Gå til innhold

Kompakt DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plextor har en lignende sak uten mulighet for brenning av DVD, men til gjengjeld mulighet for lesing av bluray-plater. Den heter PX-B120U.

Selv om optiske platespillere er på full fart ut kan det være kjekt med en slik for de som gjerne vil ha platespilleren eksternt slik at man ikke trenger å ta den med seg bestandig og slik at man ikke trenger å kjøpe ny platespiller for hver ny bærbar PC man kjøper.

For man bør ha minst én plass i huset med mulighet for overføring av plater til minnepinne/harddisk etc.

Lenke til kommentar

Plextor har en lignende sak uten mulighet for brenning av DVD, men til gjengjeld mulighet for lesing av bluray-plater. Den heter PX-B120U.

Selv om optiske platespillere er på full fart ut kan det være kjekt med en slik for de som gjerne vil ha platespilleren eksternt slik at man ikke trenger å ta den med seg bestandig og slik at man ikke trenger å kjøpe ny platespiller for hver ny bærbar PC man kjøper.

For man bør ha minst én plass i huset med mulighet for overføring av plater til minnepinne/harddisk etc.

Det fine med dette er at man istedet kan bytte ut DVD/BD-spilleren med SSD. Ikke alle bærbare har plass til to disker pluss optisk. Optisk bruker jeg sjelden på den bærbare uansett. Det går som regel i minnepenn, og hvis jeg mot formodning en sjelden gang skulle trenge optisk, kan den like gjerne være ekstern.

Lenke til kommentar

Når jeg en sjelden gang trenger å benytte DVD eller cd, bruker jeg en gammel DVD-brenner av den typen som passer i stasjonære maskiner, pluss en ATA-til-USB omformer og en strømforsyning med Molex-utgang.

Man bruker det man har. Og har man noe slikt liggende, kan man spare litt penger.

Strømforsyningen og omformeren kommer fra QXL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...