Gå til innhold

Hjelp til lydplanke

Anbefalte innlegg

Håper at denne er postet i rett kategori

Håper også dere kan hjelpe meg med å velge lydplanke.

Valget nå står mellom Arvani Ergosoundog Yamaha YHT-S400

Begge er best i test, men klarer ikke se når testene er fra.

Jeg hørte Arvani i butikk, men Yamaha har jeg ikke sett unntatt på nettet.

Yamaha har HDMI kontakter til å koble til Blu-Ray og Altibox, men Arvani har Rød og Hvit, eller Optisk. Hvilken av disse tilkoblingene er best.

Det skal også nevnes at jeg ikke er noen lydentusiast, og jeg blir mest sannsynlig fornøyd med begge. Men når jeg skal kjøpe meg noe, så liker jeg å sondere markedet og finne det beste til budsjettet.

Håper dere kan hjelpe meg.

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper at denne er postet i rett kategori

Håper også dere kan hjelpe meg med å velge lydplanke.

Valget nå står mellom Arvani Ergosoundog Yamaha YHT-S400

Begge er best i test, men klarer ikke se når testene er fra.

Jeg hørte Arvani i butikk, men Yamaha har jeg ikke sett unntatt på nettet.

Yamaha har HDMI kontakter til å koble til Blu-Ray og Altibox, men Arvani har Rød og Hvit, eller Optisk. Hvilken av disse tilkoblingene er best.

Det skal også nevnes at jeg ikke er noen lydentusiast, og jeg blir mest sannsynlig fornøyd med begge. Men når jeg skal kjøpe meg noe, så liker jeg å sondere markedet og finne det beste til budsjettet.

Håper dere kan hjelpe meg.

Mvh Fredrik

Sto nettopp ovenfor omtrent samme problemstilling og har brukt en del timer på nett for å bestemme meg, men i går falt avgjørelsen;

ARVANI ERGOSOUND TA2012 SOUNDBAR, dvs den nye utgaven av Arvani`s Ergosound. pluss her er nettopp den optiske utgangen som kjører all lyd som går inn i TV`n, (være det seg PS3, BlueRay etc), gjennom Soundbaren. Sweet.

Stoler stort sett på Lyd og Bilde sine tester, og Ergosound kom ut med topp score.

Når min Samsung 6005 LED ankommer med Tollpost i dag, er det bare å starte montering.

Lenke til kommentar

Hei, er også på jakt etter lyplanke. Ergosound 2 ( Den nye) har stereo phono- innganger og optisk inn. Optisk er det eneste som gir suroundlyd. Langt i fra alle tver har optisk lyd ut og enda færre kan gjøre om analog lyd til optisk. Dermed begrenser lydplanken bruken kontra en vanlig suround forsterker som vanligvis tar seg av sjalting mellom ulike signalkilder.

CD sin PVR har coax ut. Dermed må man til med en coax- optisk overgang (med tilhørende ekstra made in China strømforsyning) for å koble PVR-lyd direkte til planken.

Sjekk tilkobling før dere drar VISA- kortet! Tipper mange av disse plankene havner på Finn!

Holder en knapp på Yamaha-boksen og skal sjekke denne litt mer ut!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer jeg også...

Det jeg er ute etter er en planke som jeg kan gi meg helt grei lyd i en liten stue (20 kvm)

Følgende har jeg lyst å koble til:

-PS3 (kan byttes med en intrigrert BluRay spiller i planken. Men ser helst for meg og kjøpe uten.

-PWR tuner fra Canal Digital (cabel-tv)

-iPod/iPhone docking

-Laptopp (kun lyd)

Og så har jeg en gammel 37" LG tv med 2 HDMI innganger som dette skal kobles til.

Noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...