Geek_Master Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har IT på videregående og i en bok jeg har fått utdelt så er det visst et php script av noe slag som tydligvis ikke skulle fungere (ifølge læreren). Og siden læreren ikke kan php så sa jeg at jeg kunne spørre rundt. Dette php scriptet skulle visst ikke fungere. <?php require_once('Connections/loggingkobling.php'); if ( isset($_SERVER["HTTP_REFERER"])) { $webside = "'" . $_SERVER["HTTP_REFERER"] . "'" ; } else { $webside = "NULL"; } if( isset($_SERVER["REMOTE_HOST"]) ) { $maskinadresse = "'" . $_SERVER["REMOTE_HOST"] . "'" ; } $insertSQL = sprintf("INSERT INTO logglinje (tidsstempel, ipadresse, webside, maskinadresse) VALUES (NOW(), '%s', %s, %s)",$_SERVER["REMOTE_ADDR"], $webside , $maskinadresse); mysql_select_db($database_loggingkobling, $loggingkobling); mysql_query($insertSQL, $loggingkobling) or die(mysql_error()); header("Content-type: image/gif"); $file = $fopen("loggingbilde.gif", "r"); while ($linje=fgets($file)) { echo $linje; } fclose($file); mysql_close($loggingkobling); ?> Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hadde vært en fordel om du hadde sagt hva scriptet skal gjøre, hva som ikke fungerer, og eventuelle feilmeldinger du får. Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Hadde vært en fordel om du hadde sagt hva scriptet skal gjøre, hva som ikke fungerer, og eventuelle feilmeldinger du får. Bildet “http://localhost/loggingprosjektet/loggingbilde.php” inneholder feil, og kan derfor ikke vises. får jeg inn Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Fant feilen det skal ikke være noe $ tegn i delen der det står $file = $fopen Det skal være $file = fopen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå