abene Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Plextor lanserer en kompakt DVD-brenner for folk i farten. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Plextor har en lignende sak uten mulighet for brenning av DVD, men til gjengjeld mulighet for lesing av bluray-plater. Den heter PX-B120U. Selv om optiske platespillere er på full fart ut kan det være kjekt med en slik for de som gjerne vil ha platespilleren eksternt slik at man ikke trenger å ta den med seg bestandig og slik at man ikke trenger å kjøpe ny platespiller for hver ny bærbar PC man kjøper. For man bør ha minst én plass i huset med mulighet for overføring av plater til minnepinne/harddisk etc. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Snerten hjemmebrenner.. Jeg som bor i nordnorge begynte å lure på hva hardware hadde begynt å teste Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hmm, har en LITEON eTAU selv, noen mm større flateareal, men også noen mm tynnere, noen gram tyngre (maksvekt oppgitt til 350g). Denne typen DVD-brennere er utrolig praktisk om man har netbook (vil tro det samme for tablets) Lenke til kommentar
baguett Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Godt å se at ikke alt her i verden er like dyrt som internett i norge. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Plextor har en lignende sak uten mulighet for brenning av DVD, men til gjengjeld mulighet for lesing av bluray-plater. Den heter PX-B120U. Selv om optiske platespillere er på full fart ut kan det være kjekt med en slik for de som gjerne vil ha platespilleren eksternt slik at man ikke trenger å ta den med seg bestandig og slik at man ikke trenger å kjøpe ny platespiller for hver ny bærbar PC man kjøper. For man bør ha minst én plass i huset med mulighet for overføring av plater til minnepinne/harddisk etc. Det fine med dette er at man istedet kan bytte ut DVD/BD-spilleren med SSD. Ikke alle bærbare har plass til to disker pluss optisk. Optisk bruker jeg sjelden på den bærbare uansett. Det går som regel i minnepenn, og hvis jeg mot formodning en sjelden gang skulle trenge optisk, kan den like gjerne være ekstern. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Når jeg en sjelden gang trenger å benytte DVD eller cd, bruker jeg en gammel DVD-brenner av den typen som passer i stasjonære maskiner, pluss en ATA-til-USB omformer og en strømforsyning med Molex-utgang. Man bruker det man har. Og har man noe slikt liggende, kan man spare litt penger. Strømforsyningen og omformeren kommer fra QXL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå