Krankemot Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Problemstilling: Jeg ønsker, når jeg er koblet til en ekstern skjerm (med høyere oppløsning en laptopen). At den eksterne skjermen skal være hovedskjermen med panelene som man vanligvis har, på denne skjermen vil jeg ha mulighet å hoppe mellom ulike workspaces ved bruk av ctrl+alt+pil. I tillegg til dette ønsker jeg at laptop-skjermen alltid skal vise ett utvalgt workspace uansett hvilket Workspace hovedskjermen viser. Egentlig Probemstilling: Jeg vil altså egentlig at Laptopskjermen konstant skal vise en fullskjerm-rdp-kobling jeg har mot en windowsserver (Her skal jeg kun overvåke mailen min, mens jeg gjør andre ting på hovedskjermen) På Hovedskjermen vi jeg kunne gjøre ting i Linux, men altså også kunne ha andre rdp-sesjoner i fullskjerm på enkelte workspaces (Har funnet ut at Remmina gir god rdp-fullskjerm med mulighet for å bruke ctrl+alt+pil for å switche mellm workspaces). Mulig at alt dette blir litt vel heavy tweaks, men om noen har forslag på hvordan man kan få til noen av de tingene jeg har nevnt, hadde jeg vært veldig taknemlig... Mvh Snorre Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Hvis du har nvidia kort så kan du sjekke i x-server settings. Er et HAV av innstillingsmuligheter EDIT: Hvordan går det med matten? Endret 18. januar 2011 av conflict Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Hvor finner man de innstillingene? OT: Matten tar vi på pm Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Først må du oppdatere via update manager, deretter sjekker du "additional drivers" under system. Der skal du kunne velge nvidia/ati driver. Deretter kommer det opp et valg under preferences eller system der det står "nvidia x-server" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Snobjorn: Fikk du til det du håpet på? Hvis ikke kan du jo forsøke å kjøre separate "X screen" slik du får de to skjermene uavhengige av hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå