Itw Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Heisann Begynner og bli lei GX-10'n min. Den sliter jo på høy iso, som er fra 560 og oppover. Autofokus er treg og bommer ofte. Ikke muligheten for og stille inn fokus for flere objektiv. Jeg tar mest bilder av: -Landskap -Motorsport -Familien Bor jo oppe i nord så vinterstid er ikke lys noe jeg har mye av. Har prøvd og få bukt på dette med f2.8 objektiv, men med den elendige iso behandlingen hjelper ikke det mye. Det jeg ønsker av mitt nye kamra er: Bedre på høy iso Kjappere og bedre autofokus Mulighet for og stille inn fokus for min 5 objektiv Fullformat frister, men er jo en del dyrere. God skjerm for og sjekke bildene med etterpå. Jeg har lest en del om k-5 og der er det vell bare autofokus som ikke henger med. Har sikkelet på Canon 5D mk2 men tror dette blir vell dyrt med tanke på utstyret jeg har, og den har heller ikke noe bede autofokus som jeg har forstått. Ellers vet jeg lite om andre merker som canon og nikon. Jeg elsker jo måten knappene er på GX-10, med hjul framme til lukkertid og hjul bake til blender, alt er så enkelt og genialt. Utstyr: Sigma 10-20 Sigma 18-50 f2.8 Sigma 24-70 f2.8 Pentax 70-200 Og noen eldre objektiv til pentax med manuell fokus. Metz (husker ikke hva den het største blitsen demmes) snor utløsere 3batteri Regner med at ett systembytte vil være ufattelig dyrt for og få noe av det samme igjen. Her er det jo blits, som er dyrt, ved ett nytt kamera må jeg ha blits, vidvinkel og 1 lys sterkt objektiv. Salgs verdien av selve GX-10 er nok så lav at om jeg kjøper K-5 beholder jeg nok det kamraet til fruen. Men om man skulle selge alt i en pakke hva er det verdt? Hva tror folket vil være den beste løsningen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg hadde oppgradert til en K-5. Det å oppgradere til fullformat er ikke bare-bare, selv om mange her på forumet er ekstatiske og mener at det er himmelen. Skal du over på FF, så må du tenke igjennom hva slags optikk du vil gå for, noe som igjen påvirker budsjettet. FF behøver ikke å være dyrt, men da blir det enten midt-på-treet zoomer, eller et utvalg av fast-optikk. 2 Lenke til kommentar
Itw Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Ja det er det jeg også tenker litt på. Jeg trives jo veldig godt i pentax leiren. Full format er jo ikke noe jeg spesielt savner, klart noe av problemet er jo kompisen min som har 5D mk2 og det er jo ett ett kanon bra kamera, men regner med at skikkelige objektiv til det kamraet koster i 10.000kr klassen. Og da blir det fort dyrt. Selv om jeg egentlig bare trenger ett vidvinkel og en 24-70. Vil jo tro at jeg vil klare meg lenge med 24-70 med fullformat, men så er det jo ny blits også og da er jo summen fort 30.000 for 5d mk2 med objektiv og blits. Dette kamraet er jo heller ikke noe lett og finne brukt ettersom hva jeg kan se. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg har lest en del om k-5 og der er det vell bare autofokus som ikke henger med. Har sikkelet på Canon 5D mk2 men tror dette blir vell dyrt med tanke på utstyret jeg har, og den har heller ikke noe bede autofokus som jeg har forstått. Ellers vet jeg lite om andre merker som canon og nikon. Min erfaring med K-5 er at AF henger med til det meste. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg vil tro at AF på Canon 7D er bedre enn K-5 sin AF. Men jeg er rimelig sikker på at K-5's AF er en god del bedre enn 5DMkII's AF. Og hvis du ikke trenger de tingene som FF er god på; så er det bare bortkasta penger å bytte. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Ja for og si det sånn så er jo ikke FF noe jeg savner i dag. Hadde bare vært gøy og vært der, men er nok noe for dyrt og skifte, er jo også veldig godt med pentax sin værtetting. GX-10 har jo vært gjennom alt med meg, og ingenting og utsette på bygge kvaliteten. Er nok smartest og holde meg til pentax, ettersom jeg er der og alt og er kjempefornøyd med systemet så langt. Never change an winning team. Er vell noe tili ennå og håpe på K-5 brukt, så er nok bare og rive i fleska nytt, må bare få kjerringa hjem fra syden og sjekke om budsjettet er der ennå. Skal også selge unna K110D som er IR konvertert, er for lite sol for det her oppe i nord. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Glem FF, kjøp K-5. Slik jeg ser det så er K-5 et bedre kamera enn Canon 5Dmk2. Du får større søker og mindre DoF på FF hus, men kameraet er større og tyngre. Bildekvaliteten ser du ikke forskjell på, med mindre du beskjærer meget kraftig. Jeg savner søkeren, bildekvalitetene og det dynamiske omfanget til Sony A850, jeg savner ikke vekt og størrelsen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har ingen erfaring med K-5 men ser i tester at det skal være bra og da kan jeg ikke se noen grunn for at du skal skifte til et annet merke . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå