PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 De er jo i mappen min, men unntak av kalenderen og vær da jeg ikke har noe behov for de. Hvor mange innstillinger må man inn på i iOS i løpet av en dag? For min del ingen, unntatt i helt spesielle tilfeller. GPS, wifi og blåtann står konstant på, samme med automatisk lysjustering. Men muligheten for å kunne legge til widgets for funksjoner man bruker ofte burde klart ha vært inkludert Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Men muligheten for å kunne legge til widgets for funksjoner man bruker ofte burde klart ha vært inkludert Nettopp. Og det kommer selvsagt. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) PL610. Det kommer nok skal du se. Jeg er bare spent på hvor lang tid det tar. jeg glemte å nevnte nyhetswidgets som er helt topp. Kjekt å kunne se de største nyhetene fra vg, dagbladet, nettavisen, itavisen, pocketnow, engadget, gizmodo, amobil, mobilen.no osv. Dette her vil bli helt rått på honeycomb tablets. Swipe til en side å få med seg ALT av de største nyhetene man er interessert i et øyekast(dette er personlig). Og på den andre siden har du alle typer widgets i form av de punktene jeg nevnt i #180. Jeg kunne jo levd uten alt dette. Men jeg må si at det er veldig kjekt å ha sånn frihet. Dette er jo og styrken til Android. Edit: Den styrken som Android nettopp viser med å gjøre enhetene personlig, gjør litt skam over iOS. Derfor har jeg en personlig følelse av at iOS er stillestående. Det er som at Apple har lagt alt av ansvar over på programutviklere. Hele iPhonen er har bare et "simpelt" OS som er basert på applikasjoner only. Det er den følelsen jeg hadde tidligere. Dette er ikke holdbart når folk skal bruke mange tusen på en smartmobil. Endret 29. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hmmm beskrev du ikke akkurat en RSS-leser? Jeg personlig bruker ingen slik, så jeg har ingen erfaring selv, men jeg har Flipboard på iPaden min. At iOS oppleves å stå stille er nok en subjektiv oppfattelse. Apple, når de velger å implementere funksjoner, sørger for at de er lette og intiutive å bruke istedet for å komme med med eller mindre rent "spesifikasjonslistefyll" som andre produsenter gjør. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du sier du ikke trenger det, er det fordi du har en iPhone og har da ikke muligheten? 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er kun en påstand fra deg. Min er at jeg ikke har behovet, hadde jeg hatt det ville jeg sagt det. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Får inntrykk av det når du sier at Widget ikke er et must. Jeg synes Widget er genaialt. Skru av wifi ved et trykk isteden for å rote innepå menyene hele tiden. Osv osv. Jeg kan ikke se hvordan andre kan se på det som fjas, men det er vel så. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor skal man ville skru av og på wifi hele tiden? Det må man ikke i iOS. 1 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) @PL610: For en som vet hva en fil og en mappe er, er iOS veldig langt fra intuitivt. Jeg har aldri irritert meg så mye over kronglete løsninger som med Appleprodukter. Men det får bli en annen diskusjon. Android: - Styring på mobilprodusenter. La dem lage apps/homescreens/widgets, ikke egne android-varianter. - Ryddigere marked, gjerne en seksjon med "godkjente" apps. - Øk grensa på 15-minutter refund til iallefall en time. Apple - Widgets.... Særlig på iPad virker det for dumt å ha et OS som har like mye funksjonalitet som AppDrawer på Android. - Mass Storage... filer er filer, ikke magiske enheter som må "synces" fra søttende undermeny i iTunes. - Generelt en "Advanced User"-toggle. - Klipp navlestrengen til iTunes for de som ønsker det. Hvorfor må jeg installere en musikkbutikk med 3-4 "background services" for å bruke min iPad? - Link til NYESTE iTunes på hjemmeside. Ikke gi meg en gammel versjon kun for å doble muligheten for at jeg skal klæbbe og la Bonjour, Safari m.m bli installert. - Flere HW-knapper. 1 duger rett og slett ikke, uansett hvor fancy det måtte være. Endret 29. januar 2011 av Dummst Lenke til kommentar
laurell Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor skal man ville skru av og på wifi hele tiden? Det må man ikke i iOS. Man MÅ vel ingenting, men det er da greit å skru av WIfi når man ikke har tilgjengelig nett. Fruen har iPhone 3G, når hun har på konstant Wifi, så går batteriet mye fortere tomt. Selv så forguder jeg strømkontroll widgeten og andre slike "widgs" på min Desire, og de hadde nok blitt en stor nedtur å gått over til iPhone mobil der jeg må inn på innstillingene hele tiden for slike ting. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nå er ikke WiFi-toggling det eneste man bruker widgets til Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nei, men kom gjerne med eksempler på andre ting Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor skal man ville skru av og på wifi hele tiden? Det må man ikke i iOS. Hmm... det må ikke Android brukere heller. Hvorfor skru av og på hele tiden? For oss mobilbrukere (også pad brukere) så er det like greit å spare på batteriet? Emils1 skriver bare hvor lettvint det er å skru av og på wifi bare ved hjelp av widget istedenfor å gå inn i innstillinger-->Wifi-->Av og på knapp. Det som irriterer meg er folk som ikke er åpent mot andres OS. Da ville sikkert denne person visst om widget eller hvor mye apps iPhone tilbyr. Kjenner til en som overhode ikke bryr seg om Android fordi han er så oppsatt på sin iPhone og de mulighetene han har gjort eller kan med den. "Hva er widget? Trenger det ikke. Har Android Infinity Blade? Vedder på Android ikke kan det engang. Facebook intergrering? Man har vel Safari til det, har man det ikke?" osv osv. Lurer på hvorfor SB settings er så populær blant jailbreakerne... Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Kalender er kanskje det aller nyttigste, i alle fall om man bruker kalenderen aktivt til påminnelser, møter o.l. Det å ha en liste over dine neste avtaler rett på hjemmeskjermen uten å måtte starte en app for å sjekke er veldig trivelig. I tillegg liker jeg å ha været tilgjengelig i en mikro-widget (uten klokke!) sånn at jeg vet om jeg bør ta på meg lue neste gang jeg drar på jobb. Det er egentlig alt jeg bruker widgets til akkurat nå. Hadde en fin liten lommelykt-widget, men så fant jeg ut at jeg kunne legge lommelykta i notification-gardina i stedet. Like greit det. Derfra slår jeg også av og på Bluetooth (handsfree i bilen), skjermrotering og wi-fi når/om jeg gidder. Helt i orden for meg at folk ikke har lyst på widgets, men det er faktisk ganske fint å ha. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er vel ingen her som har nektet for at widgets kan være kjekt å ha, men er det en dealbreaker, må man sørge for å velge et OS som har det. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor skal man ville skru av og på wifi hele tiden? Det må man ikke i iOS. Wifi er jo bare et eksempel. Andre er: - Datatrafikk (kjekt hvis man har en mobil som går amok på datatrafikk uten forvarsel) - Roaming (penger spart!) - Flight mode (kjapt av og på med en widget) - GPS (strømforbruker som sjelden er behov for å bruke) - Blutooth (kjekt når man hele tiden er på farten) - Automatisk rotering (av/på) - Autosynk (av/på) - Datadashboard (full kontroll av datatrafikk) - Hotspot (av/på) I tillegg til alle mulige andre smarte widgets. Du må gjerne hevde at du ikke trenger noe mer enn det apple har levert deg, men ingen tror deg. Og alle vet at du kommer til å juble når apple kommer med widgets. Uansett hva du måtte hevde. Grunnen er enkel. Widgets er genialt. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har nevnt det jeg personlig vil ha innen widgets, det er en programmerbar knapp. Da kan man legge inn det man trenger på den. GPS skal ikke bruke strøm så lenge ingen programmer bruker den, så det har ingen hensikt å skru den av for min del. Det blir uansett spennende å se hva de forskjellige OS-ene kommer med. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Nei, men kom gjerne med eksempler på andre ting Kalender, RSS feeds, PureMessenger (samler SMS, Twitter, Facebook, emails, tapte anrop), ToDo-lister, notater, mediestyring, valgfrie klokker/tidsmålere, TV Show Favs. Med android får jeg oversikt over alt jeg trenger ved å hoppe mellom skjermer. På iPhone/iPad vil samme jobben kreve at jeg må inn og ut av 4-5 ulike apps. Altså, det går fra å være "en kjapp titt", til å være en 5-10-minutters jobb. Jeg er mildt sagt forundret over at iPad har null mulighet for widgets. Endret 29. januar 2011 av Dummst Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Hvorfor skal man ville skru av og på wifi hele tiden? Det må man ikke i iOS. Wifi er jo bare et eksempel. Andre er: - Datatrafikk (kjekt hvis man har en mobil som går amok på datatrafikk uten forvarsel) - Roaming (penger spart!) - Flight mode (kjapt av og på med en widget) - GPS (strømforbruker som sjelden er behov for å bruke) - Blutooth (kjekt når man hele tiden er på farten) - Automatisk rotering (av/på) - Autosynk (av/på) - Datadashboard (full kontroll av datatrafikk) - Hotspot (av/på) I tillegg til alle mulige andre smarte widgets. Du må gjerne hevde at du ikke trenger noe mer enn det apple har levert deg, men ingen tror deg. Og alle vet at du kommer til å juble når apple kommer med widgets. Uansett hva du måtte hevde. Grunnen er enkel. Widgets er genialt. Til dere andre. Husk at dette er KUN instillingswidgeter. Andre er: - Kalender-widgets - Kontakt-widgets - Vær-widgets - Mail-widgets - Widgets for Sosiale medier - Widgets Andre medier Svært nyttige ting som gjør at mobiloppgavene løses på en raskere måte i motsetning til ingen widgets. Ellers er dette glimrende med å gjøre din smartmobil PERSONLIG. Blir litt tom inni meg når folk sier at de ikke har bruk for slike ting som dette. Ingen MÅ ha det. Men de som har muligheten skjønner selfølgelig nytten med det, og bruker det. Kommer dette på iOS, da vil nok PL610 like det. Skulle undret meg mye om han ikke hadde. Legg merke til at det ofte er Applefans som prøver å dysse ned oppmerksomheten rundt widgets for at de selv ikke har det på sin telefon. Når ting blir lansert av Steve, da er det jo flott alikevel (multitask som eksempel) Mange Applefans såg ikke grunnen til at de skulle få bruk for dette. Sånt er patetisk! Endret 29. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er vel ingen her som har nektet for at widgets kan være kjekt å ha, men er det en dealbreaker, må man sørge for å velge et OS som har det. Hmm... Rart siden den personen som ga deg +1 for at du skrev "hva er vitsen med å skru av og på wifi" (pluss andre positive/cocky iPhone realerte sitater) er en av dem. Widget er genialt påfunn. Blir spennende om apple greier å intergrere det i iOS om de noen gang setter det inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå