Gå til innhold

LG Optimus One - batteri

Anbefalte innlegg

Hei.

Bruker dette forumet for første gang i håp om noen svar fra de riktige menneskene.

Jeg gikk nylig bort fra min SE Aino, og kjøpte meg en (brukt) LG P500 Optimus One.

En av hovedgrunnene til at jeg gikk bort fra Aino var batteriet som var svært dårlig. Etter å ha brukt dager på å google rundt etter en ny telefon valgte jeg Optimus One pga prisen og terningkast både her og der. Det stod også at den har et svært godt batteri...

Jeg er inneforstått med at en smarttelefon vil bruke noe mer batteri pga en stor skarp skjerm, og ulike applikasjoner - men dette er sørgelige greier.

Ved svært lite bruk - teksting, et par samtaler og litt utforsking av menyene må den lades. Som sagt er den brukt, men kun minimalt av en it ingeniør vel og merke, som hadde den som backup for sin Iphone.

Jeg har skrudd skjermen på minimal "brightness", skrudd av GPS, alle mulige Facebook-oppdateringer etc, skrudd av bluetooth og Wifi. Tror ikke jeg kjører særlig mange apps, har kun lastet ned Angry Birds som jeg regner med ikke kjører i bakgrunnen (?).

Hva kan man forvente av batterilevetid på en 1500 mAh smarttelefon? Må lades hver eneste dag ved svært lite bruk.

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen dager med lesing på nettet, testing av forskjellige tweaks eller eventuelle customroms vil sikkert hjelpe på ;) Laste ned programmer som kan se hvilke programmer det er som bruker strømmen din er også en mulighet. Ellers er det bare å vente på at produsenten kommer med oppdateringer som kanskje hjelper.

Lenke til kommentar

Høres litt rart ut, 1500 mAh er ganske mye for en telefon med såpass liten skjerm, og Amobil nevner i sin test at man kun surfe og se på film i timesvis uten å bekymre seg for batteriet. Fant også en tråd her som indikerer at lett bruk av denne telefonen bør gjøre at den varer i flere dager uten lading: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=909705

Det kan jo hende at det er noe galt med telefonen eller batteriet, men aller først ville jeg ha forsøkt å kalibrere batteriet. Her er en oppskrift på hvordan man kalibrerer batteriet til en HTC Desire, artikkelen sier at det kan godt tenkes at det funker på andre mobiler også. Du trenger en ladekabel, programmet Clockwork Recovery, og noen minutters tid: http://www.xda-developers.com/android/calibrate-your-htc-desire-battery/

Om det ikke funker kan du prøve å google litt rundt.

Lenke til kommentar

Altså den kalibreringen du linket til har REVOLUSJONERT telefonen min! Batteriet er DOBLET, minst!!

For en lettelse!

20 timer siden forrige lading - 80% battery.

Både samtaler, teksting og "lek"...

TAKK!

3d 0h 12m 42s since unplugged.

40% gjenstår...

Riktig nok er roaming, trafikkdata og wifi skrudd av, og skjermen er skrudd ned. Batteriet er fortsatt skuffende dårlig ettersom jeg ikke kan benytte meg av alle funskjonene før alt tømmes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...