TENTPOLE Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg er en fast snuser, og synes det er utrolig deilig med en snus etter en hard treningsøkt. Men jeg har hørt at en prell etter trening reduserer effekten med så mye som 40%. Stemmer dette? 1 Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Nå skal jeg ikke si ting for sikkert her, men det nekta jeg å tru, for jeg snuser selv. Kan jo hende du har hørt feil da, for om du snuser UNDER trening, vil du sikkert miste litt effekt av treninga, sia snus inneholder nikotin, som igjen trekker blodkara sammen.. 1 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Ville ventet litt før og etter trening, ettersom det trekker sammen blodårene. 1 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Er vell noe i snus og røyk som opptar plassen til oksygenet slik at vitale organer ikke får nok oksygen, dette kalles om jeg ikke tar feil nikotinsjokk. And i quote: Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotinen øker også pulsen ettersom blodet frakter mindre oksygen da O2 molekyler i blodet blir erstattet med CO molekyler 2 Lenke til kommentar
TENTPOLE Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Konklusjon: Vente litt med snus før og etter trening. Selvom det kan bli veldig vanskelig å holde seg unna en fortreffelig generalprell etter en treningsøkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå