Gå til innhold

Extended Desktop tweaks ubuntu 10.10 laptop (Utfordring!?)

Anbefalte innlegg

Problemstilling:

Jeg ønsker, når jeg er koblet til en ekstern skjerm (med høyere oppløsning en laptopen). At den eksterne skjermen skal være hovedskjermen med panelene som man vanligvis har, på denne skjermen vil jeg ha mulighet å hoppe mellom ulike workspaces ved bruk av ctrl+alt+pil. I tillegg til dette ønsker jeg at laptop-skjermen alltid skal vise ett utvalgt workspace uansett hvilket Workspace hovedskjermen viser.

Egentlig Probemstilling:

Jeg vil altså egentlig at Laptopskjermen konstant skal vise en fullskjerm-rdp-kobling jeg har mot en windowsserver (Her skal jeg kun overvåke mailen min, mens jeg gjør andre ting på hovedskjermen)

På Hovedskjermen vi jeg kunne gjøre ting i Linux, men altså også kunne ha andre rdp-sesjoner i fullskjerm på enkelte workspaces (Har funnet ut at Remmina gir god rdp-fullskjerm med mulighet for å bruke ctrl+alt+pil for å switche mellm workspaces).

Mulig at alt dette blir litt vel heavy tweaks, men om noen har forslag på hvordan man kan få til noen av de tingene jeg har nevnt, hadde jeg vært veldig taknemlig...

Mvh Snorre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...