Gå til innhold

Trenger reservedeler/defekte PS3 "fatty"

Sacro

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat ordnet meg en liten knipe. Gode gamle 60GBen min fikk brent ut en step-motor.

Jeg trenger derfor ett blu-ray drev (trenger ikke fungerende laser) som fungerer. Sånn ellers trenger litt informasjon om hvor man kan skaffe andre reservedeler.

Garantien er selvfølgelig brutt da jeg har vært lur å åpnet maskinen i tanken 2års garanti desverre. Men til gjengjeld er jeg blitt meget godt kjent med maskinen innvendig :)

Så,tips til butikker? Defekt maskin du selv vil selge? PM meg eller svar direkte her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter partnummeret så finnes det gjerne på ebay :)

Jepp jeg gjør det, men 3 dagers levering til 50 dollar for en del som faktisk koster 80 dollar syntes jeg er noe dyrt. Spesiellt når delen koster akkurat det samme fra både england og tyskland.

Tenkte derfor det kansje er enklere å få tak i en defekt maskin med kompatibel del her hjemme i Norge :)

Lenke til kommentar

Det er nok engang bare laseren, og "racken" laseren står på. Dem er billige og produseres enda. Jeg trenger hele drevet, fordi jeg har klart å brenne av en step-motor som styrer de små hjulene som drar inn og sender ut disker. Laser som fungerer har jeg :)

Igjen takk for tips, men jeg har sett gjennom det meste av ebay og amazon. Såklart, sikkert oversett en del, skal ikke se bort ifra det ;)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg ser så er faktisk modellnummeret ditt nummeret på laseropphenget. Kanskje derfor det er alt jeg finner :p

Utover det har jeg ingen tips, men forumet ser ikke alt for snillt på kjøp/salg, så prøv å legge ut en anonse på bruktmarkedet.

Av løse deler så: "Finnes det ikke på ebay finnes det ikke" gjelder veldig ofte.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg ser så er faktisk modellnummeret ditt nummeret på laseropphenget. Kanskje derfor det er alt jeg finner :p

Utover det har jeg ingen tips, men forumet ser ikke alt for snillt på kjøp/salg, så prøv å legge ut en anonse på bruktmarkedet.

Av løse deler så: "Finnes det ikke på ebay finnes det ikke" gjelder veldig ofte.

Finnes veldig mye, men prisen er drøy :) Laseropphenget og laseren er det som forteller hvilken drive jeg trenger. Resten er i utgangspunktet likt på alle "fatty".

Når det gjelder kjøp og salg så er det fint lite ute på markedet her i Norge. Tenkte derfor at det kansje ble litt lettere å skrive en liten notis her som folk faktisk leser det :) Det er ikke akkurat en kjøpsannonse heller denne tråden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en defekt 60 GB 1st gen jeg vil bli kvitt. Sansynligvis overoppheting etter hva jeg har lest på diverse forum. Når jeg slår den på så tar det ca 2 sekunder før det kommer et gult lys, klikker 1 gang og piper 3 ganger, blinker rødt etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...