Gå til innhold

Droid Launcher - Et Android spill prosjekt

Anbefalte innlegg

Droid Launcher!

Har vurdert lenge å starte på et Android spill, men aldri fått meg selv til å gjøre det.

Så håper at denne loggen kommer til å få meg til å jobbe med prosjektet.

Spillet skal da hete "Brain Breaker", er ikke ferdig med brainstormingen ennå, men det kommer til å være et hjernetrim spill basert på levels.

Tenker meg en ball som må igjennom et brett med obstacles, og hemmelige switcher etc. som man må trykke på for å komme seg videre.

Slik som jeg ser det for meg nå, styres ballen av akselerometeren i mobilen, og at noen av nivåene kankje kommer til å ha et hemmelig knapp man må trykke.

Det er vel det jeg har for nå..

Driver og setter opp Android SDK etc. Så kommer nok til å bruke en uke på å sette meg inn i det. Så blir vel ikke noe visuelt fremgang på 1~2 uker, men kommer til å poste ideer og skisser av f.eks nivåene og etc. her på loggen.

UPDATE:

Vraket den ideen etter noen timer m/ SDK. Bestemte meg for å begynne på noe litt enklere, men har ikke gitt opp. Har bare endret på konseptet, men det jobbes forsatt.

Skal scanne inn og poste skissene mine iløpet av idag slik at dere ser hva det nye konseptet går ut på.

Og beklager for at jeg ikke har vært aktiv i det siste, men skolen ble 1. prioritet.

Peace out :w00t:

Pius

Endret av Pius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dere ser har tittelen av spillet endret seg litt.

Har brainstormet i hele dag, og har kommet frem til en historie og en "tema" som kommer til å gjøre dette spillet litt mer originalt og interessant/underholdene.

Straks ferdig med å få ideen på papir (Historie, Tema, Characters, etc.)

Så fra fredag til søndag skal det jobbes!

Kommer vel et par skisser på mandag, men dere må nok vente lengere på f.eks en video teaser elr alpha versjon. Tar litt tid å lære seg noe nytt :thumbdown:

Pius

Endret av Pius
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...