er en vits. Da hadde jeg faktisk foretrukket både windows og symbian først. Og det sier litt... Multitasking på Android fungerer i prinsippet helt greit, og jeg hadde ikke noen problemer med det selv. Problemet er vel at Google har lite kontroll på hva som kommer inn på Market og man ender opp med apps med bugs som gjør at de bruker alt for mye strøm i forhold til det de skal. For meg er det uforståelig at de lar Market være uten kvalitetskontroll når man uansett har muligheten til å installere apps utenom. Blir spennende å se om Amazon klarer å få til en bra app store, de vet jo ihvertfall hvordan man skal selge ting 2 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Howard, jeg tror du har mistforstått litt. iPhone brukere blir bare "forstyrret" når sms eller mms kommer, men programmer som Spotify eller GPS programmer vil fortsatt kjøres i bakgrunnen. Jeg har ikke diskutert mulitasking i denne tråden fordi jeg ikke har god nok kjennskap til hvordan multitasking fungerer på en iPhone. Jeg har kun refferert til mine egne erfaringer. Jeg fikk en iPhone levert fra vår teleleverandør. (telenorforhandler). Den var ferdig satt opp med apps. Blant annet enkelte apps som vi trenger i jobben. Jeg ble bedt om å ikke installere noen apps den første måneden da vi skulle teste hvordan det fungerte med minst mulig tukling for å utelukke flest mulig brukergenererte problemer. Jeg fikk blant annet spotify på min. Etter eget ønske. Jeg tilbringer enkelte dager 3-4 timer i bil og kan på enkelte dager motta mellom 20 og 40 sms. Spotify er ypperlig for å høre musikk i bilen. Det jeg opplevde var at når det kom sms så ble det et opphold i musikken på 10-12 sekunder. Hver gang det kom en sms. Musikken fortsatte fra det samme stedet som den forsvant når den kom tilbake. Veldig irriterende. Jeg tok kontakt med vår teleforhandler og fikk beskjed om at det ikke kunne fikses med en innstilling eller noe siden det var iOS som ikke kunne motta sms og spille spotify samtidig. Javel sa jeg. Det var veldig dumt. Jeg postet også dette problemet på et macforum og fikk samme svar. (nei jeg linker ikke dit da jeg vil unngå å møte troll herfra der også. Det er et fint og harmonifullt forum) Det er hva jeg støtter meg på. Hvis det er feil så er det jeg som har blitt feilinformert. Jeg har ikke opplevd lignende problemer med android. Litt spesielt å bli omtalt som troll og løgner på grunn av det. Men det står ikke for min regning så det plager meg lite. Det er bare å sjekke min posthistorikk. Jeg juger ikke og forsøker å argumentere saklig og dokumentere mine påstander. Andre her i tråden har ikke så god historikk. Det kan man fint sjekke. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Eller så er det slik androidbrigaden faktisk tror multitaskingen i iOS fungerer 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Eller så er det slik androidbrigaden faktisk tror multitaskingen i iOS fungerer Les hva han skrev du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå