Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Man kan vel heller konkludere med at folk flest ikke er intressert i å fikle med telefonen sin for at den skal bli slik de ønsker eller fungere slik den bør, de vil bare at den skal fungere uten å måtte gjete den for å få batteriet til å vare ut dagen, eller tilpasse den i bauger og kanter. Folk vil ha et ferdig produkt Mye rett her hehe. Min konklusjon: Kjøp iPhone 4. Du vil ha en telefon som varer i over en dag uten ptoblem, men du kan ikke gjøre stort annet enn å laste ned applikasjoner og lage snarveier. Nå skal det sies at Desire HD etter siste stor-oppdatering, varer og lett over en dag med mye bruk. Endret 29. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Man kan vel heller konkludere med at folk flest ikke er intressert i å fikle med telefonen sin for at den skal bli slik de ønsker eller fungere slik den bør, de vil bare at den skal fungere uten å måtte gjete den for å få batteriet til å vare ut dagen, eller tilpasse den i bauger og kanter. Folk vil ha et ferdig produkt Det er ikke fikling det er snakk om. Det er kontroll og muligheter. Muligheten til å slå av datatrafikk på en mobil som gåt amokk på datatrafikk med et tastetrykk. Enkel og grei styring og kontroll. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Man kan vel heller konkludere med at folk flest ikke er intressert i å fikle med telefonen sin for at den skal bli slik de ønsker eller fungere slik den bør, de vil bare at den skal fungere uten å måtte gjete den for å få batteriet til å vare ut dagen, eller tilpasse den i bauger og kanter. Folk vil ha et ferdig produkt Mye rett her hehe. Min konklusjon: Kjøp iPhone 4. Du vil ha en telefon som varer i over en dag uten ptoblem, men du kan ikke gjøre stort annet enn å laste ned applikasjoner og lage snarveier. Nå skal det sies at Desire HD etter siste stor-oppdatering, varer og lett over en dag med mye bruk. 2 dager mener du vel Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Ikke med mye bruk. Da klarer ingen av de 2 dager. Med moderat/lite bruk så klarer jeg å tyne min HD opp mot 3 døgn. Men jeg bruker min mobil svært mye. Når den kom ut fra esken varte den bare i 6-7 timer. Nå har tiden fordobblet seg etter siste oppdatering som fjernet bl.a en fil som kjørte, som brukte 90% av CPU konstand. Nå liker jeg batterilevetiden veldig godt. Endret 29. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nå skal det sies at Desire HD etter siste stor-oppdatering, varer og lett over en dag med mye bruk. Med tilsvarende oppsett som iPhone har så varer min DHD minst like lenge. Om ikke lengre. Men da oppdateres ikke mine widgets og andre tjenester fortløpende og seamless. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Man kan vel heller konkludere med at folk flest ikke er intressert i å fikle med telefonen sin for at den skal bli slik de ønsker eller fungere slik den bør, de vil bare at den skal fungere uten å måtte gjete den for å få batteriet til å vare ut dagen, eller tilpasse den i bauger og kanter. Folk vil ha et ferdig produkt Det er ikke fikling det er snakk om. Det er kontroll og muligheter. Muligheten til å slå av datatrafikk på en mobil som gåt amokk på datatrafikk med et tastetrykk. Enkel og grei styring og kontroll. Eh, er ikke det en android-greie å gå amok med datatrafikk da den har disse widgetsa kjørende? Da er det sikkert nyttig Nå har jo iPhone 4 også gått amok med datatrafikk da, men det er nok en programmerer som er synderen der Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nå skal det sies at Desire HD etter siste stor-oppdatering, varer og lett over en dag med mye bruk. Med tilsvarende oppsett som iPhone har så varer min DHD minst like lenge. Om ikke lengre. Men da oppdateres ikke mine widgets og andre tjenester fortløpende og seamless. Jeg ingår heller et kompromiss med lavere batterilevetid, enn å ha samme oppsett som en iPhone. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nå skal det sies at Desire HD etter siste stor-oppdatering, varer og lett over en dag med mye bruk. Med tilsvarende oppsett som iPhone har så varer min DHD minst like lenge. Om ikke lengre. Men da oppdateres ikke mine widgets og andre tjenester fortløpende og seamless. Tviler på den gitt Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nå skal det sies at Desire HD etter siste stor-oppdatering, varer og lett over en dag med mye bruk. Med tilsvarende oppsett som iPhone har så varer min DHD minst like lenge. Om ikke lengre. Men da oppdateres ikke mine widgets og andre tjenester fortløpende og seamless. Jeg ingår heller et kompromiss med lavere batterilevetid, enn å ha samme oppsett som en iPhone. Jeg også. Og temaet er godt dokumentert. 1 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Eh, er ikke det en android-greie å gå amok med datatrafikk da den har disse widgetsa kjørende? Du kan jo bruke widgets som lar deg selv velge hvor ofte de skal oppdatere seg. Valgfrihet er ikke å forakte Endret 29. januar 2011 av Dummst 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Android har også en form for push-tjeneste såvidt jeg har forstått, kan de ikke bruke det istedet for å oppdatere hele tiden? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det kom push-tjeneste i 2.2 AFAIK, men det har vel tatt litt tid for utviklerne å ta det i bruk? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Denne mannen kunne trengt en innstillingswidget:) og kanskje en widget som hadde vist hvor mye han hadde brukt i form av data og kostnader. Endret 29. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Pushmuligheter har man hatt før 2.2. Har virkelig ikke iPhone noe tilsvarende? Hvordan fungerer f.eks Kik Messenger på iPhone om ikke? På android får man umiddelbart melding uavhengig av om Kik kjøres aktivt eller ei. Edit: Nevermind... ser på ipadn at Kik ber om tillatelse til bruk av Push. Ble bekymret et øyeblikk. Endret 29. januar 2011 av Dummst Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Denne mannen kunne trengt en innstillingswidget:) og kanskje en widget som hadde vist hvor mye han hadde brukt i form av data og kostnader. oj oj oj der fant du virkelig gullfuglen i denne diskusjonen. Hva skal vi onde apple fanboys gjøre nå... Hvor mange mange mange ganger skjer dette? Og med like mange forskjellige mobiler, og det vet du virkelig godt. Det største problemet til denne fyren er vel at han ALDRI hadde vært i stand til å sette opp hverken innstillingswidget, eller datacounter widget. Nei, du må virkelig forklare hvorfor du syntest det eksemple var et som taler din sak. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Han gikk ikke inn og stilte noen ting, da han ikke visste om at det skjedde. Hva får deg til å tro at han ville gjort det med en widget? Og jo, iOS har hatt push siden 3.0 såvidt jeg husker, men kom ikke push på Android i 2.2? Det finnes visst måter å få det til på tidligere versjoner, men det kom vel ikke før 2.2 ble gitt ut? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Man har ikke hatt samme mulighet som å pushe varslinger til Android før 2.2 kom ut, man har måttet kontakte servereren eller holdt en kobling oppe. Facebook for Android la f.eks. til støtte for det før jul: http://mashable.com/2010/12/15/facebook-1-5-android/ Det tilsvarende systemet kom i iOS 3. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 UrgeLoL. Det var ment som ironi:) Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) For å sette det hele i litt perspektiv. Innen ên armlengdes avstand har jeg en halvsjabby mid/low-range androidtelefon og en iPad. Skal jeg få kjapp oversikt over oppdateringer på twitter, facebook og nyheter, går jeg for den halvsjabby androidtelefonen. Slik burde det ikke vært. @eisa01: Jeg kjører 2.1, og får stadig vekk push-meldinger i form av f.eks Kik Messenger. Mulig du snakker om noe annet/mer avansert enn som så, dog? Kan du f.eks få pusha frem ting fra Skype eller evt MSN selv om du ikke er "logga på"? Det hadde vært noe. Endret 30. januar 2011 av Dummst Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Honeycomb previewen til Google 2. Februar blir spennende! Har virkelig tror på at dette vil være en kjempe utvikling for nettbrett dette året. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå