Gå til innhold

Panasonic DMC G10 Objektiv

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske ny i dette området så jeg har et spørsmål.

Har bestillt et speilrefleks kamera, Panasonic DMC G10.

Jeg lurer på om jeg kan bruke objektiver fra andre prosudenter fek. Sony eller Canon????

Mvh, Sander O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes adaptere for optikk fra Sony/Minolta, Nikon, Pentax med flere. Men da med noe redusert funksjonalitet. Til tider sterkt redusert funksjonalitet. Adapter til Canon EOS ble nylig diskutert, og der er det direkte mangelfullt.

I dag finnes det et godt utvalg av µ-4/3 optikk som er laget for kamera. Tror du finner alt du trenger der.

Lenke til kommentar

Er sikkert bra :D

Jepp, det kommer godt ut av tester det, ikke la prisen lure deg til å tro at noe er dårlig. En ting som trekker prisen ned på dette objektivet er stort produksjonsvolum. Gratulerer med nytt kamera!

Hehe, Takk Takk :D

Lenke til kommentar

Her er den offisielle listen over µ4/3-objektiver og adaptere: http://four-thirds.org/en/microft/lense.html

Objektivet du får med fungerer godt til veldig mye. Bli godt kjent med det før du tenker på å kjøpe noe annet. Etterhvert som du fotograferer mer vil du oppdage om det er noen begrensninger i det som er problematiske for deg. De forskjellige objektivene har gjerne veldig spesielle egenskaper som ikke nødvendigvis er interessante for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...