Gå til innhold

Trenger ny student-laptop

staver

Anbefalte innlegg

Min gamle pc tok kvelden i går, og bør egentlig skaffe meg en ny innen fredag p.g.a. et seminar der vi må ha med pc. I og med at jeg ikke har så god peiling, så trenger jeg litt hjelp.

Har ikke så mange krav, men den må være stillegående og kunne dra spill som fm. Ellers er det pluss hvis det er HDMI.. Tenker en maks pris på 6000,- OG kommer jeg under denne prisen er jo ikke det negativt. Er det noen som har noen tips til laptoper, så hadde det vært greit å få høre.

Hvis noen har noen tips til hva jeg skal se etter for å få en stillegående pc, hadde det også hjulpet meg veldig!

Endret av staver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De erfaringer jeg har med Acer er ikke spesielt bra. Vet ikke om Acer har blitt noe særlig bedre med tiden, men jeg har erfart dårlige løsninger på kjøling som fører til mye unødvendig støy, pluss generelt klønete oppsett av maskinvare.

Jeg ville, hvis jeg var deg, valgt en HP eller Lenovo. Jeg kunne godt kommet med konkrete eksempler, men det er litt vanskelig for meg å skjønne hva du egentlig trenger. Gi litt mer detaljert beskrivelse av hva pc'n skal brukes til så kan jeg se litt

Lenke til kommentar

Har selv hatt HP nå, og den ble veldig varm og bråket veldig mye. Når det er sagt ga jeg ikke mer enn 3-4000 for den, så har kanskje noe med det å gjøre.

Har hørt mange som har gode erfaringer med lenovo, men de får man vel bare bestilt via nett?

Trenger pc'n hovedsaklig til nettbruk, oppgaveskriving, spille FM, se film og høre på musikk. Som jeg nevnte tidligere er det fint om det er HDMI, men ikke noe krav. Men det viktigste er at den er stillegående, ettersom den noen ganger må være med på ulike forelesninger. At den har grei batterikapasitet hadde også vært greit, men ikke noe must det heller, ettersom det er god tilgang til kontakter i de fleste forelesningssalene. Skjermen bør ikke være større enn 15", men heller ikke mindre enn 12". Kvalitet på skjerm er ikke så viktig for min del, så lenge jeg ser hva som står og skjer på skjermen er jeg fornøyd:)

Lenke til kommentar

Hvis du da har planer om å gå i en fysisk butikk og handle, som det virker som, så ville jeg heller dratt til den fysiske butikken og lagt frem spesifikasjonene til en av de som jobber i data-avdelinga der :)

Jeg har personlig ymse erfaring med HP, siden jeg nå i de siste 2 årene har hatt med omtrent 460 HP-laptops av tre forskjellige typer å gjøre (Nei, dette er ikke et fiktivt tall.). Mye av de forskjellene jeg har merka med dem har veldig mye med bruken å gjøre, så det er vondt for meg å si hva som kunne være problematisk eller ikke med en HP.

Hvis disse maskinene blir passet godt på, og du er flink med jevnlig opprydding og slikt så skal det ikke bli for problematisk for maskina, og det blir heller ikke for mye bråk :)

Håper det var til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...