Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Update 12

logo.png

Pakken fra akasa kom nettop :D Tok vel litt lang tid for den hadde blitt kontrolert av posten :hmm: Var iværtfall åpnet, og det stod en lapp om at den var kontrollert...

Men her er det uansett noen bilder :):

206iog7.jpg

w8qo9s.jpg

73cx34.jpg

hx6brq.jpg

a29pvm.jpg

Viftene ville ha en liten testrun.. :D

2m4pxex.jpg

Idag kan det hende jeg får ordnet lyd i front, og luftehull på sidene :D

Hva synes du om prosjektet? Si din mening her! :)

Tusen takk til alle sponsorer!

vendur.giffractallogo.giflogo.png

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update 13

Idag har jeg lagd hull til viftene i topplokket. Er ikke ferdig på den ene siden, men den andre siden ble jeg fornøyd med..

Prøvde først med stikksag, men fant ut at det fungerte veldig dårlig. Så da ble det å bruke dremelen min.

Siden jeg ble fornøyd med. Ser nå at jeg monterte den ene viften feil vei.. :p..

2eclsfo.jpg

Siden jeg ikke er ferdig med...

r8iiaa.jpg

mesh'en som skal inn på siden jeg ikke er ferdig med...

2z6druq.jpg

Ble ikke ferdig med lyd i front eller usb i front. Prøvde å få til lyd i front, men fikk left lyden på høyre øre, og det fungerte ikke i det hele tatt.. Prøver å finne ut av hva som kan være feil, men er ikke lett..

Hva synes du om prosjektet? Si din mening her! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update 15

Har gjort litt mere, men ikke fått tid til å poste en update. Jeg har fikset litt mer på hullet til viften på venstre side, er fortsatt ikke veldig fint, men det vil ikke bli så veldig synlig når maskinen får sin plass :)

Jeg har også laget en I/O Backplate, den ble ikke så fin, men hvem er det som ser på baksiden av maskinen da? :p

i tilleg har jeg fått en pakke, fra dealextreme, den hadde som innhold et adapter til cd-romen, men der kom jeg til enda et problem, kablene fra strømforsyningen er litt i veien for sata kabelen på den. :mad: Men om noen vet om det kan være mulig å få kablene til å gå ut på siden av strømforsyningen, si ifra i kommentartråden!

Anyways, her er noen bilder:

Bakplaten:

2mmsdqd.jpg

Venstre viftehull:

2dp6cy.jpg

Adapteret:

sllm6c.jpg

2qjc8zo.jpg

9zm6w1.jpg

problemet:

154df14.jpg

Kommentartråden finner du her :)

Lenke til kommentar

Update 16

Fikk lakkert litt idag. Om dere ønsker flere og kankje bedre bilder, si ifra, orker ikke å ta noen flere nå, så får ta imorgen isåfall..

Synes det ble ganske så bra jeg.. Er vel en av de første gangene jeg lakkerer.

wjdq2t.jpg

ehc8t0.jpg

Nå skjønner dere sikkert hvorfor maskinen ikke hadde noe kabinett i miniupdaten over her. :p

Kommentartråden finner du her :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Miniupdate

Vurderer nå å sparkle igjen hullene til usb og lyd i front, da jeg har funnet ut av at jeg ikke trenger det, og lyden blir ikke riktig, samme hvordan jeg lodder de ledningene... Og usb portene fungerer heller ikke godt, sikkert pga dårlig lodding, men når jeg prøvde å lodde på nytt igjen, på noen andre usb plugger, så satt ikke ledningene seg fast...

Så egentlig, så er det vel bare å sparkle igjen og lakkere over sparklet for å skjule det? Hva slags sparkel ambefaler dere?

Kommentartråden

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Miniupdate

Det har ikke skjedd så mye med maskinen i det siste, og jeg beklager det. Det har egentlig ikke skjedd så mye siden sist utenom litt kabelrydding og festing av adapteret til cd-romen med teip :p Litt cable management med teip har også blitt gjort.

Jeg har også fått tips om å bruke svart silikon til å tette hullene i front. Aner ikke om det vil fungere i det hele tatt, men kankje jeg skal bruke det? Hva mener dere?

Har også fått noe til maskinen! :D Jeg har fått et par trådløse tastatur og mus fra fattern! Tusen takk! :) Eneste som irriterer meg med de er disse boksene som er mottakerene. Tenkte kankje jeg skulle intergrere den i maskinen. Uansett, her er et bilde av det jeg fikk idag :)

1zoaszb.jpg

Kommentartråden

Lenke til kommentar

Update 17

Tok med meg fronten til clasern for å høre hva jeg kunne bruke. Han ambefalte faktisk noe lim, epoxy sa fattern det var. Hullet er tettet, og det herder nå. Skal pusse det ned litt så fort det er herdet :)

301ndd3.jpg

2psrsbq.jpg

2lnd3xf.jpg

Har også intergrert mottakeren til det trådløse tastaturet og musen :)

21mw375.jpg

Og neida, den vil ikke kortslutte, har ikke spart på teipen her.. :p

2cxfacz.jpg

Kommentartråden

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Update 18

Glemte å skrive det i forrige update at jeg hadde bestilt meg et par GB med ram. De har nå kommet, og montert! :) Valget ble disse brikkene. De vil uansett kjøre på 800mhz da hovedkortet ikke støtter høyere hastigheter.

w0l3d1.jpg

Specs:

161gas9.jpg

Montert:

2ir3rpz.jpg

24l4mk4.jpg

Har ikke fått pusset ned limet i fronten enda, skal få gjort det snart. Og jeg må montere den andre mottakerboksen til det andre trådløse tastaturet da jeg ikke fikk kontakt med tastaturet med boksen jeg satt inn i forrige update :( Menmen, det går nok det også, men vil helst slippe kabler ut på baksiden. Prøvde å finne en overgang fra intern usb til ekstern usb på dealextreme, men fant det ikke :( Om noen har en de ikke trenger som de kan gi bort, rop ut! :)

Liker du prosjektet, eller bare vil si din mening, rop ut i kommentartråden! :)

Lenke til kommentar

Miniupdate

Da har man fått enda ett problem.

De to trådløse settene med tastatur og mus har hver sine problemer. Det svarte microsoft tastaturet vil ikke koble seg til, og musen til det låser seg noen få ganger. Det har ligget lenge helt ubrukt, med noen batterier som var ødelagte så det ut til.

Det Hvite tastaturet fra Dexxa fungerer greit nok, det kobler seg dog noen ganger ut. Musen til den har ikke lang nok rekkevidde til at jeg kan bruke den. :(

Så da må jeg lete etter et nytt sett, helst med mediataster. Fyr løs i kommentartråden med forslag :)

Jeg har også bestilt ny cd rom i håp om at plassproblemene forsvinner. Den skal jeg hente på postkontoret på tirsdag, så da kommer det en update til :)

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Update 19

Da har man mottat pakken fra komplett.no. Pakken hadde fått litt juling, så det var kankje derfor den ikke kom igår som forventet. Innholdet var ikke skadet, heldigvis. CD-romen var godt innpakket i bobleplast, så det var ikke noe problem at posten hadde bolket pakken litt. :) Men, når jeg åpnet pakken, fant jeg ut av at det ikke var med noen kabler. :( Ringte komplett og spurte, og de sa det ikke fulgte med standar da det somregel følger med hovedkort. Som plaster på såret sendte han meg en slik en kostnadsfritt! :) Tusen takk for god service, Komplett :)

Her kommer det noen bilder:

Lurer virkelig hva slags sport posten har prøvd ut nå...

105qo3l.jpg

Men cd-romen var da like hel! :)

1z6ds2e.jpg

Så får jeg bare vente på kabelen som skal inn her da.. :p

10qdx6e.jpg

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Update 20

Nå har jeg lakkert hele fronten, fått kabelen til cd-romen og laget en feste til cd-romen. I tilleg til det har jeg montert cd-romen og limt fast orginaldekselet til nec 410 spilleren på cd-romen :)

Jeg hadde pusset ned limet jeg brukte til å tette igjen hullene i front med, og lakkerte over det. Tok å lakkerte hele fronten, da det ville blitt stygt om jeg bare tok den ene delen. Så nå ser man ikke power og hdd led så godt, men det er ikke noe godt med sterke lys som lyser hele tiden, så de har på en måte blitt sotet :p

Cd-romen fungerer utmerket! Testet den med en cd istad, skal teste noen filmer og slikt senere. Nå skal jeg være borte en stund, men gled dere til neste update, da kommer det kankje en overraskelse! :D

Tok ingen bilder av lakkeringen. Du ser det ikke så veldig godt på bilder, dessuten er det jo bare lakkert svart :p Men slenger med et bilde av hullene til usb og lyd som ble tettet igjen, da det var hvitt.

Festen til cd-romen ble laget med en bit aluminium som ble bøyd rundt den, borret et par hull i og skrudd fast til bunnen av kabinettet. For å feste cd-romen til den igjen brukte jeg plaststrips :p

2ex2cur.jpg

29eqa8m.jpg

2nw0i9i.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Miniupdate

Jeg har fått et trådløst tastatur&mus sett! :D

Fikk Logitech MK250 av fattern i bursdagsgave, så nå har jeg trådløst tastatur og mus til prosjektet! :)

Slenger med et bilde av det:

2wm2tk5.jpg

Reiser hjem igjen imorgen, så da får jeg mere tid til prosjektet. Kunne ikke ta det med hit, så det har stått stille. En liten ting skal gjøres, må bare komme hjem først. Men nå er iværtfall tastatur og mus i boks, det bråker litt når jeg skriver, men gjør ingenting. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Update 21

Begynner og bli en stund siden forrige update nå, så er vel på tide med en ny en.

Det har ikke skjedd så mye med selve kassa, utenom at noen av avstandsskruene har løstenet, og ledningene til front panelet må loddes på igjen. Denne gangen har jeg også tenkt og bytte ut ledsene i fronten.

Men, det har da kommet en pakke idag til prosjektet, så her kommer noen bilder. :)

Hvor ble det av hovedkortet?

nldjr5.jpg

Se her ja, kankje en grunn til at det forsvant. Et nytt et har kommet. :) Kom også 4gb ram som passer. :)

el9y4o.jpg

Tilbehør som var med hovedkortet.

2d7iuet.jpg

Og så stjal jeg noe fra hovedmaskinen, som vil gjøre necpc en del raskere. :)

jgm8eq.jpg

Dette var alt for denne gangen, kan hende det kommer noen bilder når det er montert og testet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...