Gå til innhold

Vil du betale 2459 kr per måned for bredbånd?

Anbefalte innlegg

Dere som nevner andre land så må prisen måles opp mot gjennomsnittlig inntekt. Det blir ikke riktig å kalle 500,- pr mnd. for billig dersom gjennomsnittlig inntekt er under 10.000,-

(I Norge er gjennomsnittlig inntekt rundt 40.000,-)

Gjennomsnittlig inntekt rundt 40.000 ? dribble.gif

Link, source ? ...

Hadde dette vært sant, skulle vel ikke mange sagt nei takk til 2459 kr per måned her i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn om div levrandører hadde satsen på mer sideliggende strøk slik at man ikke må flytte til by for og få over 10mb. At hele bondelandet i norge skal ha maks 2mb linjer i 2011 er en skam!

Kunne ikke vær mere enig.

Her sitter byfolk å får hele 200mbit linjer, hvilke privatpersoner trenger egentlig 200mbit ned ?

Få bedre Internett ut i distriktene hellerfor, og sats på større utbredning av Fiber nettverk.

Lenke til kommentar

Enn om div levrandører hadde satsen på mer sideliggende strøk slik at man ikke må flytte til by for og få over 10mb. At hele bondelandet i norge skal ha maks 2mb linjer i 2011 er en skam!

Her sitter byfolk å får hele 200mbit linjer, hvilke privatpersoner trenger egentlig 200mbit ned ?

Få bedre Internett ut i distriktene hellerfor, og sats på større utbredning av Fiber nettverk.

Det er mye høyere økonomisk utbytte av å legge noen km med kabel i en storby for å tilknytte flere hundre tusen brukere enn det er å legge milevis med kabel for å tilknytte 100 personer. Hvor vidt det er etisk riktig å tenke sånn er ikke en debatt jeg er interessert i å ta ;)

Lenke til kommentar

Hehe da har du oldgamle hardisker. En hardisk i dag klarer normalt 70 mb/sek sequensielt så med mindre du henger på piratebay hele dagen. så klarer en vanlig hardisk fint 100mbit og 200 mbit linjer 200mb er 25 mb/sek. en ekstert usb2 hardisk klarer jo det.

Lenke til kommentar

@hardkjerne

Går helt fint å bestille bare bredbånd, og sitte med analoge signaler i veggen med GET om du bor i borettslag. Dessuten er Get ute og oppdaterer avtalene, så da får du gjerne digitaldekoder og startpakken inkludert i husleia. Dermed så blir det bare prisen på bredbåndet å tenke på.

Selv har jeg oppdatert til famile HD, og har HDPVR, men om jeg ville kunne jeg valgt å bare betale for bredbåndet.

Har dobbel opplasting, og forventer at abbonnemetet oppgraderes automatisk når de ruller ut, uten at jeg får endret prisen, så gleder meg allerede. Men som flere skriver her, opphastigheten er for dårlig. den burde vært langt høyere. Dessuten irriterer det meg at jeg ikke kan få betale ekstra for fast IP-adresse.

Lenke til kommentar

Akk å akk. Jeg tenker bare på min egen dumhet. Jeg har valgt å flytte fra en leilighet som skal få innlagt fiber i april 2011, til et hus der jeg kun får ADSL fra telenor på 3500/400 kbps.. dette pga sur økonomi. Prisen med tv og internett blir så og si det samme men hastigheten er mikroskopisk i forhold. huset er billig da, men fytte jeg føler meg dum..

Hele kommentaren her er selvfølgelig off topic men dere kan fritt få le av meg for det..

Lenke til kommentar

Dere som nevner andre land så må prisen måles opp mot gjennomsnittlig inntekt. Det blir ikke riktig å kalle 500,- pr mnd. for billig dersom gjennomsnittlig inntekt er under 10.000,-

Link, source ? ...

Hadde dette vært sant, skulle vel ikke mange sagt nei takk til 2459 kr per måned her i denne tråden.

Det er ikke langt fra sannheten. Ble litt overrasket selv.

http://www.ssb.no/lonn/

fig01-aldersgrupper.gif

Lenke til kommentar

2600 i mnd til en leverandør som struper linjen når du bruker protokoller de ikke liker. tror ikke det...

Blir for dumt å slenge ut en sånn påstand uten kilder, eller i det minste en begrunnelse. Hva snakker du om?

jobber du for get eller? jeg har ved flere anledninger hatt get før i tiden og opplevd struping av linjen når man bruker den for mye. get er kjent for dette. samttidig har en kar fra support gått langt i å inrømme det, ved å anbefale meg en annen leverandør.

det blir for idiot å be om kilder, det skjønner du og.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Det er mye høyere økonomisk utbytte av å legge noen km med kabel i en storby for å tilknytte flere hundre tusen brukere enn det er å legge milevis med kabel for å tilknytte 100 personer. Hvor vidt det er etisk riktig å tenke sånn er ikke en debatt jeg er interessert i å ta ;)

Det må vel legges fiber mellom byene unasett.

Dog, noen burde designe noe for landsbygda, noe som fungerer, siden de ikke er villig til å legge fiber. Det andre problemet er vel så enkelt som at det er fortsatt mange boligfelt i landsbygda også ironisk nok.

Lenke til kommentar

Noe drøy pris sett i sammenligning med andre land og fiber. Tror ikke jeg kommer til å benytte meg av dette "tilbudet" med det første, men noe som er greit med Get er at de kjører kampanjer titt og ofte, spesielt om man bor et sted hvor borettslaget har avtale. I fjor vår kjørte de bl.a en kampanje med at man fikk et steg høyere hastighet til samme pris ut året eller noe sånt. Dersom jeg kan få 100mbit til samme pris som 50mbit skal jeg vurdere det.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til jeg kommer over på telenors VDSL i månedskifte, er en skam at de beste de har tilbyd til nå er 16/0.6 som fler andre sier burde det være en grense på forholdet mellom opp og ned.

Men når jeg får den nye linjen kommer jeg til å få ca 30/10, greit nok med 30 ned, men det blir himelskt med 10 opp :D

Lenke til kommentar

På den ene siden er jeg helt enig i at de prisene er skammelig høye.

Akkurat som priser på mobilabonnement, tv, osv...

Men å se folk prate om "himmelsk" og liknende adjektiver, samt å påstå

at gjennomsnittsfamilien trenger ei linje på over 6mbit blir jo litt

trist det også... :-D

Når internett betyr så mye at man må ha over 6mbit, så bør man kanskje heller

vurdere livsstilen sin... ;-)

Lenke til kommentar

Asynkrone linjer er og blir latterlig. 100/2.5 ... hallo?

Siden så mange er så imot asynkrone linjer så må jeg bare spørre; Hvorfor er det latterlig? Hvorfor i all verden skal "alle" ha høy opplastingshastighet? Bare for å ha noe å klage på - eller er det reelle behov som ligger bak?

Jeg har 20/2 - og ville mye heller hatt 21/1 fremfor 10/10. Jeg gir da blanke i om det jeg sender fra meg går tregt. Så ofte laster jeg ikke opp bilder til Eurofoto og andre - og i de tilfellene har jeg det ikke sååå travelt uansett.

http://en.wikipedia.org/wiki/BitTorrent_(protocol)

Lenke til kommentar

Link, source ? ...

Det er ikke langt fra sannheten. Ble litt overrasket selv.

http://www.ssb.no/lonn/

fig01-aldersgrupper.gif

Fint. Ifølge ssb tjener menn i 5 av 9 aldersgrupper litt over 40.000. Andre grupper under, to av dem spesielt godt under 40. Kun 3 aldersgrupper hos kvinner tjener 35, andre ligger også under. To grupper under 30 faktisk.

Dermed kan en vanskelig påstå at "I Norge er GJENNOMSNITTLIG inntekt rundt 40.000,-"

Hadde hvermansen tjent forti tusen spenn, ville få av oss klaget på en såpass "grei" pris fra Get.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...