Hellemyr Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Etter jeg insalerte windows7 så har lydkvaliteten pcen gir blitt helt elendig, er i mono og ingen dybde. Høres ut som det blir spilt i et annet rom nesten. Har prøvd å oppdatere det meste av drivere og sånt. Da jeg kjørte vista, var lyden bra. Har en hp pailion dv6. Noen som vet hvordan jeg kan få den bedere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 tdeligvis mye rart med den maskinen din. Lagt inn chipsetdrivere? Lagt til drivere fra maskinprodusent? Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Som sundan sa, Dette høres ut som et driver-problem. Windows 7 kommer med universal-drivere, som er laget så man alltid kan bruke til man får installert riktige drivere. For at du skal få kvaliteten du ønsker, prøv å finne lyd-drivere til maskinen din. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 lasta ned HP support assistant, og den ordnet med alt av drivere. Var også med en lyd program fra hp som jeg kunne stille lyden med equalizer, hvor jeg kunne stille det meste. Fikke aldri noe fin lyd, selv hvor enn mye jeg stilte. Må jeg finne navnet på chipsettet for å finne drivere til eventuelt lydkort, og laste drivere ned da? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Har slettet alt på maskinen og instalert windows på nytt, og ting ser ut til å gå bedere nå. Har ikke lastet ned HP support assistent enda, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det, ettersom mange av problemene jeg har hatt kom etter assist toolen begynte å leve sitt egent liv. Men takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Bruker selv å gjør dette. Installere OS'et Installere chipset. Eventuelt netdrivere for å nå windows update. Windows update med alt av drivere. Legge til produsentspesifikke drivere hvis jeg savner noen funksjonalitet eller for å få vekk eventuelle gule merker i eventloggen. Intel matrix storage manager kan godt legges inn om du har intel brikkesett. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Kan gå andre veien og det der. Har vore borti WDM-drivarar som Win7 sjølv har funnet som ikkje fungerer tilfredsstillande. PC som går treigt, dårleg lyd, ustabilitet. Kan og gå ut over ytelsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Kan gå andre veien og det der. Har vore borti WDM-drivarar som Win7 sjølv har funnet som ikkje fungerer tilfredsstillande. PC som går treigt, dårleg lyd, ustabilitet. Kan og gå ut over ytelsen. Jepp der er det litt kunnskap som skal til. Geforce 440mx driverne til Microsoft, har forkludret det til for noen og enhver... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå