BetaCam Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Skal kjøpe et kort slik at jeg kan ta inn videofilmen på PCn. Har hørt at det finnes enkelte grafikkort som også har DV-inngang. Er dette en brukvar løsning? Om jeg eventuelt skulle gå for andre og mer dedikerte kort, hvilke er verdt å satse penger på? Budsjettet mitt er på omlag tusenlappen. mvh BC Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 ettersom overføring av dv til pc via firewire er heldigitalt så spiller det ingen rolle, bare maskinen er kjapp nok til å skrive (noe du skal ha eldgammelt utstyr for at ikke er tilfelle). Har selv brukt et eget firewirekort og fw-porten til Audigy2 uten prob. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja, hvis du bare skal bruke DV overføring så har det omtrent ikke noe å si hva slags firewirekort du bruker (Hold deg unna NEC baserte kort...) Det er programmet du bruker som har mest å si der... Lenke til kommentar
Lars_h80 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Skulle jeg valgt et kort, hadde det blitt Canopus DVStorm2, da kan du også lage effekter etc. uten å vente for lenge Synes det er mange som har glemt at man faktisk må ha et slikt kort for å få full utbytte innen klipping og effekt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå