Gå til innhold

N97 mini inne for 3. rep på elkjøp. Hva får jeg da?

Anbefalte innlegg

Har sendt inn mobilen for å få godkjent heving av kjøp. Ser ingen grunn til at det ikke skal gå rett gjennom, ettersom telefonen har vært inne tre ganger for samme feil(slark i leddet mellom skjerm og tastatur og pipelyd når skjerm er på).

Hva får jeg da? Jeg kjøpte telefonen til 2300, da med netcom ett-ellet-annet abonnement. Det koster 199/mnd. Jeg får igjen alle 4700, sant? Det er jo subsidiering? Grunnen til at jeg spør er at jeg hørte fra en selger at jeg får igjen alle pengene, og sist gang jeg hevet kjøpet på en telefon, fikk jeg alle pengene igjen. Derimot sa han som tok i mot telefonen nå sist at jeg kun får 2300 eller ny telefon. En tredje selger sa at jeg får igjen det telefonen koster ny i dag.

IOM at jeg virkelig, virkelig ikke vil ha N97 mini igjen, kan jeg be om å få E7, N8 eller noe annet snacks i stedet? Hvis det er som den tredje selgeren sier, og jeg får igjen (f.eks) 4000, hvis det er nypris i dag. Kan jeg i så fall betale mellomlegg og få hvilken som helst telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det en diskusjon om akkurat dette her inne for en stund tilbake. Mener å huske at det ble enighet, etter å ha finlest lovteksten, at man ikke har krav på annet enn det man har betalt for selve telefonen, men at du kan kreve å få eventuell bindingstid på abonnementet opphevet, slik at du kan bytte til en lignende telefon med ny bindingstid på samme abonnement.

Jeg vil tro du kan betale evt. mellomlegg for bedre telefon og/eller abonnement med lavere månedspris/ikke bindingstid.

Men det kan være at jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Høres ikke særlig gunstig ut for forbrukeren. Jeg betviler ikke at du har rett, men det føles veldig feil imho. Når jeg kjøper en telefon uten operatørlås for 2300 og betaler 2400 i løpet av det neste året, så anser jeg det som avbetaling(IOM at jeg bruker et annet abonnement). At jeg da ikke skal få igjen de pengene virker helt søkt.

Tror du at du kunne klart å grave frem en link til diskusjonen? Hadde vært greit å få det 100% avklart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...