AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Flyttet inn i ny leilighet i oktober , jeg var i en beklemt situasjon der jeg ikke hadde noe annet valg en å velge denne leiligheten jeg nå bor i . Hvertfall så ble jeg nektet å henge opp egen postkasse av utseendemessige grunner, jeg tenkte ikke så mye over det , ville ikke begynne å blande meg inn i husverten sine tanker om hvordan ting skal se ut på utsiden av huset hans så jeg sa til husvert at jeg stolte på han og at dette var i orden for meg. MEN så viser det seg at det har forsvunnet en god del post siden jeg flyttet inn , jeg var blandt annet på ferie , da bestilte jeg oppbevaring av post. Denne forsendelsen har aldri kommet fram. Jeg har vært i kontakt med posten , som igjen har vært i kontakt med postbudet som gikk i området det aktuelle tidspunkt. Og postbudet kunne bekrefte at en stor konvolutt med min oppbevarte post ble lagt i postkassen. Jeg har sjekket postkassen hver eneste dag siden jeg kom hjem fra ferie, uten at jeg har funnet forsendelsen med oppbevart post. Selvfølgelig så blir jeg mistenksom , jeg føler meg jævla naiv og dum som i det heletatt kunne få meg til å stole på husverten. Har bare lyst til å gå rett på politistasjonen og anmelde husverten , men kjenner litt på at dette kan skape mer problemer for meg en jeg klarer å gape over Hvordan skal jeg gå fram ? Hilsen frustrert og fortvilet Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg får inntrykk av at du ikke engang har spurt husverten om han har tatt inn posten din. Stemmer det? Hvis ikke er jo det åpenbart et sted å starte.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Han tar ikke telefonen til meg, svarer på meldinger gjør han heller ikke, der jeg ber om en prat. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Dere bor jo i samme bolig. Du vet vel når han er hjemme, og da ringer du på. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Merkelig det skulle være så vanskelig å ta telefonen , ikke vært noe problem før denne hendelsen. At han ikke tar telefonen gjør at jeg bare får mindre lyst til å snakke med han ansikt til ansikt. Jeg får ta meg sammen og gjøre det i kveld Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Merkelig det skulle være så vanskelig å ta telefonen , ikke vært noe problem før denne hendelsen. At han ikke tar telefonen gjør at jeg bare får mindre lyst til å snakke med han ansikt til ansikt. Jeg får ta meg sammen og gjøre det i kveld Ja, ta deg sammen. Hvis det ikke har vært noe problem før nå, så er det vel ingen grunn til å automatisk gå ut fra at han skal være kjempevanskelig nå. For alt du vet kan telefonen hans være langt utenfor hans rekkevidde. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Sikkert hodet mitt som har for lett til å trekke for raske besluttninger. 1 . får ikke ha egen postkasse 2 . postforsendelse forsvinner som posten kan bekrefte ble levert 3. som jeg ikke har nevnt enda, men jeg har sett det har ligget brev til mennesker jeg VET ikke bor i dette huset. 3 forskjellige navn ekskludert mitt og hans = han er skurken Sikkert ikke bare jeg som ville tenkt i samme bane Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Men du har fortsatt ikke konfrontert ham med det. Du har indisier, ikke bevis. Og du vet heller ikke om han kanskje gir seg med en gang hvis han først blir tatt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Om jeg tar det opp med han , og han nekter , hvordan skal jeg da gå fram ? Samtidlig om jeg tar opp det med egen postkasse igjen , og at jeg vil ha hengelås på den fordi jeg nå har opplevd at post har forsvunnet. hvordan skal jeg da takle det om han sier nei for andre gang ? Veeldig lett at mistankene mine mot han bare blir forsterket. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Fikk endelig tak i han over telefon i morrest. Han hadde ikke sett noe til en pakke med brev som hørte meg til, men han hadde 4 andre brev som hørte meg til inne hos seg Jeg blir ikke klok på dette Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Skaff deg egen postboks på postkontoret. Problem solved. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Fikk endelig tak i han over telefon i morrest. Han hadde ikke sett noe til en pakke med brev som hørte meg til, men han hadde 4 andre brev som hørte meg til inne hos seg Posten har antaglig ikke lvert en pakke men en større konvolutt (det vil si brev). Da kan dette være den konvolutten du savner. Ettersom du har sett brev til "frememde" personer i felelspostkassen kan brev til deg være tatt (feilaktig?) av en av "fremmede" personene. Jeg kan ikke se noe i din forklaring som beviser at utleier har underslått post som skal til deg. Han har imdlertid tatt vare på fire forsendelser (som er noe helt annet). De regner jeg med at du har fått allerede, evt. får i løpet av dagen. 1 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Skaff deg egen postboks på postkontoret. Problem solved. Hvor mye koster slikt? Edit: Posten.no sier: http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Postkasser+og+Postboks/5820.cms Men er dette månedspriser? I så fall er det altfor dyrt. Endret 20. januar 2011 av J-Core Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 prisene finner du på Posten: http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Postkasser+og+Postboks/5820.cms Du må kontakte det Postkontoret du vil bruke for å få eksakt pris. Lenke til kommentar
langevidar Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 610 for liten, 970 for stor. Liten er stor nok om du ikke driver firma. mvh. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det er ikke helt riktig. Kommer an på hvilket postkontor det er snakk om. Noen postkontor har utlevering klokken 08.00 og da koster det 1060 for liten. Du må kontakte postkontoret og spørre etter pris. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) fiks deg postboks Endret 20. januar 2011 av Lumpness Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå