Gunnolf Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hei, for en del år nå så har mine interesser for politikk tatt av. Har hatt en del blogger/websider og fått generelt en god tilbakemelding. Men min spørsmål er: Hvordan blir mann politikker? Hørtes kanskje ut som en dumm spørsmål for mange, men trøss for at jeg er født Norsk, har jeg bodd i utlandet i en ganske mange år så jeg er usikker på hvordan "ting funker". Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Melde seg inn i et politisk parti og begynne å gå på møter Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Man er født til å bli politiker, for å bli politker kreves det kraftig eksponering for det politiske alfabetet slik at man greier å prate seg unna vriene spørsmål og si mange ord uten å i det hele tatt si noe relevant. 7 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Bli medlem av et parti, kanskje også ungdomspartiet viss du er ung nok, start med og skriv en blogg, avisinnlegg og delta på alt av møter. 2 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Som nevnt tidligere, meld deg inn i et parti og engasjere deg. Møt opp på medlemsmøter, vær villig til å kommentere saker som blir tatt opp innad i partiet, kom med egne resolusjoner som skal behandles, vis at du ønsker å ta på deg et verv og prøv å være synlig i media med leserinnlegg. Lenke til kommentar
Gunnolf Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Takker for svar alle sammen, for tiden så har jeg to blogger som driver med politikk. (En for USA og en for Norge.) Er blitt kjent med en yngre lokal politikker og vi driver å prater litt nå. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Man lager en liste over eksisterende politiske partier, man skaffer prinsipp-programmene fra disse (gjerne via web), man setter seg ned og leser... Poenget mitt er at alle politiske valg i Norge er utifra partilister, så uansett standpunkt må man være medlem av et parti for å kunne bli innvalgt; og selv om man ikke vil dette, er man uansett omtrent nødt til å bruke partikanaler for å kunne få folkevalgte skikkelig i tale (for varierende verdier av "skikkelig", selvfølgelig...) Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Lær deg å snakke uten å si noe. Fokuser på hva andre gjør feil, ikke hva du står for og kan/vil gjøre. Legg alt fokus på saker media tar opp, og de mest folkelige sutresakene. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vil ikke anbefale det. Det som er forskjellen på en dårlig/god politiker er at den gode legger hjerte og sjel i h*ns utspill der en ideologisk forankring finner sted... 1 Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hold deg unna politikk. Skittent maktspill og usmakelige personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå