rbuljo Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 heisann, hva har skjedd her. pc`en vil ikke skru seg på, får bare BOOTMGR mangler, trykk ctr alt delete to restart. har bestillt ny pc så er ikke så nøye å redde noe utenom det som er på diskene. har C: på 500gb. og D: på 2tb med raid 0. har ikke bitlocker e.l. kryptering. hvordan få reddet ut det som er på raid diskene? dette kan vel ikke puttes i ett nytt HK og så bare boote opp i god tro å forvente at alt befinner seg der? all hjelp er hjertelig velkommen.. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Du kan enten ta ut diskene og sette de i en annen maskin, eller du kan bruke linux live. Mulig det finnes andre løsninger, men de jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 -har du C: på 500GB i raid 0 og D: 2TB i raid 0? Kan du forklare litt rund det med diskene dine? Ellers kontrollere at det er ikke forandringer i harddisk boot priority i biosen fra det du hadde før. Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 arjato. kan jeg plukke ut disker i raid å sette inn i en ny maskin og hente innholdet fra de?? tenker dette kanskje var litt individuelt ihh til kontrollerere osv. jeg har 1st 500GB hdd på C: også har jeg 2st 1TB i raid 0 på D: Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) arjato. kan jeg plukke ut disker i raid å sette inn i en ny maskin og hente innholdet fra de?? tenker dette kanskje var litt individuelt ihh til kontrollerere osv. jeg har 1st 500GB hdd på C: også har jeg 2st 1TB i raid 0 på D: Jeg så ikke med en gang at du har raid, vet ikke hvordan det vil fungere å gjøre det med det oppsettet, har selv flyttet over hdder for å tømme de, men har da hatt de uten raid. Endret 18. januar 2011 av arjato Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Du kan flytte de over til ny maskin ja, ser du har nyere Intel maskin i siggen din. Du kan flytte over om den gamle maskinen din var Intel, for eksempel LGA 775 med ICHxR sørbro. Om du har brukt en annen kontroller... Da er det ikke fullt så enkelt lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå