Mxj Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Etter katta har ødelagt mitt tredje par Sennheiser CX400 er jeg nok en gang på jakt etter nye øreplugger. Grunnen til at jeg tidligere ikke har brukt andre enn CX400-ene er bare gammel vane og latskap når de nok en gang har blitt revet i stykker. Ser for meg de vil brukes ca. 80% til musikk og resten er filmer. Vil helst ha noen rundt 500 kroner så jeg har sett på de to nevnt i tittelen. Om de tåler litt er det et pluss siden de også vil bli brukt når jeg jogger. Er det noe nevneverdig som skiller Jays'ene og Klipsch'ene, og er det noen andre som kan gi enda mer for pengene? Lenke til kommentar
Star Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Klipsch Image S4 Specs ( fra Klipsch.com ) DESIGN Dynamic Moving Coil Micro Speaker FREQUENCY RESPONSE 10Hz – 19KHz SENSITIVITY 110db SPL/mW NOMINAL IMPEDANCE 18-ohm DRIVE COMPONENTS Full range KG 25 INPUT CONNECTIONS 3.5mm DIMENSIONS 8.5mm diameter WEIGHT 11.9 grams ACCESSORIES 3 different-sized ear tips, storage case FEATURES Noise Isolation: -16 BUILT FROM 2009 A-Jays Three Specs ( jays.se ) Type8.6 mm TCD Speaker Sensitivity97dB @ 1kHz Impedance16 Ohm @ 1kHz Frequency Response20 Hz – 22 000 Hz Selv om ikke mye skiller, har vel S4 noe bedre specs enn Jays. Har selv et sett med Image S4 og er imponert over hvor solid, fyldig og presist lydbilde de leverer. Man kan lett tro at de er verdt det dobbelte, og de spiller mye bedre enn BOSE IE triport settet mitt, som faktisk kostet det dobbelte... Dessuten sitter de mye bedre i øret ( litt merkelig form i begynnelsen, men man venner seg til det ) og fungerer utmerket til jogging. Hører selvsagt noe lyd fra ledningen når man rører på seg, men selve proppene sitter som støpt. Eneste er at eska som følger med er relativt kjip... Uten om det er det et gullkjøp! Jeg har hatt en rekke ørepropper fra Sony, Sennheiser, Bose, Pioneer og AKG. De fleste har evnet og gi en sinnsykt bass, men unyansert diskant og mellomtone. Image S4 høres mer balansert ut og er svært mye mer behagelig å høre på i lengden ( i motsetning til feks BOSE Triport ) Endret 19. januar 2011 av Star Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå