dropface Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg jobber som IT-konsulent og har kunnskapen til å kunne skrive god brukermanual for et Microsoft produkt som andre bedrifter kan ha stor nytte av. For å være på den sikre siden, er det noe som står i veien mot at jeg kan ta betaling for en egenprodusert guide (e-book) for et Microsoft produkt? Jeg må selvfølgelig bruke on-screen bilder av selve programmet i manualen. Det er forøvrig et gratisprodukt av Microsoft. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har ingen juridisk bakgrunn for og si dette, men skulle tro det går greit, da det finnes millioner av bøker i denne kategorien. Eventuelt send mail/brev til Microsoft og hør? Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Åndsverkloven gir tillatelse til å sitere fra et åndsverk: "Sitat § 22. Det er tillatt å sitere fra et offentliggjort verk i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger." De etterfølgende paragrafene gir tilsvarende bestemmelser for å gjengi kunstverk mv, blant annet fotografisk verk. Se http://www.lovdata.no/all/hl-19610512-002.html for hele åndsverksloven. Lenke til kommentar
dropface Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 ok, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Blir den bra kan du jo også kontakte de og evt. bli Microsoft Certified Partner. Sett flere programmer osv. som presenterer seg som dette, samtidig som Microsoft kanskje vil anbefale din guide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå