Gå til innhold

Valg av skjermkort eller ikke

Nuktern

Anbefalte innlegg

Hei kan noen hjelpe meg litt. Jeg skal bytte ut noen komponenter til min pc. Hovedkort, prosessor og ram, men vet ikke helt om jeg trenger å bytte ut mitt skjermkort som er en 8800ultra

Det jeg skal kjøpe er.

Hovedkort: ASUS Rampage III GENE, X58, S-1366 m-ATX, DDR3, USB 3.0, SATA 6Gb/s, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960, Quad Core, 3,2Ghz, Socket 1366, 8MB, QPI: 4,8GT/sec, 130W, Boxed w/fan

Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

link til Komplett: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10488

Om dere har noen innvendinger på disse komponentene og er det fint om litt tilbakemeldinger på dette også. Bryr meg ikke om det er Nvidia eller ATI dere anbefaler av skjerm kort bare at det passer til de fleste spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgrader skjermkortet. ett GF 8800ultra vil være en enorm flaskehals i forhold til resten av systemet.

Forøvrig så ville jeg sett på en i5 av den nye sandy bridge serien til intel (socket 1155), ettersom flere av disse gjør det like bra som i7'ene fra forrige generasjon. og gjerne også er billigere.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Dessverre vil jeg nødig komme med konkrete valg ang. cpu, for om jeg ser for nøye på testene av SB og prisene, så kommer jeg til å angre sterkt på mitt eget i7 kjøp i desember. :whistle:

Når det gjelder skjermkort avhenger det jo selvsagt av budsjett også. Selv sitter jeg på gjerdet til AMD Radeon HD 6990 (eller tilsvarende) kommer.

men om du ikke har tenkt å blåse så mye penger så er vel både AMD Radeon HD 6970 og nVidia GTX 580 bankers i high end segmentet.

Lenke til kommentar

Dropp 1366 sokkelen. Den er en del dyrere enn de andre til Intel.

1155 er splitter ny, og vil nok være det riktige valge i dag.

Nytt skjermkort bør man gå for. Har man brukt penger på 8800 Ultra en gang i tiden, så betyr det at man spiller. Det kortet holder ikke i dag.

Lenke til kommentar

Dropp 1366 sokkelen. Den er en del dyrere enn de andre til Intel.

1155 er splitter ny, og vil nok være det riktige valge i dag.

Nytt skjermkort bør man gå for. Har man brukt penger på 8800 Ultra en gang i tiden, så betyr det at man spiller. Det kortet holder ikke i dag.

1366 er eneste alternativet om du skal bruke flere skjermkort og annnet PCI-E snacks, men for vanlige folk skal ikke 1366 være ett alternativ en gang om man ikke er entusiast.

Men da er ikke nåværende Sandy bridge noe heller å satse på før arvtageren basert på Sandy bridge arkitekturen ankommer til / over sommeren...

Det vil si socket 2011.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...