Lexiboij Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hei, skal snart velge hva jeg skal gjøre på vgs å er kommet fram til studiespesialiserende eller medier og kommunikasjon. Skal til slutt ha generell studiekompetanse, men lurer på om det er noen studier man mister sjansen til å kunne ta om man tar medier og kommunikasjon. Vurderer jagerflypilot eller psykologistudie (6 år) Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Liste over studier du trenger spesiell studiekompetanse til: http://www.vagsbygd.vgs.no/dm_documents/Spesiell_studiekompetanse_u0mwI.pdf Medier og kommunikasjon gir generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
F!owerpower Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg går selv på media og som han over nevner får du generell studiekomp her uansett om du tar påbygg el media siste året, så jeg vil tro det ikke har noe og si for deg om du tar stud.spes el media, dog ville jeg selv valgt media, super linje. Lenke til kommentar
OnklD Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Sjekk hvilken matematikk som kreves for å ta linjene du vil senere i livet. Kan også være en fordel med fysikk og kjemi (?), kanskje, og da burde du ta almenn. Lenke til kommentar
Engm Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg går selv på media, super linje. Men som sagt, man må ta opp realfag etter videregående hvis det trengs i noen sammenheng med videreutdanning innen noe annet. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Snakket med rådgiver her om dagen. Hun sa at det kommer på samme om jeg tar media eller ikke når det kommer til psykologi. Jagerfly pilot var hun ikke sikker på. Vurderer media sterkt ettersom at jeg har hørt mye bra om det. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå