fjerten95 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Hei, har en kompis her som har litt problemer med PC`en hans. Han har på en eller annen måte klart å gjøre det slik at den eneste brukeren på PC`en ikke har administrator rettigheter. Noe som er rart siden han er den eneste brukeren av maskinen. Alt som ledtekst og kontrollpanel og andre verktøy som kunne ha hjulpet han er blokkert, når han åpner noen av dem så kommer det opp at han ikke har tilgang til dem. Det rare er også at høyreklikking også ikke fungerer. Han laster ned litt her og der, så det første vi tenkte var virus. Så vi kjørte en Northon 360 virus scan og det kom opp 2 mulige virus fra filer han nettopp hadde lastet ned. Så vi fjernet dem og restartet PC`en. Han hadde fortsatt ikke administrator tilgang, så hvordan fikser vi det? Han vil helst slippe å restarte maskinen siden det er et par programmer som han fikk i julepresang som han vil beholde. Noen som vet hva vi må gjøre for å fikse det? EDIT: Ctrl+Alt+Delete fungerer heller ikke. Får bare opp valg om å låse maskinen eller skru den av. Oppgave behandlig får vi ikke opp. Lagde en .bat fil som skulle starte oppgavebehandling, men det fungerete ikke siden ledtekst er blokkert. Nesten værre dette en de blokkeringen de har på skolenettet OS: Win 7 Endret 18. januar 2011 av fjerten95 Lenke til kommentar
noobeknife Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Starter maskinen i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Start kjør > skriv MMC I vinduet som kommer opp trykker du fil > Legg til/fjern snapin-moduler Let etter "Lokale brukere og grupper" , legg til og trykk ok, en liste av maskinens brukere kommer opp. Finn brukeren du vil redigere, høyreklikk og trykk "Egenskaper", velg "Medlem av". Trykk "legg til > søk nå og velg "Administrator" i søkeresultatene som kommer opp. Restart maskinen og kryss fingrene. Håper dette kan komme litt til hjelp Edit: Jeg var nok litt for kjapp i tankegangen.. Kom på at du mest sannsynelig må ha adminrettigheter for å gjøre dette. Endret 18. januar 2011 av SnapShoot Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Funker Ctrl+Shift+Esc? Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Skal prøve dette når jeg kommer hjem, skal på trening nå så har litt lite tid akkuratt nå. Takk for alle svarene. Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Starte i sikkerhets modus fungere ikke Ctrl + shift + esc fungerte ikke BTW: har aldri hørt om dette, hva som skjer? Får ikke opp "kjør" eller run som det heter (tror det var det du mente) Tror og jeg må ha Admin rettigheter for å gjøre dette, men det er verdt å prøve det. Noen andre forslag om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Høres ut som om at viruset har satt maskinen i deadlock. Typisk virus å prøve å fjerne admin-tilgang til brukeren samtidig som det gir seg selv full tilgang. Prøv iallefall dette før du gir helt opp: Logg av brukeren Trykk Ctrl+Anlt+Del Logg inn som administrator. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 geir___hk, hvilket OS er det for? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg tror at det beste vil være å få adgang til administrator konto , for så å justere konto hans. Du må derfor via Recovery og regedit. I tillegg håper jeg at dere ikke prøver å force begresninger gitt fra andre. dvs at han mistet rettigheter på grunn av feil og ikke på grunn at noen virkelig admin har gitt han begrensninger. Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Skal prøve ctrl + alt + del i morgen. Håper det fungerer. Skal se om jeg kommer meg inn i Recovery eller regedit i morgen. Håper at et eller annet fungerer til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå