Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

RøhneSelmer - Noen med erfaring fra de?


TechFrog

Anbefalte innlegg

De som har handlet der vet jo hvem de er, men her er uansett en link til RøhneSelmer.

 

Har allerede gjort meg opp en slags mening om de, men vil gjerne høre fra andre før jeg "avslører" mine tanker og førsteinntrykk.

Jeg bor et stykke unna butikkene deres så jeg har kun sett og lest om de på nett.

 

Ps! Vennligst ikke kom med noe mas om "skal du kjøpe Ford, herregud?!".

Det er alltid noen som absolutt MÅ kommentere bilvalg, men det gidder jeg ikke høre på ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan i alle fall fortelle RS Ensjø har et totalt ubrukelig verksted som:

- aldri ringer deg tilbake

- sjeldent utfører arbeid til avtalt tid

- klarer ikke fikse noe så enkelt som en lekkasje i bakruta uten å ha inn bilen 3 ganger

- har en spydig tone om du er aldri så høflig.

 

Egentlig er de som bilfolk flest når jeg tenker meg om, og ting har jo ordnet seg til slutt, men det er irriterende å hver gang forvente at det skal bli forsinkelser og unnskyldninger og så skjer det og.

Lenke til kommentar

Mitt råd. Styr unna.

Ford er ok biler men ikke kjøp hos R.S.

De hjelper deg garantert ikke med garantier hvis det ikke er helt soleklart.(motoren falt ut etter 1 km o.l.) Men kontakter du Ford import så løser ting seg.

Klysete vestkantsjappe med sure medarbeidere.

 

Ser du ikke ut som om du bor på Høvik eller Nesøya så får du knapt hjelp.

 

Har hatt erfaring fra kun en butikk , men har hørt samme om de andre.

Lenke til kommentar

Visse merkeverksteder er til for kundens skyld, men RøhneSelmer er nok ikke et av dem. Tok et par reparasjoner der etter en EU-kontroll på en Courier jeg eide. Først ble jeg møtt av en sur kundebehandler som klandret meg for å parkere "feil" sted, selv om alle andre plasser var opptatt. Bedre ble det ikke av å betale 5000 kr for noen fillereparasjoner. Dagen blir like ødelagt hver gang jeg treffer på disse stealership'ene, så det er bare fint om andre slipper å oppleve det samme.

 

Ellers er det ikke noe galt med Ford, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :thumbup:

 

Her var det jo bare negativt, så jeg vet ikke helt :)

 

Jeg kommer kanskje til å kjøpe bil der, men siden jeg bor langt unna så slipper jeg nok unna de "udugelige" verkstedene deres.

 

Det er ikke noen som har kjøpt bil der da? Noen erfaringer ang den biten?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Ville holdt meg unna basert på erfaring fra RøhneSelmer Lillestrøm.

Kjøpte en Ford Mondeo og de skulle ta service på den før jeg overtok.

Midt i ferien endte det med slitt bremsekloss og skadet skive.

De hadde heller ikke oppført servicen i servicehåndboka, noe de selvsagt påstår at de utførte.

Måtte legge ut 5000kr i midt i ferien og brukte ca. 2 feriedager på å finne verksted i nord-norge som hadde tid og deler. Fikk kompensert for utlegget, men de ville ikke gi noe kompensasjon for tiden jeg har brukt på tull.. selv om det er en grov feil fra dems side.

 

Det skal også sies at bilen ble utlevert over 1uke for sent og jeg tok leiebil.

De ville ikke kompensere for leiebilen, da de hadde leiebil og mente jeg skulle spørt dem.

Er det ikke god kundeservice å tilby seg leiebil(noe jeg ikke visste de hadde) når de driter på draget?

Fulgte heller ikke med varseltrekant,jekk o.l. som skal følge med bruktbil.

 

Alt i alt har de kostet meg mye penger og tid, som jeg håpet på å unngå ved å ta en forhandler kontra privatperson.

Sjefen for bruktbilavdelingen har jeg heller ikke mye til overs for, da han burdte beklaget på det sterkeste på vegne av avdelingen for grove feil - i stedet var han sur og nedlatende.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Uærlige og uprofesjonelle selger.

Vi hadde vist til dem vår interesse i en bil hos dem, og de hadde avtalt en time med oss for å prøve en bil som de solgte dagen før vi skulle komme uten å varsle oss.

Ingen kontaktet oss for å avlyse avtalen, ingen varslet oss at bilen vi hadde avtalt i å prøve ble solgt, ingen kontaktet oss for å beklage for det eller for å forslå en annen lignende bil istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...