Ordinary Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Heisann. Jeg fikk i går et utrolig irriterende virus, og i dag brukte jeg MBAM hurtigscan for å kjøre gjennom systemet. Det virker som om viruset ble fjernet (noe Eset Nod32 ikke greide), men i tillegg til å fjerne viruset fjernet også MBAM driveren for musa mi(DeathAdder). Når jeg lastet ned driveren på nytt og prøvde å installere det på nytt kom det opp denne beskjeden fra windows: ''Disse filene kan ikke åpnes. Sikkerhetsinnstillingene for Internett hindret åpning av en eller flere filer. C:\Users\VEBJRN~1\AppData\L...\DeathAdder_Left_En.exe'' Hva kan jeg gjøre for å få fikset dette? Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) har ikke noen spesiell erfaring med akkurat mbam, men jeg vil anta at fila di ligger i en eller annen form for karantene. Det pleier å være mulig å håndtere karanterte(?) filer i antivirusprogrammer... kikk etter noe som har med karantene å gjøre og prøv å lage et unntak for akkurat den fila... edit: fant denne tråden. kanskje det setter deg på rett spor : http://www.dslreports.com/forum/r22060088-MBAM-where-is-the-quarantine- Endret 18. januar 2011 av Lambern Lenke til kommentar
Ordinary Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Heisann, og takk for et kjapt svar. Joda, jeg fant karantenene, men hvordan vet jeg hvilken som er DeathAdder-driveren? Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 ''Disse filene kan ikke åpnes. Sikkerhetsinnstillingene for Internett hindret åpning av en eller flere filer. C:\Users\VEBJRN~1\AppData\L...\DeathAdder_Left_En.exe'' se i karantenen om du finner fila som heter det samme som den du ikke får åpna. regner med at det er den du ikke får kjørt pga karantenen. DeathAdder_Left_En.exe altså Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 En mulighet som kanskje vil fungere er å ta en systemgjenopretting til før du kjørte MBAM. Viruset vil da sansynligvis komme tilbake, men musa vil fungere. Deretter bruker du et annet program, f.eks SUPERAntiSpyware for å fjerne malware. I tillegg bør du ta en runde med ComboFix (ref. veiledningen i signaturen min) og poste loggen. På denne måten kan man i større grad være sikker på at all malware er borte. Lenke til kommentar
Ordinary Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) @r2d290 Heisann. Jeg er ikke særlig ivrig på å kjøre en systemgjennoppretting av diverse grunner, er det absolutt ingen måte jeg får fjernet musdriveren fra karantene uten å gjøre noe drastisk med systemet? Det er filene som er i karantene. Hvilken kan være musdriveren? Endret 19. januar 2011 av Ordinary Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hmm, prøv å installer musdriveren fra sikkermodus (restart maskinen, trykk mange ganger på f8 under oppstart). Burde ikke være like mye som hindrer deg i å installere ting da. Men er litt usikker på om det vil fungere så godt å installere en driver fra sikkermodus. Er i allefall verdt et forsøk. Har du mulighet til å få opp hele adressebanen på de filene du hadde i bildet der? Enten ved å utvide vinduet, eller holde musen over en av linjene noen sekunder. Lenke til kommentar
Ordinary Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Har du mulighet til å få opp hele adressebanen på de filene du hadde i bildet der? Enten ved å utvide vinduet, eller holde musen over en av linjene noen sekunder. Skal prøve å installere via sikkerhetsmodus nå. EDIT: Det funket ikke å installere via sikkerhetsmodus. Screenshot av warningen: http://lastopp.no/filer2/4480949ecd793703e6cf74d3be075489.png Det viser seg også at det har blitt tuklet med lyddriveren min. :[ Det går heller ikke an å bruke Adobe Updater da den samme warningen kommer opp. Endret 20. januar 2011 av Ordinary Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Prøv å laste opp den aktuelle fila på virustotal.com og gi tilbakemelding om resultatet. Mulig dette er en uheldig falsk positiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå