Gå til innhold

Jeg ønsker å finne en løsning på piratproblemet.

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke som trojaner men som en del av systemet. Men måten er kanskje som en trojaner men filen er helt harmløs. Du kan bruke pcen normalt. Filen vil i utgangspunktet bare virke på beskyttete spill med tilknyttning til filen. Blir for dumt å kopiere den store feilen av en beskyttelse som Spore hadde.

Ja .. da snakker vi vel egentlig om SecuRom? - Det er vel akkurat dette det har vært så mye bråk om i mediene, fordi Sony (bla.a) og andre spillselskaper installerer en skjult prosess som går i bakgrunne og sjekker integriteten på filene i spillet?

Lenke til kommentar

Stoppes filen vil den ikke kunne åpnes igjen. SecuRom er annerledes.

Så om Windows kræsjer eller rebooter(eller maskinen slås av) så kan man ikke starte filen igjen? Det blir jo feil om brukeren må "reaktivere" produktet sitt hver gang det skal brukes. Alternativt kan jo det skje automatisk mot en sentral server, men det forutsetter internett tilgang. Og kan uansett lures.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Deres tilbakemeldinger hjelper meg på veien. :) Men tar nok tid om aldri å få til noe brukbart.

Feks Tenkte at kanskje filen kunne kreve en spesiell versjon av bios for å la seg installere. I bios vil da en kopi av filen kjøre hele tiden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Kanskje du kan bruke metoden din til enklere programmer som folk ikke orker å bruke tid på å knekke? Mannen i gata sitter ikke med kunnskapen om hvordan han kan lure systemet ditt. Det er det "oss datafrelste" som kan finne på å gjøre. Så sikkerhet i henhold til piratkopiering er ikke bortkastet.

95% av brukerene av et gitt program vil antagelig kjøpe det og bruke det som alle andre. De resterende 5% må man velge å ignorere. Jeg syns prosjektet ditt er interessant. Noe mange fler også gjør (sett i forhold til aktiviteten i tråden). Lykke til videre med utviklingen av piratBEGRENSENE programvare :D

Lenke til kommentar
1.) Gjør all media tilgjengelig i en internasjonal eller nasjonal mediebase som er lett å få tak i online

Hvem ville tjent på dette? Amazon? Play.com? Platekompaniet?

Nei, nei og nei. Vi fjerner fordyrende mellomledd! Produsent -> Mediebase -> Konsument. Alternativt kan man åpne for flere baser og privatisering av disse.

2.) Gjør slik at en kan kjøpe programmer / musikk / spill fra denne mediebasen, med en egen ID*. Ingen DRM.

Det virket som en bra idé å måtte aktivere spill via nettet og kun la oss installere noe et viss antall ganger, og du så hvordan det gikk...

Hvorfor tror du jeg skriver "Ingen DRM"? IDen din brukes til å laste ned fila. Du kan laste ned fila igjen med IDen din.

3.) Dersom en mister mediene sine kan en laste de ned igjen gratis ved bruk av egen ID.

Som på GamersGate, Steam, Direct2Drive osv allerede gjør?

Jepp.

4.) Sett ned åndsverksbeskyttelsestiden til en plass rundt 5-15 år. Etter dette kan alle laste ned produktet gratis.

Gi bort musikk, film, spill osv gratis, med andre ord?

Formålet med åndsverksrett: Å gi incentiv til folk som vil lage noe, slik at de kan tjene penger.

Hva åndsverksrett brukes til: Å gi store konserner som Disney muligheten til å melke produkter til all evighet.

Hvordan dette kan fikses: Begrens opphavsrettens tidsrom. Ved å fortsatt ha 15 år med opphavsrett forsvinner ikke incentivet til å lage media, for størsteparten av fortjenesten vil komme inn de første årene. Etter dette vil det dabbe av, og da er det greit å flytte retten over til allmennheten.

5.) Straff folk som bryter med loven strengere. Vi trenger ikke snyltere.

Sist jeg hørte skulle det bli forbudt med lov å ikke bruke blinklys i rundkjøringer. Det høres bra ut i teorien, men hvordan har de tenkt å håndheve det i praksis?

Ikke annerledes enn i dag. Jeg har for øvrig ingen særlige ideer om hvordan dette kan gjøres på en intrusiv måte, så den beste løsningen mått bli, i mine øyne, å fortsette som vi er, gjøre media lettere tilgjengelig gjennom lovlige kanaler og å straffe de som faktisk blir tatt hardt for å gjøre virkelige eksempler av dem. :)

Endret av Turtlefence
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

EDIT:

Haureka!

Mulig ide jeg har er å integrere den i spillmotoren som kjøres slik at tuklinger gjør at spillet ikke fungerer. Hver eneste fil har en bitteliten kopi av beskyttelsen. Dermed så er en nødt til å modifisere og cracke alle filene for å kunne bruke spillet. Da er det snakk om titusenvis av filer og alle har ulike krypteringer og koder. Det kan ta månedsvis å cracke tror jeg.

Blir feks Exe filen byttet ut kan ikke spillet kjøre på grunn av mismatch med alle de andre filene. Bare en tanke foreløpig. :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Vel, dette forutsetter kontroll på maskinvaren hos alle som skal kjøre en kopi av programmet. Det lar seg ikke gjennomføre i praksis. BIOS kan heller ikke lagre brukerdata på den måten du ser for deg, og har heller sannsynligvis ikke plass til det. Og du kan ikke kjøre Windows programmer i BIOS.

Som nevnt tidligere så sitter utviklere å jobber med dette og har milliardbudsjetter å jobbe ut i fra. Nå kjenner eg ikke til din situasjon eller bakgrunn, men eg mistenker du hverken har et budsjett eller relevant utdanning. Det gjør det ikke umulig, men eg tror du må jobbe en del mer med prosjektet før du sier det er "den endelige løsning". :)

Lenke til kommentar

EDIT:

Haureka!

Mulig ide jeg har er å integrere den i spillmotoren som kjøres slik at tuklinger gjør at spillet ikke fungerer. Hver eneste fil har en bitteliten kopi av beskyttelsen. Dermed så er en nødt til å modifisere og cracke alle filene for å kunne bruke spillet. Da er det snakk om titusenvis av filer og alle har ulike krypteringer og koder.

Blir feks Exe filen byttet ut kan ikke spillet kjøre på grunn av mismatch med alle de andre filene.

Bare en tanke foreløpig. :)

Er nettopp endring av tusenvis av verdier automatisk datamaskiner er laget for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Forandringen er at det ikke blir mulig å knekke mer enn en fil om gangen. Alle de beskyttede filene har en egen identitet integrert inn i spillmotoren. Forandres verdiene vil de ikke lenger fungere sammen.

Men knekkes kan det nok. Om man bruker noen måneder. For man blir omtrent nødt til å ta en fil om gangen.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

BIOS er ihvertfall ikke løsningen her. Bios kan kun addressere 1MB minne, kan ikke kjøre windows programmer og har som oppgave å starte systemet helt (få komponentene til å snakke sammen) inntil OSet tar over. BIOS kan også endres, så det hadde ikke gjort saken noe bedre.

Til deg som lurer på om det finnes alternativer til BIOS. Ja, BIOS er på vei ut og UEFI skal ta over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ja gikk vekk fra den Bios greia nettopp. I prinsippet tenker jeg å gjøre alle filene en del av kopibeskyttelsen og ikke bare .exe filen.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...