huldal Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Er på utkikk etter en varebil som har 3 seter i front. Det MÅ ha plass til 2 barneseter (av den ordinære typen som er i bruk av 5 åringer). Da må også alle seter ha 3 punktseler. Får man plass til 2 barneseter i Expert og Jumpy? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Bare for å nevne det, femåringer kan gå over til kun bilpute. Da blir det jo lettere. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Bare for å nevne det, femåringer kan gå over til kun bilpute. Da blir det jo lettere. Ikke helt. Det går ikke på alder, men høyde og vekt. Barn utvikler seg forskjellig. Barn under 9kg skal sitte i bakovervendt godkjent barnestol. For barn over 9kg og under 36kg: - Barn under 135cm skal sitte i godkjent barnesikringsutstyr for vektklassen. - Barn over 135cm og under 150cm skal bruke godkjent barnesikringsutstyr hvor det er tilgjengelig. Barn over 36kg skal bruke godkjent sikkerhetsutstyr hvor det er tilgjengelig på lik linke med voksne. http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/ Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Vel, jeg regner virkelig med at en femåring veier mer enn 15kg. (Jeg har en datter på fem, tynn som ei flis og et hode lavere enn jevnaldrede, og hun veier nesten 20kg.) Les mer her. Og bare for å poengtere igjen hva jeg skrev, femåringer kan gå over til kun bilpute. Endret 23. januar 2011 av Heidi Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Poenget mitt var at det ikke var alder, men vekt å høyde som bestemte hvilket sikringsutstyr som kan brukes og hvordan barnet skal sikrest. Kan være verdt å merke seg at Trygg Trafikk ikke anbefaler bruk av sittepute. 1 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvis det i trådstarters tilfelle skulle være nødvendig med bakovervendt barnesete, må den jo nevnes at en nyere bil med airbag er uaktuelt (i følge boken ihvertfall). Lenke til kommentar
Mez Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 I min bil er det førersete + dobbeltsete med 2 stk. 3-punktsseler på passasjerplassen. Desverre så er det nok ikke plass til noe stort barnesete i midten, for da kræsjer bakdelen med girstanga. Bilen er en 2010 mod. Berlingo. Lenke til kommentar
trra Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvis det i trådstarters tilfelle skulle være nødvendig med bakovervendt barnesete, må den jo nevnes at en nyere bil med airbag er uaktuelt (i følge boken ihvertfall). Airbagen på passasjersiden kan deaktiveres på mange biler. Lenke til kommentar
espenbo Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Er på utkikk etter en varebil som har 3 seter i front. Det MÅ ha plass til 2 barneseter (av den ordinære typen som er i bruk av 5 åringer). Da må også alle seter ha 3 punktseler. Får man plass til 2 barneseter i Expert og Jumpy? Hei. Har du funnet noen firmabil med 3 seter som går med 2 barneseter? Jeg har idag en 3 åring og en som kommer ut av magen om noen månder. Men om litt over et år skal jo begge hentes og levers i barnehagen. Blir dumt og måtte kjøpe en egen bil for og gjøre det:( Espen Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Hentar fram denne gamle tråden. Er det nokon som har prøvd med to barneseter i Peugeot Expert eller Citroën Jumpy? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Hvis det i trådstarters tilfelle skulle være nødvendig med bakovervendt barnesete, må den jo nevnes at en nyere bil med airbag er uaktuelt (i følge boken ihvertfall). airbag er uaktuelt uansett hvilken retning barnet sitter, iogmed at airbagen kan drepe kun pågrunn av trykket Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Stemmer det. Men på dei fleste nyere biler kan den koblast ut. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Var det noen som hadde noe godt forslag her? Har transporter i dag, og der er midtsetet veldig lite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå