Gå til innhold

En uheldig feil av MBAM. (blokker installasjon)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg fikk i går et utrolig irriterende virus, og i dag brukte jeg MBAM hurtigscan for å kjøre gjennom systemet. Det virker som om viruset ble fjernet (noe Eset Nod32 ikke greide), men i tillegg til å fjerne viruset fjernet også MBAM driveren for musa mi(DeathAdder).

Når jeg lastet ned driveren på nytt og prøvde å installere det på nytt kom det opp denne beskjeden fra windows:

''Disse filene kan ikke åpnes.

Sikkerhetsinnstillingene for Internett hindret åpning av en eller flere filer.

C:\Users\VEBJRN~1\AppData\L...\DeathAdder_Left_En.exe''

Hva kan jeg gjøre for å få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke noen spesiell erfaring med akkurat mbam, men jeg vil anta at fila di ligger i en eller annen form for karantene.

Det pleier å være mulig å håndtere karanterte(?) filer i antivirusprogrammer... kikk etter noe som har med karantene å gjøre og prøv å lage et unntak for akkurat den fila...

edit: fant denne tråden. kanskje det setter deg på rett spor : http://www.dslreports.com/forum/r22060088-MBAM-where-is-the-quarantine-

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

''Disse filene kan ikke åpnes.

Sikkerhetsinnstillingene for Internett hindret åpning av en eller flere filer.

C:\Users\VEBJRN~1\AppData\L...\DeathAdder_Left_En.exe''

se i karantenen om du finner fila som heter det samme som den du ikke får åpna. regner med at det er den du ikke får kjørt pga karantenen.

DeathAdder_Left_En.exe altså :)

Lenke til kommentar

En mulighet som kanskje vil fungere er å ta en systemgjenopretting til før du kjørte MBAM. Viruset vil da sansynligvis komme tilbake, men musa vil fungere. Deretter bruker du et annet program, f.eks SUPERAntiSpyware for å fjerne malware. I tillegg bør du ta en runde med ComboFix (ref. veiledningen i signaturen min) og poste loggen. På denne måten kan man i større grad være sikker på at all malware er borte.

Lenke til kommentar

@r2d290

Heisann. Jeg er ikke særlig ivrig på å kjøre en systemgjennoppretting av diverse grunner, er det absolutt ingen måte jeg får fjernet musdriveren fra karantene uten å gjøre noe drastisk med systemet?

3cfb2654501cf7d37132a4aac62d871a.png

Det er filene som er i karantene. Hvilken kan være musdriveren?

Endret av Ordinary
Lenke til kommentar

Hmm, prøv å installer musdriveren fra sikkermodus (restart maskinen, trykk mange ganger på f8 under oppstart).

Burde ikke være like mye som hindrer deg i å installere ting da. Men er litt usikker på om det vil fungere så godt å installere en driver fra sikkermodus. Er i allefall verdt et forsøk.

Har du mulighet til å få opp hele adressebanen på de filene du hadde i bildet der? Enten ved å utvide vinduet, eller holde musen over en av linjene noen sekunder.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å få opp hele adressebanen på de filene du hadde i bildet der? Enten ved å utvide vinduet, eller holde musen over en av linjene noen sekunder.

c5cf66b3353b0940afa80226ccafd6a2.png

Skal prøve å installere via sikkerhetsmodus nå.

EDIT: Det funket ikke å installere via sikkerhetsmodus.

Screenshot av warningen: http://lastopp.no/filer2/4480949ecd793703e6cf74d3be075489.png

Det viser seg også at det har blitt tuklet med lyddriveren min. :[

Det går heller ikke an å bruke Adobe Updater da den samme warningen kommer opp.

Endret av Ordinary
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...