Gå til innhold

Intel 80GB SSD problemer. Dukker opp i BIOS, men ikke Windows install

radivx

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Intel SSD som virket finfint inntil for litt siden. Det hele startet med at jeg prøvde meg på et RAID0 stunt som jeg gjorde om litt senere på dagen grunnet at jeg trenge mine to SSD disker i forskjellige maskiner.

Jeg deaktiverte raidet, tok ut ene disken og installerte den knirkefritt på laptopen min. Den gjenværende disken derimot nekter nå å dukke opp i Windows installasjonsprogrammet. Den fungerer hverken i Windows eller Linux og er testet på to forskjellige maskiner. Den dukker helt fint opp i BIOS.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bare glemt å deaktivere RAID instillingene BIOS? Som regel må du flippe en option i BIOS som bestemmer om RAID kontrolleren skal fungere som en RAID kontroller eller S-ATA kontroller, samt definere hvilken av diskene som skal inngå i et evt. RAID-set. Om bios fremdeles tror at disken er en del av et RAID som mangler en av diskene sine så vil den jo ikke dukke opp som et gyldig alternativ for systemet å benytte seg av.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har tatt den ut av raid og satt hovedkortets kontroller over i AHCI modus.

Fikk tak på SSD disken med et SATA->USB adapter kit. Og formaterte den der.

Ironisk nok virker det som om filsystemet på disken nå er på plass når jeg velger Browse for Driver under Windows 7 setup. Den dukker fortsatt ikke opp over gyldige disker man kan installere på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...