HalfAsleep Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Kjøpte nytt hk og cpu idag.... men jeg har følgende problemer. Jeg kjøpte en xp2600 333 og asus a78nx. når jeg slår på virker det som om biosen henger og monitor får ingen input. Etter å ha presset reset et par ganger starter endelig biosen, og da er det som om den startes for første gang med 100 MHz internal cpu. Bios sier at den har funnet en athlon 1250 MHz. Jeg kommer meg forsåvidt inn i windows etter dette, men det er jo ekstremt irriterende at hovedkortet ikke starter opp ordentlig, og at jeg kjører på lavere fart enn jeg gjorde før upgrade!! (kt266 xp1800). AArrhhh... Er det noen der ute som kan hjelpe pleeaaase???!!! Asus A7N8X Amd XP2600 333 (Thoroughbred). 768 M Ram (PC2100 / 266MHz) Soundblaster Audigy 2 Win XP Pro Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 cpu kjører på default speed på 100 fsb når du har puttet inn en ny en. får å kjøre på riktig speed, må du sette fsb til 166 i bios. Lenke til kommentar
HalfAsleep Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 cpu kjører på default speed på 100 fsb når du har puttet inn en ny en. får å kjøre på riktig speed, må du sette fsb til 166 i bios. Ja det vet jeg...det er det jeg mener, det virker som om biosen ikke følger med. En annen ting er at jeg har en 512 stick og 2 128 sticks. De 2 128 stickene blir rapportert som dual channel 133Mhz i bios. Det kan vel heller ikke være bra. Det er bare ett eller annet som ikke er HELT riktig siden bios og windows ikke starter fra power on, men etter en reset eller 2. Og av og til må jeg inn i bios og endre settings også for at den skal finne xp2600. Dette er ekstremt irriterende....hadde tenkt å oppgradere til pentium, men tenkte at det ikke gjorde noe å kjøpe en 2600 til en tusing, så måtte jeg kjøpe nytt hk også fordi mitt kt266a hk nektet å finne 2600 cpuen. Hvis jeg må kjøpe nytt 333 minne nå også blir jeg småsur. Mener jeg har godt byttegrunnlag nå, fordi selger påstod 266 minne ikke var noe problem. Jeg må se å få testet dette med 333 minne for å se om mine mistanker er korrekte. Jeg skal også teste å nappe ut den ene 128 brikken så ikke biosen prøver å opprette dual channel minne. HalfAsleep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå