Viggo_sonne Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg skal velge fag til VG2. Har valgt matte R1, fysikk og kjemi, men jeg trenger et fjerde fag og vet ikke hva jeg skal velge. Er det noen som har noen anbefalinger eller frarådninger? Takk Lenke til kommentar
Viggo_sonne Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Anbefaler biologi. Biologi er et av de fagene jeg tenkte jeg kunne ta, men er det noen her som har hatt biologi i vg 2 som kan fortelle om deres opplevelser og hva man gjør. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg har biologi i andre klasse. Biologi er læren om liv, og innebærer derfor mye å lære om dyreliv og planteliv. Vi har gått/går gjennom ulike organsystemer som sirkulasjonssystemet, nervesystemet, hormonsystemet, gassutvekslingsystemet, fordøyelsessystemet og eksresjon hos menneske og enkelte av disse systemene hos dyr, oppbygging av celler hos dyr og bakterier, formering hos mennesker og planter og diverse planterelaterte temaer. Blant øvelser kan jeg nevne disseksjon av hjertet, disseksjon av fisk, disseksjon av øyet og mye andre gøye øvelser. Høres interessant ut? Lenke til kommentar
Jens-petrus Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har hatt biologi på VG2, veldig greit fag å lære seg. Litt pugg, men om du er interessert går det veldig lett. Lenke til kommentar
ballista Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Vil absolut anbefale biologi. Ifjor hadde jeg Bio+Kj+Fy+R1 og det fynket fett. Ikke så mye arbeid i biologi egentlig, typisk puggefag. Og syntes selv det var interessant Lenke til kommentar
Viggo_sonne Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg har biologi i andre klasse. Biologi er læren om liv, og innebærer derfor mye å lære om dyreliv og planteliv. Vi har gått/går gjennom ulike organsystemer som sirkulasjonssystemet, nervesystemet, hormonsystemet, gassutvekslingsystemet, fordøyelsessystemet og eksresjon hos menneske og enkelte av disse systemene hos dyr, oppbygging av celler hos dyr og bakterier, formering hos mennesker og planter og diverse planterelaterte temaer. Blant øvelser kan jeg nevne disseksjon av hjertet, disseksjon av fisk, disseksjon av øyet og mye andre gøye øvelser. Høres interessant ut? Det høres interesant ut, tror jeg velger biologi siden det så ut som om det var et fag som mange var fornøyde med. Tusen Takk for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå