Gå til innhold

W7 fryser etter å ha stått låst en god stund

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp installert W7 Ultimate på en par år gammel stasjonær PC (En eller annen Core2 Duo prosessor, 2GB ram, 250GB harddisk). Jeg har omtrent ikke installert et eneste program bortsett fra Microsoft Security essentials.

Dersom jeg låser maskinen og lar den stå en stund (ti minutter er for lite og to timer er lenge nok) får jeg ikke logget inn igjen. Jeg rører på musa eller tasaturet, skjermen tennes, jeg skriver inn passord men deretter blir det svart. Eneste jeg kan gjøre er å kjøre hard reset, safe mode og deretter vanlig start og så fungerer alt. BIOS er oppdatert til siste versjon.

Jeg har satt strømstyringen til maximum performance slik at den ikke sovner, men det hjelper ikke.

Noen som kan tipse om hvor jeg bør begynne å lete etter feil?

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det ser ut til å ha noe med at maskinen ikke klarer å få disken til å spinne opp etter at den har gått i dvale etter inaktivitet.

Defaultverdien på high performance er 60. Jeg har nå forsøkt å sette den til hhv 15 og 5 minutter, og dersom jeg låser skjermen og deretter forsøker å låse opp etter hhv 17 og 7 så fryser dritten. Låser jeg opp før dette fungerer ting bra.

Dersom jeg _ikke_ låser skjermen ser det ikke ut til at disken slutter å spinne.

For å redusere problemet har jeg satt verdien til det største tallet jeg kunne legge inn, 9999999 minutter. Selv om jeg tåler en hard reset dersom jeg ikke skulle bruker PC-en på 19 år kunne jeg tenke meg å løse problemet. Noen tips?

Bruker en høyst ordinær 250GB Samsung SATA.

[EDIT: Ser ut til å være et kjent problem, mange postinger fra januar 2010 men ingen nye. Har kjørt alle hotfixer...]

/r

Endret av raathass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...