roger99 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 For 2 uker siden ble nettbutikken min endelig lansert og jeg forsøker å opprette et varespekter som består av tradisjonelt og utradisjonelt datautstyr og elektriske artikler. Butikken selger som nevnt datautstyr, mobiltelefonutstyr, audio- / videoutstyr og diverse elektriske artikler. For å finne "riktige" produkter trenger jeg din hjelp. Hvilke produkter savner du / finner du ikke i norske nettbutikker? Forslagene bør kunne relateres til butikkens nisje som beskrevet over... Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) For 2 uker siden ble nettbutikken min endelig lansert og jeg forsøker å opprette et varespekter som består av tradisjonelt og utradisjonelt datautstyr og elektriske artikler. Butikken selger som nevnt datautstyr, mobiltelefonutstyr, audio- / videoutstyr og diverse elektriske artikler. For å finne "riktige" produkter trenger jeg din hjelp. Hvilke produkter savner du / finner du ikke i norske nettbutikker? Forslagene bør kunne relateres til butikkens nisje som beskrevet over... Se på DealExtreme. Sikker på at du finner masse inspirasjon der! Endret 18. januar 2011 av Ghazaa Lenke til kommentar
roger99 Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Takk, men trenger hjelp til inspirasjonen. Hvilke produkter "jaktes" det på i Norge? Hvilke produkter er det stor etterspørsel etter? Hvilke produkter finnes ikke i Norge? etc... Endret 18. januar 2011 av roger99 Lenke til kommentar
roger99 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Ingen som irriterer seg over at noe datautstyr, kontakter, elektrisk utstyr er vanskelig å finne i Norge? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Generelt sett ikke. Det eg ikke finner i Norske butikker får eg i fra utenlandske butikker like enkelt, og ofte rimeligere enn alternativet i Norge. Utfordringen deres synes å være todelt; - Vagt satsningsområde. Om dere går etter mainstream/tradisjonelle produkter så har dere godt etablerte butikker som direkte konkurrenter, som sannsynligvis vil kunne klare å slå dere på pris pga omsetning. - Direkte konkurranse fra utenlandske butikker. Skal eg ha tak i tradisjonelle varer som strømforsyning, skjermkort, skjerm, laptop osv så går eg enten til en stor elektrokjede hvor eg kan besikte produktet eller til en større nettbutikk som eg vet ikke gråimporterer eller går dukken i løpet av reklamasjonsperioden. Her må dere derfor konkurrere direkte med komplett.no, mpx.no, ps.no, multicom.no, netshop.no osv osv. Skal eg ha tak i utradisjonelle ting så vil eg enten finne en solid butikk via tilhørende brukermiljø, eller finne en eg har handlet fra før så eg vet det går bra. Da tenker eg på produkter som elektrokomponenter, dyrt nettverksutstyr, hjemmeautomasjonsprodukter, overvåkingsprodukter, R/C deler. Skal eg ha meg en GSM modul til et par tusen så kjøper eg i fra en butikk eg vet eg kan stole på og returnere til, enn å handle det i fra en Norsk butikk som sannsynligvis har handlet modulen fra samme sted som meg(med tilhørende påslag) eller gråimportert modulen. Begge deler er lite interessant. Det som derimot er av interesse er å støtte opp om nisjeforhandlere. Om eg kommer over en Norsk nisjeforhandler som viser god kompetanse, kundeservice og tilgjengelighet så er eg mer enn villig til å betale det ekstra mellomlegget. Dette er stort sett kun noe eg ser innen R/C. Ellers er det lite og mer butikker som direkte vil konkurrere med de store og etablerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå