Gå til innhold

har brukt opp plass til skolerett. Trenger hjelp på noen spørsmål

gerrardo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært så dum å kasta bort mulighetene på utdanning, iog med at jeg har begynt og slutta et par ganger.. Er nå 19år, 20 i mars, og vil gjerne ta utdannelse innen helse og sosial eller frisør..

Hva gjør jeg? Men da må jeg også ha studielån.. Sånn at jeg klarer meg på det over 2 år.. Setter virkelig stor pris på hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke mistet muligheten til å gå på skole. Du stiller bare bak de som har førsteretten. Hvis det er plass på skolen får du plass som en vanlig elev. :) Angående lån og stipend kan du søke på lånekassen sine nettsider. Da får du stipend, eventuelt lån utifra hva dine foreldre tjener i året. :)

Så er bare å søke seg inn på en videregående skole nå i mars :)

Lenke til kommentar

får stipend.. Men lån er ikke så veldig mye..

Så må jobbe litt ved siden av..

Dette er et vanskelig valg.. Eller, nå jobber jeg som telefonselger.. Kjedelig til tusen.. Eneste grunnen til at jeg drar dit er for å ha penger til tak over hodet.. Har jo 17 tusen etter skatt..

Men er ikke morro så lenge man ikke trives..

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Det har blitt sånn at jeg skal klare meg selv nå.. skal søke på litt jobber i barnehage osv, men er jo ikke sikkert jeg får 100% fast der uten utdanning.

Har tenkt litt på fisør, da gå design og håndverk, men da er det dette med penger i studietiden..

Noen som kan hjelpe? ;)

Lenke til kommentar

Er i samme problemstilling, har brukt opp mine år på VGS, så fikk jeg svar av en rådgiver at jeg ikke hadde noen flere rettigheter igjen da jeg har brukt opp de. Men jeg har jo fått søkt skoleplass gjennom VIGO osv.. Så får bare vente å se hva som skjer egentlig.

Å skaffe penger gjennom studietiden så lønner det vell seg å ta på seg ettermiddags jobber og helgejobber gjennom skoleåret for å greie deg, selv om det ikke blir så mye ut av det, men tror nok du greier deg et skoleår :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...