Gå til innhold

Diskusjon rundt håndtering av CO2-utslipp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tok feil. ...solaktivitet...

Ja, og det er hva jeg sliter med.

Rett og slett, kognitiv psykologi.

Man kommer med ting, som man ikke helt forstår, men det er kjekt, fordi man kan bruke det.

Til å forsvare, "dette er ikke et problem", eller "dette er ikke MITT problem".

Fasinerende.

EDIT: Skål til 'CATO'.

Endret av leif34
Lenke til kommentar

At noen sa noe for 15 år siden, og de bommet på prognosene betyr ikke at de tok feil.

Jo

Dessuten må vi basere våre handlinger på hva vi vet i dag, og ikke på hva vi visste for 15 år siden ;)

Enig. Her er det vi vet i dag:

- Climategate har avslørt klimamafiaen som svindlere

- Klimamodellene har blitt kraftig falsifisert. Stadig flere forskere sier at CO2 påvirker klimaet nesten ingenting.

- Den globale oppvarmingen i det 20. århundret, særlig i de siste 30 årene, har blitt kraftig nedjustert etter avslørte målefeil og politiserte forskere som ikke kan statistikk.

- Nesten all global oppvarming i det 20. århundret skyldes solen.

- Karbonkretsløpet tar opp langt mer av menneskelige utslipp enn tidligere antatt.

Lenke til kommentar

Tro hva du vil. Jeg er for trosfrihet. Det bør du også være. Jeg tror ikke på AGW, og bør slippe å betale avlat.

her driter du deg loddrett ut.

Få greip om fakta, mann, eller hold kjeft.

34 år :whistle:

Hva vet du om Climategate?

Endret av ape i båt
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på AGW, og bør slippe å betale avlat.

Det jeg vil, er å få flest mulig i samme båt.

Uansett.

Interessant, sånn rent rundt det psykologiske - fordi når man først kikker på det, så er dere egentlig veldig enkle.

"Vilikke".

^^^EDIT: Jeg vet prinsippet bak trikset - og hvorfor det ikke er noe problem.

Endret av leif34
Lenke til kommentar

Hvis AGW er sant, burde det ikke være vanskelig å bevise det.

Ok, hva er "AGW"?

EDIT: Og, her er det da slik, at du egentlig bare fremstår som et eksempel rundt hvordan folk "mestrer" det hele rundt katastrofer. Kjør på.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Hva er du egentlig vil frem til?

Jeg vil frem til en enighet.

Og da vil jeg gjerne samle folk, rundt rasjonalitet.

Veldig vanskelig, ja. Kanskje umulig.

Men jeg håper da, at om man bare viser folk litt respekt og forståelse, så kan det gå ann.

Lenke til kommentar

vi slipper ut så lite CO2 i Norge at vi nesten burde slippe ut mer.

eller prøver noen å si at CO2 er farlig og at alle naturkatastrofer er våres feil?

og reduksjon av mennesker! roflmao. troller du for globalistene eller? vi har nesten minus veks i europa så ikke prøv deg engang

• Liker 1
Lenke til kommentar

leif34: Du kan ikke bare få en enighet. Det skjer bare om folk har omtrent de samme meningene. Det er ikke tilfellet på diskusjon.no Og samle folk rundt rasjonalitet og hvis folk ikke gjør det så viser de ikke respekt eller toleranse. Dette synes jeg er bare arrogant pisspreik! Hvs du ønsker å vse at dine meninger er korrekte, så argumenter for påstandene dine. Ok?

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

leif34:... Og samle folk rundt rasjonalitet og hvis folk ikke gjør det så viser de ikke respekt eller toleranse. Dette synes jeg er bare arrogant pisspreik! Hvs du ønsker å vse at dine meninger er korrekte, så argumenter for påstandene dine. Ok?

Vel, erm. Joda, jeg kan underbygge mine påstander.

Men nå er det da sånn, at folk skjermer seg fra fakta.

Og da blir det vanskelig å "trenge igjennom".

Og jeg vil da gjerne forsøke å se om det er mulig å gå rundt akkurat det.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg vil frem til en enighet.

Nei, det vil du ikke. Da kunne du bare sagt deg enig med meg. Det du vil er å få folk med på hysteri.

Jeg tror han vil bare frem til empirisk enighet. Altså: Vi har 2-3 kilder bevis og debatter som egentlig ikke er mot hverandre, og alle erkjenner at det blir en smaksak selv om det ikke er noen forskjell.

Selvsagt er dette et tullete felt siden det er blitt ganske korruptert via hysteria, men vis vi ser bort i fra det og bare bruker "gode kilder", så er det relativt vanskelig å være uenig når saken i bunn og grunn ikke er relativ sammenlignet med f.eks poltikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...