Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har nevnt det jeg personlig vil ha innen widgets, det er en programmerbar knapp. Da kan man legge inn det man trenger på den. Hva skal man med det når den knappen du måtte ha bruk for finnes allerede? Fiks ferdig. Og hvis man har helt spesielle ønsker så kan man detaljstyre mobilen sin med programmer som locale. Du slipper å gjøre noe, mobilen slår av og på ting av seg selv. Sånn som du har bestemt på forhånd. Det du etterlyser er friheten vi med android tar for gitt. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Fin definisjon på Android/widgets: Lar deg gjøre mobiloppgaver på en raskere og mer effektiv måte. Du får bedre overblikk. Samt muligheten for å sette opp smartmobilen etter personlig behov. Den som ikke ønsker de mulighetene, må vel mangle noe i hodet. +1 ? Endret 29. januar 2011 av KjellGu 1 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nå er ikke dette et argument mot iPhone, men jeg frykter at Apple må begynne fra bunnen av igjen om de noensinne skal få Widgets i iOS. Iallefall må de først lage en helt ny måte å multi-taske på. Noe som kommer til å gi stort utslag på hvor god flyt iPhone har. Dog, innen den tid har vel hardware kommet et skritt videre. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er vel ingen her som har nektet for at widgets kan være kjekt å ha, men er det en dealbreaker, må man sørge for å velge et OS som har det. Hmm... Rart siden den personen som ga deg +1 for at du skrev "hva er vitsen med å skru av og på wifi" (pluss andre positive/cocky iPhone realerte sitater) er en av dem. Widget er genialt påfunn. Blir spennende om apple greier å intergrere det i iOS om de noen gang setter det inn Det er da helt legitimt å ikke se den store nytten av en widget for å skru av og på wifi, men samtidig være enig i at konseptet med widgets er en god idé? Det var nok jeg som plusset den posten. Jeg syns faktisk det er en dårlig idé å inkludere widgets som standard for å skru av og på GPS/mobildata/wifi o.l., siden det sender et signal til brukerne om at det er nødvendig å styre dette manuelt. Det er både tungvindt, og etter min erfaring så er det liten gevinst siden skjermen er den største synderen for batteritiden under vanlig bruk. Om man virkelig har lyst til å styre dette manuelt, så kunne man heller lastet ned en slik widget fra Market. Og alt dette snakket om "personlige behov" begynner å bli litt repetivt. Widgets er kun en liten del av opplevelsen ved å ha en smarttelefon, det er mange andre ting som spiller inn. F.eks. hva om man ikke finner en god RSS-leser, eller en app med info over kollektivtrafikken, får man dekket sine "personlige behov" da? Dette fant ikke jeg når jeg hadde Android, og da hjalp det lite at jeg kunne se værvarslet for de kommende dagene på hovedskjermen. Ellers syns faktisk det er svært overraskende at jeg er den eneste som har nevnt at varslingssystemet i iOS er særdeles dårlig, det er et større problem enn widgets etter min mening. 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Eisa01. #202 er vel noe som gjelder hele Android generelt hvis du måler det opp mot iOS. varslingssystemet er nevnt før, men via link. Ja det personlige behovet blir generelt dekket i mye bedre grad på android enn på iOS. Dette er fordi jeg snakker om de mest vanlige oppgave du gjør på en smartmobil. Men har du en trang for å bruke en særegen applikasjon, da er det et annet tema. Men dette temaet vil berøre en mindre del. Jeg kan forklare det med personlig behov ytteligere om du skulle være interessert. Jeg syns faktisk det er en dårlig idé å inkludere widgets som standard for å skru av og på GPS/mobildata/wifi o.l., siden det sender et signal til brukerne om at det er nødvendig å styre dette manuelt. Det er både tungvindt, og etter min erfaring så er det liten gevinst siden skjermen er den største synderen for batteritiden under vanlig bruk. Om man virkelig har lyst til å styre dette manuelt, så kunne man heller lastet ned en slik widget fra Market. Er det tungvint å trykke en gang på en widgets for å endre funksjon? Det er heller ikke vanskelig å hente frem en widget. 4 tastetrykk akkuratt på Desire HD som gjøres kun en gang. Samme antall tastetrykk må du gjøre hver gang på en iPhone bare for å skru av og på(f.eks wifi) Hva er mest tungvint sa du? Grunnen til at dette er positivt med instillingswidgets, er at ingen mobiler idag har god batterilevetid. Greit å kunne gjøre strømsparende tiltak som kun tar deg 0,5 sec? Lar deg gjøre mobiloppgaver på en raskere og mer effektiv måte. Du får bedre overblikk. Samt muligheten for å sette opp smartmobilen etter personlig behov. her ser du generelle fordeler med widgets. Endret 29. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Fin definisjon på Android/widgets: Lar deg gjøre mobiloppgaver på en raskere og mer effektiv måte. Du får bedre overblikk. Samt muligheten for å sette opp smartmobilen etter personlig behov. Den som ikke ønsker de mulighetene, må vel mangle noe i hodet. +1 ? Ja, hvem som ikke vil sette opp sin smartmobil etter sitt personlige behov når en smartmobil er en god del av ditt liv i dag?. Smartmobilen er noe man bruker dag ut og dag inn og er faktisk et meget viktig vektøy i dag som man vil skal fungere på KUN sin måte sånn at mobilen kan fungere best for deg og ikke på andres måter på hva Apple eller f.eks synes er bra og dårlig for deg. Selvfølgelig setter Sony Ericsson og HTC f.eks sine telefonene opp på sin måte som dem synes er bra i fra fabrikken. Men vi kan derimot forandre på så si alt med en Sony Ericsson XPERIA X10 eller en HTC Desire HD etter at vi har kjøpt dem. Personalisering på smartmobiler i dag er alpha omega. Og dem som ikke er enig i det kan neppe leve på jorden i dag. Endret 29. januar 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Eisa01. #202 er vel noe som gjelder hele Android generelt hvis du måler det opp mot iOS. varslingssystemet er nevnt før, men via link. Ja det personlige behovet blir generelt dekket i mye bedre grad på android enn på iOS. Dette er fordi jeg snakker om de mest vanlige oppgave du gjør på en smartmobil. Men har du en trang for å bruke en særegen applikasjon, da er det et annet tema. Men dette temaet vil berøre en mindre del. Jeg kan forklare det med personlig behov ytteligere om du skulle være interessert. Jeg syns faktisk det er en dårlig idé å inkludere widgets som standard for å skru av og på GPS/mobildata/wifi o.l., siden det sender et signal til brukerne om at det er nødvendig å styre dette manuelt. Det er både tungvindt, og etter min erfaring så er det liten gevinst siden skjermen er den største synderen for batteritiden under vanlig bruk. Om man virkelig har lyst til å styre dette manuelt, så kunne man heller lastet ned en slik widget fra Market. Er det tungvint å trykke en gang på en widgets for å endre funksjon? Det er heller ikke vanskelig å hente frem en widget. 4 tastetrykk akkuratt på Desire HD som gjøres kun en gang. Samme antall tastetrykk må du gjøre hver gang på en iPhone bare for å skru av og på(f.eks wifi) Hva er mest tungvint sa du? Grunnen til at dette er positivt er at ingen mobiler idag har god batterilevetid. Greit å kunne gjøre strømsparende tiltak som kun tar deg 0,5 sec? Lar deg gjøre mobiloppgaver på en raskere og mer effektiv måte. Du får bedre overblikk. Samt muligheten for å sette opp smartmobilen etter personlig behov. her ser du generelle fordeler med widgets. Her må jeg si meg enig. På iPhone 4 har jeg blitt imponert over hvor god batteristyringen er uten å måtte slå av noe som helst. Derimot har jeg merket at Androiden jeg hadde var det et strømsluk av dimensjoner.. Der MÅTTE det være widgets for å kunne slå dem av.. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Av de jeg kjenner som har Android, er det kun en som er nogenlunde oppegående på telefonen sin. Resten aner ikke hva Android er, og kan slett ikke bruke alle funksjonene telefonen tilbyr. Faktisk bruker de nesten ingen. Det samme kan ikke sies om de jeg kjenner som har iPhone, de laster ned og bruker programmer flittig, selv om også flere av dem ikke bruker alle funksjonene telefonen tilbyr, bruker de langt flere av dem. Forskjellen er hvor selvforklarende operativsystemet er, og Android/Sense må bli bedre på dette punktet for de som bare vil bruke telefonen og hva den tilbyr uten å lære seg alt mulig om den. Alle kan ikke være like store nerder som oss som henger rundt her Edit: Innlegget ble doblet, fjernet halvparten Endret 29. januar 2011 av PL610 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 synes da ikke android er så vanskelig, for det meste går det i å trykke meny-knappen, eller holde knapper inne? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Som det sies i innlegget over. Strømstyring var ikke bare bra å ha på Desiren, eller X10'en min. Det var et MUST! På iPhonen så skrur jeg sjelden av noe som helst, bare om jeg ser at det begynner å bli lite strøm, og at jeg er ett stykka unna å få ladet opp telefonen. Selv med GPS, wifi og bluetooth på så varer jo iPhone 4 lengre enn Desiren kunne håpe å gjøre, med alt av. Det er rett å slett en av de svakeste sidene ved android per i dag. Og før jeg får fortalt at dette er HTC's skyld, javel, driter jeg i. Dette har jeg opplevd på 2 android telefoner, og etter det man leser på forumet så gjelder det stort sett det som er av android telefoner. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) PL610. Folk skal være ganske dumme om de ikke engang klarer å sette opp mobilen med enkle widgets? Det tar deg akkuratt 4 tasteklikk å sette opp en instillingwidget. Det samme antallet tastetrykk gjelder og E-post, Kontaktwidget osv. (Desire HD) UrgeLoL. Galaxy S har veldig bra batterilevetid. Dette du nevner handler om produsenter og ikke Android. Min Desire HD varer omtrent 40-50% lenger enn Desire i levetid. Endret 29. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Av de jeg kjenner som har Android, er det kun en som er nogenlunde oppegående på telefonen sin. Resten aner ikke hva Android er, og kan slett ikke bruke alle funksjonene telefonen tilbyr. Faktisk bruker de nesten ingen. Det samme kan ikke sies om de jeg kjenner som har iPhone, de laster ned og bruker programmer flittig, selv om også flere av dem ikke bruker alle funksjonene telefonen tilbyr, bruker de langt flere av dem. Og med den empiriske forskningen konkluderer iFansen med at alt de ikke får på sin mobil er vanskelig og unødvendig. Helt til det faktisk kommer på deres mobil. Da er det en fantastisk nyvinning. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 PL610. Folk skal være ganske dumme om de ikke engang klarer å sette opp mobilen med enkle widgets? Det tar deg akkuratt 4 tasteklikk å sette opp en instillingwidget. Det samme antallet tastetrykk gjelder og E-post, Kontaktwidget osv. (Desire HD) UrgeLoL. Galaxy S har veldig bra batterilevetid. Dette du nevner handler om produsenter og ikke Android. Så ikke at han skrev noe som kan tolkes som at det å sette opp widgets var noe problem, eller? Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 De som følger litt med har oppdaget at strømargumentet ikke er gyldig lengre. En DHD bruker f.eks ikke mer strøm enn en iPhone etter at HTC finpusset. Det er nemlig ikke slik at androidleverandører ignorerer problemer. De fikser dem med oppdateringer. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Som det sies i innlegget over. Strømstyring var ikke bare bra å ha på Desiren, eller X10'en min. Det var et MUST! På iPhonen så skrur jeg sjelden av noe som helst, bare om jeg ser at det begynner å bli lite strøm, og at jeg er ett stykka unna å få ladet opp telefonen. Selv med GPS, wifi og bluetooth på så varer jo iPhone 4 lengre enn Desiren kunne håpe å gjøre, med alt av. Det er rett å slett en av de svakeste sidene ved android per i dag. Og før jeg får fortalt at dette er HTC's skyld, javel, driter jeg i. Dette har jeg opplevd på 2 android telefoner, og etter det man leser på forumet så gjelder det stort sett det som er av android telefoner. Akkurat det samme som jeg har erfart. 100% Enig. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 PL610. Folk skal være ganske dumme om de ikke engang klarer å sette opp mobilen med enkle widgets? Det tar deg akkuratt 4 tasteklikk å sette opp en instillingwidget. Det samme antallet tastetrykk gjelder og E-post, Kontaktwidget osv. (Desire HD) UrgeLoL. Galaxy S har veldig bra batterilevetid. Dette du nevner handler om produsenter og ikke Android. Så ikke at han skrev noe som kan tolkes som at det å sette opp widgets var noe problem, eller? Beklager. Gikk litt fort i svingen. Trodde han mente widgets når han snakket om funksjoner. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Man kan vel heller konkludere med at folk flest ikke er intressert i å fikle med telefonen sin for at den skal bli slik de ønsker eller fungere slik den bør, de vil bare at den skal fungere uten å måtte gjete den for å få batteriet til å vare ut dagen, eller tilpasse den i bauger og kanter. Folk vil ha et ferdig produkt Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ja det personlige behovet blir generelt dekket i mye bedre grad på android enn på iOS. Dette er fordi jeg snakker om de mest vanlige oppgave du gjør på en smartmobil. Men har du en trang for å bruke en særegen applikasjon, da er det et annet tema. Men dette temaet vil berøre en mindre del. Jeg kan forklare det med personlig behov ytteligere om du skulle være interessert. Her sier du jo ingen ting, hva er de mest vanlige oppgavene på en smartmobil etter din mening? Jeg vil nå tro at å sjekke kollektivtrafikktider er ganske vanlig, og for vel et halvt år siden så var det ingen app for å finne dette når jeg studerte i Zürich. Jeg syns faktisk det er en dårlig idé å inkludere widgets som standard for å skru av og på GPS/mobildata/wifi o.l., siden det sender et signal til brukerne om at det er nødvendig å styre dette manuelt. Det er både tungvindt, og etter min erfaring så er det liten gevinst siden skjermen er den største synderen for batteritiden under vanlig bruk. Om man virkelig har lyst til å styre dette manuelt, så kunne man heller lastet ned en slik widget fra Market. Er det tungvint å trykke en gang på en widgets for å endre funksjon? Uh nei, det er ikke det jeg sier heller. Jeg sier det er unødvendig å styre wifi o.l. manuelt. Samme antall tastetrykk må du gjøre hver gang på en iPhone bare for å skru av og på(f.eks wifi) Hva er mest tungvint sa du?Grunnen til at dette er positivt med instillingswidgets, er at ingen mobiler idag har god batterilevetid. Greit å kunne gjøre strømsparende tiltak som kun tar deg 0,5 sec? Poenget er at dette ikke er nødvendig, og mobiler har god batterilevetid i dag. iPhone 4 får jeg glatt 2 dageres bruk på, hvor 6 timer er aktiv bruk. Har på Wifi, GPS, BT, 3G, 15 min mailsynkronisering, kalendersynkronisering og pushvarslinger fra noen andre programmer. Motorolas Droid telefoner i USA pleier og å score bra i Anandtech sine tester, men det er dårligere med de andre Androidmobilene. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) De som følger litt med har oppdaget at strømargumentet ikke er gyldig lengre. En DHD bruker f.eks ikke mer strøm enn en iPhone etter at HTC finpusset. Det er nemlig ikke slik at androidleverandører ignorerer problemer. De fikser dem med oppdateringer. Du mener, etter at USB debugging osv osv osv osv er slå på? Du får slå på bluetooth, wifi, gps for så å gå en hel dag med dette på, i tillegg til ditt normale bruk. Take that for what it is, it shows that you can squeeze a day's worth of frugal usage out of the Desire HD, but only if you're careful and plan it ahead of time. Engadget Desire HD review Endret 29. januar 2011 av UrgeLoL 1 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Av de jeg kjenner som har Android, er det kun en som er nogenlunde oppegående på telefonen sin. Resten aner ikke hva Android er, og kan slett ikke bruke alle funksjonene telefonen tilbyr. Faktisk bruker de nesten ingen. Det samme kan ikke sies om de jeg kjenner som har iPhone, de laster ned og bruker programmer flittig, selv om også flere av dem ikke bruker alle funksjonene telefonen tilbyr, bruker de langt flere av dem. Og med den empiriske forskningen konkluderer iFansen med at alt de ikke får på sin mobil er vanskelig og unødvendig. Helt til det faktisk kommer på deres mobil. Da er det en fantastisk nyvinning. Han har nok et poeng Android OS er er ganske komplekst OS. iOS er lettere lagt opp.. Det er lettere å forstå for å si det slik Brukervennligheten er altså høyere.. Men det er nok mange som ikke vet mye om verken iOS eller Android og hva de bruker.. Endret 29. januar 2011 av Patience Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå